<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"></head><body><div>takhle se presne chovala baterka s prasklym mustkem mezi clanky - boschky silver tim byly povestne - jel jsem s tim z mostu az do cb bez chcipnuti i při tankovani</div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div id="composer_signature"><div style="font-size:85%;color:#575757" dir="auto">Odesláno z mého chytrého telefonu Samsung Galaxy.</div></div><div><br></div><div style="font-size:100%;color:#000000"><!-- originalMessage --><div>-------- Původní zpráva --------</div><div>Od: gatilo <gatilo@centrum.cz> </div><div>Datum: 19.11.16  17:22  (GMT+01:00) </div><div>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz> </div><div>Předmět: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni </div><div><br></div></div> 19.11.2016, 17:18:55<br><br>Merit aku naprazdno, to je asi jako sex po telefonu.<br>Podstatne je, kolik da za rozumneho zatizeni, >= 10A - napr. hl.<br>svetlomety. A jestli to da, treba i 1/2 dne po odpojeni od nabijecky.<br>Jinak, je docela mozne, ze resite dve zavady -aku a alternator, pricemz<br>jedna  je dusledkem druhe.<br><br>S pozdravem Pavel<br>  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz<br><br>--<br>Pavel Kutina napsal:<br><br>> Mereni na svorkach akumulatoru pri behu motoru ukazalo krasnych (a zvolna<br>> klesajicich) 9V, naprosto bez zavisloti na otackach motoru. Merit na <br>> alternatoru za chodu motoru je temer nemozne (jeste, kdyz vam u toho prsi na<br>> zada... moc fajn, ale stejne tam tu ruku zkroutit do vnitrnosti beziciho<br>> motoru neni uplne jednoduche). Mam za to, ze kdyby to bylo v akumulatoru<br>> (netvrdim, ze nema narok, taky uz mu par let je), cosi by se na nem dalo<br>> domerit a treba by se to aspon hybalo s otackama, res. byl by rozdil mezi<br>> volnobehem a 1500 ot/min.<br><br>> Ale zase na druhou stranu - kdyby tam byl nejaky prechodak na kabelech a<br>> pritom se altik snazil dobijet a aku s velkym svodem to na druhe stran zral,<br>> dost mozna by se dalo namerit neco podobneho - prekvapive pro mne ovsem je,<br>> ze se zavada projevila skokove, to by odpovidalo treba tomu zkratovanemu<br>> clanku, ale aku ma po dobiti cca 13.4V (naprazdno), takze tim to asi nebude.<br><br>> Pavel Kutina<br><br><br>> ----- Original Message ----- <br>> From: "Zdeněk" <zdej@atlas.cz><br>> To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz><br>> Sent: Saturday, November 19, 2016 4:41 PM<br>> Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni<br><br><br>> Jak jste došel k původnímu názoru, že je chyba v dobíjení?<br>> Tohle jsou příznaky odešlého akumulátoru. Před pár lety mi odešel podobným<br>> způsobem. Když jsem jel pro nový, auto jsem musel roztlačit s kopce. Pak už<br>> ale po delší jízdě při chcípnutí motoru na křižovatce chytlo normálně. Až<br>> zase to delším zastavení před prodejnou nešlo nastartovat.<br>> Takže jsem to tipoval na ztrátu kapacity s tím, že alespoň pár minut to<br>> nějakou energii ještě udrželo.<br>> Z.<br><br>> -----Original Message-----<br>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina<br>> Sent: Saturday, November 19, 2016 2:10 PM<br>> To: HW-news<br>> Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni<br><br>> Nabil jsem baterku, dal ji do auta s tim, ze pojedu cca 20km do Trebone, kde<br>> si na me jeden prodejce nasel o vikendu cas a nasel baterku. Auto jsem bez<br>> problemu natocil, ale protoze jsem jeste potreboval do baraku se jit umejt a<br>> tak, tak jsem to zase zdechnul, protoze to startovalo na prvni skrt.<br><br>> Vratil jsem se k autu o par minut pozdeji a starter ani neprotocil motor.<br>> Nechapu, ktera bije - vypada to, ze mi odesel alternator (ovsem nejak<br>> podivne, kontrolka dobijeni nesviti - ale pry se to stava) a baterka je po<br>> smrti. Ale zase, ja nevim. Naprazdno ma baterka asi 13.4V (byla cerstve<br>> nabijena, ma narok), kdyz otevru dvere, tak se mi rozsviti hromada zarovek v<br>> interieru plus bezpecnostni cervene ve dverich, tak napeti klesne asi o pul<br>> voltu (mam tu po ruce jen PU500, takze desetinky na 30V rozsahu spis<br>> odhaduju).<br><br>> Spis bych to tipoval na nejaky problem v kabelazi, prece jen je tomu autu 20<br>> let, ma narok na nejake prechodaky v zalisovanych spojich a podobne. Jdu<br>> pokracovat v patrani, mozna by byla zajimava klidova spotreba auta pri<br>> zhasnutem interieru a nenatocenem motoru, treba mi tam "jen" nekde neco topi<br>> - fakt tomu prestavam rozumet.<br><br>> Pavel Kutina<br><br>> _______________________________________________<br>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>> Hw-list@list.hw.cz<br>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list <br><br>> _______________________________________________<br>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>> Hw-list@list.hw.cz<br>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br><br> <br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br></body></html>