<div dir="ltr">Ale ja se nehadam  a princip chapu jenze se pohybuji v tomto prostredi a i prodejci nahradnich dilu to pojmenovavaji komutator. Mne take ze zacatku neslo pres zuby pojmenovavat treba indukcni snimac na klice jako halovka, ale bohuzel tak to je a tak to maji zazite automechanici. Hold jiny kraj jiny mrav. <br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 21. listopadu 2016 12:53 gatilo <span dir="ltr"><<a href="mailto:gatilo@centrum.cz" target="_blank">gatilo@centrum.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"> 21.11.2016, 12:43:17<br>
<br>
Komutator ma dynamo, ktere i Skoda, prestala pouzivat nekdy pred 35<br>
roky. Jestli si toho opravari, za tu dobu nevsimli, tak to radej do<br>
servisu nejezdit.<br>
Ano i alternator ma uhliky ale ma krouzky. Protoze vsak na systemu<br>
uhliky-krouzky nedochazi ke komutaci proudu, neni to komutatot.<br>
A proto to take mene jiskri (take proto, ze proud neni "pracovni" ale<br>
jen budici), coz znamena mensi ruseni, vetsi zivotnost a spolehlivost.<br>
On ani termin "zberaci krouzky" není vecne uplne spravny, presnejsi je<br>
"napajeci" nebo "budici", popr. jen krouzky.<br>
<span class="im HOEnZb"><br>
S pozdravem Pavel<br>
  mailto:<a href="mailto:gatilo">gatilo</a> + zavinac + <a href="http://centrum.cz" rel="noreferrer" target="_blank">centrum.cz</a><br>
<br>
--<br>
Radek Sztwiorok napsal:<br>
<br>
</span><span class="im HOEnZb">> Ok tak sberne krouzky na rotoru, je zajimave ze jsem tomu vzdy<br>
> rikal komutator tak jako drtiva vetsina opravaru. Jelikoz si vazim<br>
> vaseho nazoru tak jsem to prejmenoval jiny popis toho po cem se pohybuji uhliky mne nenapada<br>
<br>
<br>
> Dne 21. listopadu 2016 12:08 gatilo <<a href="mailto:gatilo@centrum.cz">gatilo@centrum.cz</a>> napsal(a):<br>
>  21.11.2016, 12:06:21<br>
<br>
> Alternator obvykle nebyva vybaven komutatorem<br>
><br>
<br>
</span><div class="HOEnZb"><div class="h5">> S pozdravem Pavel<br>
>   mailto:<a href="mailto:gatilo">gatilo</a> + zavinac + <a href="http://centrum.cz" rel="noreferrer" target="_blank">centrum.cz</a><br>
<br>
> --<br>
> Radek Sztwiorok napsal:<br>
<br>
>> Koncernova 2.5 6válec? Pokud ano tak byva jeste problem na kabelu<br>
>> mezi starterem a alternatorem, dost casto se stava ze se po zateceni<br>
>> oleje sjedou uhliky a komutator. Jinak mechanikovi nezavidim rozebrani predku auta.<br>
<br>
> ______________________________<wbr>_________________<br>
> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a><br>
<br>
<br>
<br>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>