<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 14 (filtered medium)">
<style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
{font-family:Tahoma;
panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0in;
margin-bottom:.0001pt;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman","serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
{mso-style-priority:99;
color:blue;
text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{mso-style-priority:99;
color:purple;
text-decoration:underline;}
span.EmailStyle17
{mso-style-type:personal-reply;
font-family:"Calibri","sans-serif";
color:#1F497D;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
font-family:"Calibri","sans-serif";}
@page WordSection1
{size:8.5in 11.0in;
margin:1.0in 1.0in 1.0in 1.0in;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>
<body lang="EN-US" link="blue" vlink="purple">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">Zda sa to logicke,<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">vacka sa otoci 1x kym klukovka 2x<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">casovanie je teda viazane na vacku a klukovka len pomocna informacia<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">(meranie posunu v casovani bez ktoreho to nejako ide?)<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">j.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif""> Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
<b>On Behalf Of </b>Radek Sztwiorok<br>
<b>Sent:</b> Wednesday, January 18, 2017 2:34 PM<br>
<b>To:</b> HW-news<br>
<b>Subject:</b> Re: [OT] Auto - snĂmaÄŤ polohy vaÄŤkovĂ©ho hĹ™Ădele<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<div>
<p class="MsoNormal">VW to ma take tak, je schopen jt bez cidla kliky treba obligatni 1.6
<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<div>
<p class="MsoNormal">Dne 18. ledna 2017 14:31 Tomas Chvatal <<a href="mailto:tchvatal@fordiag.cz" target="_blank">tchvatal@fordiag.cz</a>> napsal(a):<o:p></o:p></p>
<blockquote style="border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0in 0in 0in 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0in">
<p class="MsoNormal">Zapojené nemusà být čidlo na klikovce ...<o:p></o:p></p>
</blockquote>
<p class="MsoNormal"><br>
To slysim poprve ze tohle nekdo umoznuje.<br>
Ono casovat zapalovani od cidla vacky neni zrovna bezpecne<br>
Prave vytahane rozvody = rozcasovani = mozny moc velky predtsih = detonace = poskozeni motoru.<br>
Obvzlast na motoru ktery uz ma variabil. vacky. 8-|<br>
<br>
Jak se to chova kdyz odpojite c.vacky v dobe kdy uz je motor ok / teply a normalne bezi ?<br>
<br>
s přánĂm hezkĂ©ho dne / Best regards<br>
Tomáš Chvátal<br>
<a href="mailto:tchvatal@fordiag.cz" target="_blank">tchvatal@fordiag.cz</a><br>
<br>
----- PĹŻvodnĂ zpráva ----- Od: "Jiřà MajzlĂk NÄ›meÄŤek" <<a href="mailto:jirry@centrum.cz" target="_blank">jirry@centrum.cz</a>><br>
Komu: "HW-news" <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Odesláno: 18. ledna 2017 14:01<br>
PĹ™edmÄ›t: Re: [OT] Auto - snĂmaÄŤ polohy vaÄŤkovĂ©ho hĹ™Ădele<o:p></o:p></p>
<div>
<div>
<p class="MsoNormal"><br>
<br>
<br>
JJ, to by dávalo smysl a zpočátku jsem si to myslel taky. S tĂm starĂ˝m<br>
ÄŤidlem vĹľdycky motor na chvilku (cca 1-2 s) naskoÄŤĂ a hezky běžĂ, pak mu<br>
ale hodnÄ› zakolĂsajĂ otáčky a ÄŤasto i chcĂpne. OkamĹľitÄ› zahlásĂ chybu<br>
ÄŤidla (probĂhajĂcĂ). NÄ›kdy to zakolĂsánĂ ustojĂ a pak běžà dobĹ™e, bez chyby.<br>
<br>
Když se start takto nepovede cca 3x, chyba se uložà jako trvalá. Když<br>
nakonec chytà a dobře běžà třeba 5 s, můžu ho okamžitě zhasnout, pak už<br>
všechno funguje skvÄ›le (nemyslĂm tedy, Ĺľe by to souviselo s teplotou<br>
motoru, za pár s se tolik neohřeje).<br>
<br>
PĹ™i odpojenĂ©m ÄŤidle se to chová podobnÄ› s tĂm, Ĺľe do normálnĂho bÄ›hu se<br>
motor nedostane nikdy, vĹľdycky se na chvilinku rozebÄ›hne, potom chcĂpne<br>
a hodĂ chybu. MyslĂm tedy, Ĺľe v batch mĂłdu jede, ale kdyĹľ do nÄ›kolika s<br>
nedostane Ăşdaje z ÄŤidla, chcĂpne.<br>
<br>
S tĂm novĂ˝m ÄŤidlem motor sem-tam škytne, ale nenaskoÄŤĂ ani na chvilku a<br>
chybu taky nenahlásĂ. Ĺekl bych tedy, Ĺľe ĹJ informace má, ale špatnĂ©.<br>
ZajĂmavĂ© je, Ĺľe neběžà ani tÄ›ch pár s v batch mĂłdu.<br>
<br>
Zapojené nemusà být čidlo na klikovce - to jsem právě řešil před rokem a<br>
pĹŻl. Motor nešel do otáček a nemÄ›l vĂ˝kon, ale jezdit se s tĂm dalo.<br>
Časovánà to bralo zřejmě z čidla vačky. Po instalaci nového čidla nešel<br>
motor vůbec, ale chyba na diagnostice zmizela - přesně jako teď.<br>
Vyřešila to inverze signálu, jako teď.<br>
<br>
Samozřejmě mě napadlo, jestli to invertované čidlo na klikovce mě teď<br>
nenutĂ pouĹľĂt invertovanĂ© ÄŤidlo na vaÄŤce - myslĂm ale, Ĺľe by motor mÄ›l<br>
celkovÄ› rozhozenĂ© ÄŤasovánĂ, problĂ©my s vĂ˝konem a tak, to ale nepozoruju.<br>
<br>
MALIÄŚKO si myslĂm, Ĺľe ten mĹŻj motor je nÄ›jakĂ˝ vĂ˝vojovĂ˝ meziÄŤlánek,<br>
protoĹľe má napĹ™. elektronicky ovládanou škrtĂcĂ klapku a promÄ›nnĂ©<br>
ÄŤasovánĂ ventilĹŻ, coĹľ nebylo ĂşplnÄ› standardnĂ. Mohl by tak mĂt i jinou<br>
Ĺ™ĂdĂcĂ jednotku...<br>
<br>
JMN<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Dne 18.1.2017 v 12:55 Tomas Chvatal napsal(a):<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12.0pt">Nevim jak konkretne u Nissanu,<br>
ale obecne neni cidlo VACKY vubec potreba pro nastartovani benzinoveho<br>
(NEprimovstrikoveho) motoru.<br>
Staci cidlo kliky.<br>
<br>
Bez vackoveho jede MPI v semisequent rezimu kdy vstrikuje 2+2 valce<br>
najednou.<br>
Navic benziny pri startovani nejedou ani v tom semisequent, ale jedou v<br>
batch modu<br>
a tam se vstrikuje do vsech valcu najednou. Po nastartovani se pak<br>
prejde na semi,<br>
pripadne na plny sequent (to pokud je a funguje to cidlo vacky).<br>
<br>
U Fordu Zetec+Duratec toto alespon plati stopro.<br>
Tam kdyz cidlo vacky odpojite a nastartujete, tak na chodu motoru<br>
nepoznate ze je odpojene.<br>
Jen se za par sekund zapise do chyb.<br>
<br>
s přánĂm hezkĂ©ho dne / Best regards<br>
Tomáš Chvátal<br>
<a href="mailto:tchvatal@fordiag.cz" target="_blank">tchvatal@fordiag.cz</a><br>
<br>
----- PĹŻvodnĂ zpráva ----- Od: "Jiřà MajzlĂk NÄ›meÄŤek" <<a href="mailto:jirry@centrum.cz" target="_blank">jirry@centrum.cz</a>><br>
Komu: "konfera" <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Odesláno: 18. ledna 2017 9:56<br>
PĹ™edmÄ›t: [OT] Auto - snĂmaÄŤ polohy vaÄŤkovĂ©ho hĹ™Ădele<br>
<br>
<br>
ZdravĂm všechny,<br>
<br>
objevil se mi zajĂmavĂ˝ problĂ©m na autÄ› (Nissan Almera, benzĂn 1.5 MPI,<br>
rok 2004, motor QG15DE). Už jsem ho sice vyřešil, ale chci se na pár<br>
věcà zeptat.<br>
<br>
Za mrazu mi to špatně startovalo, diagnostika ukázala P0340 - čidlo<br>
vaÄŤkovĂ©ho hĹ™Ădele. KdyĹľ uĹľ se nastartovat podaĹ™ilo, auto jelo naprosto<br>
normálně a po zbytek dne i skvěle startovalo. Dalšà den ráno - to samé,<br>
špatný start, potom celý den vše OK. Takto několik dnà v řadě.<br>
<br>
Koupil jsem tedy ÄŤidlo novĂ©, s nĂm ale auto nestartovalo vĹŻbec,<br>
diagnostika ovšem žádnou závadu nenahlásila. Po navrácenà starého čidla<br>
start problematický (při -15 °C třeba napošesté), pak už vše OK. To jsem<br>
zkoušel opakovaně.<br>
<br>
Staré čidlo (sg1b000):<br>
<a href="http://www.usedecus.com/en/nissan/primera/engine-cam-crank-shaft-sensor-sg1b000-3613d-a29-630-b20/" target="_blank">http://www.usedecus.com/en/nissan/primera/engine-cam-crank-shaft-sensor-sg1b000-3613d-a29-630-b20/</a><br>
<br>
<br>
Nové čidlo (Delphi ss10932):<br>
<a href="https://www.zbozi.cz/vyrobek/snimac-otacek-vackove-hridele-delphi-df-ss10932/" target="_blank">https://www.zbozi.cz/vyrobek/snimac-otacek-vackove-hridele-delphi-df-ss10932/</a><br>
<br>
<br>
<br>
VĂ˝stupnĂ signál ÄŤidla je 12V obdĂ©lnĂk, podle vĂ˝stupkĹŻ na vaÄŤkovce dává<br>
ĹJ informaci o tom, kterĂ˝ z válcĹŻ v hornĂ Ăşvrati má zapálit. Moje Ăşvaha<br>
tedy byla, Ĺľe pĹŻvodnĂ (vadnĂ©) ÄŤidlo posĂlalo signál správnĂ˝, ale<br>
nespolehlivÄ›, zatĂmco novĂ© ÄŤidlo ho sice posĂlá spolehlivÄ›, ale<br>
pĹ™enesenĂ© informace jsou špatnĂ©. No a co mĹŻĹľe bĂ˝t špatnĂ© na obdĂ©lnĂku...<br>
UdÄ›lal jsem tedy tranzistorovĂ˝ invertor a s nĂm "to funguje" uĹľ pár dnĹŻ<br>
ĂşplnÄ› perfektnÄ›: dnes ráno -12 °C, start bez sebemenšĂho zaváhánĂ.<br>
<br>
Úplně přesně totéž jsem řešil před 1,5 rokem u čidla klikovky, to zase<br>
urÄŤuje ÄŤasovánĂ zapalovánĂ. SvádÄ›l jsem to na chybu dodavatele (e-shop),<br>
nebo že jsem špatně hledal v katalogu. Nynà jsem čidlo kupoval jinde,<br>
klasicky podle typu auta, VIN, roku výroby, objemu a výkonu motoru - a<br>
zase špatnÄ›. Pravdou je, Ĺľe ze třà nabĂzenĂ˝ch alternativ jsem vzal tu<br>
nejlevnÄ›jšĂ.<br>
<br>
No a teď ty otázky:<br>
<br>
- Co dělám špatně? Ať prolézám cokoli, vždycky se dostanu na stejné<br>
výrobky a zdá se, že prakticky všechny Nissany majà ta čidla stejná,<br>
sice s nÄ›kolika katalogovĂ˝mi ÄŤĂsly (moĹľná podle vĂ˝robcĹŻ), ale vzájemnÄ›<br>
zamÄ›nitelná. MnÄ› na motoru ale nefungujĂ, resp. fungujĂ pouze s invertorem.<br>
<br>
- Pokud tam nechám ten bastl, jak nejlépe to zapouzdřit, aby to bylo<br>
trochu "automotive"? ÄŚidlo je pĹ™Ămo na motoru - mráz, horko, vibrace,<br>
slaná voda. Původnà bastl jsem zalil tavným lepidlem a omotal<br>
vulkanizačnà páskou.<br>
<br>
Pokud by na motoru byla jiná závada (třeba vytahaný rozvoďák),<br>
předpokládám, že s oběma čidly by se projevila stejně a že bych<br>
pozoroval nÄ›co dalšĂho - snĂĹľenĂ vĂ˝konu, vynechávánĂ a tak. Motor jde<br>
ale jako hodinky, stejnÄ› tak šel i se starĂ˝m ÄŤidlem - jen ten prvnĂ<br>
rannà start za mrazu byl špatný.<br>
<br>
DomnĂvám se, Ĺľe poĹľadovat po prodejci vĂ˝mÄ›nu ÄŤidla je zbyteÄŤnĂ©, protoĹľe<br>
to nové čidlo je funkčnà a podle všech dostupných informacà je i určené<br>
pro moje auto. PĹ™edpokládám tedy, Ĺľe mi nabĂdne jinĂ©, ale vlastnÄ› stejnĂ©<br>
čidlo. Stejně tak považuju za zbytečné dávat auto do servisu, asi<br>
všichni vĂme, jak to chodĂ...<br>
<br>
Co myslĂte?<br>
<br>
JMN<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">
www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">
www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">
www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">
www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
</div>
</body>
</html>