<div dir="ltr">no ale princip prepolovani jednotlivych clanku (kdy slabsi clanky dojedou na 0V a pri dalsim vybijeni se proste nabijeji opacne) plati bez ohledu na chemii - nicmene sama sebe jedna baterie neprepoluje<div><br></div><div>nicmene jak nekdo psal je teoreticky mozne, ze byla z fabriky baterka naformovana obracene - mel jsem osobni zkusenost - repasovana baterie (takova ta akuma s asfaltovym zatavem) z mistni baterkarny - tatovi se nevesla do kasliku u MBcka tak ji dal dedovi do zigula - pamatuji si jak mel mesic na dlani vypalenej drat k altiku, kdyz ji odtud rval ven - mimochodem tenhle pripad popira realnost tvrzeni o prepolovane baterii v aute - to z toho duvodu, ze by okamzite strelily diody v alternatoru (myslim, ze na tenhle drat se pojistky nedavaj) - aspon v tom ziguliku shorel komplet usmernovac</div><div><br></div><div>RV</div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 19. února 2017 22:52 Robert Baranka <span dir="ltr"><<a href="mailto:hwlist@centrum.sk" target="_blank">hwlist@centrum.sk</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Ale to patri k inej "chemii" - NiXX, nie k Pb, aj ked len predpokladam, ze v aute mal olovo.<br>
Robo<br>
<br>
<br>
----- Original Message ----- From: Jirka Mww<br>
To: HW-news<br>
Sent: Sunday, February 19, 2017 10:27 PM<br>
Subject: Re: Prepolovani akumulatoru v aute<span class="im HOEnZb"><br>
<br>
<br>
na internetu se dá najít tohle :<br>
<br>
Při spojování akumulátorových článků do baterií je nutno mít na zřeteli, že v důsledku nenulových vnitřních odporů článků a nestejných reálných kapacit jednotlivých článků může při vybíjení dojít k samovolnému přepólování jednoho nebo více akumulátorových článků. S tímto se zejména setkáváme při domácí výrobě akumulátorů nebo jejich „repasu“.<br>
<br>
Je nutné mít na paměti, že pokud používáme akumulátor např. 12V (složený z 10 samostatných článků), tak při poklesu napětí na 1V na článek, má akumulátor celkové napětí ještě 10V. Při tomto napětí lze obvykle ještě akumulátor používat, ale riskujeme tím jeho přepólování a tím pádem zničení.<br>
<br>
viz  <a href="http://www.airsoftguns.cz/jak-se-starat-o-nase-akumulatory" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.airsoftguns.cz/jak-<wbr>se-starat-o-nase-akumulatory</a><br>
<br>
<br>
Zdravi<br>
Jirka Sloupenský  OK1MWW <br></span><div class="HOEnZb"><div class="h5">
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>