<html><body>Upřimně bych si taky klidně přisadil na akumulátor, originál mi v autě vydržel 6 let,<div>a teď je to každe dva roky nový....</div><div>Taky jsem různě měřil a řešil, že je to dobíjení a podobně, přeci mi neodejde</div><div>tak rychle a byla to baterka. A po druhé už jsem ani neměřil a nepřemýšlel jen</div><div>koupil novou....</div><div><br></div><div>Zdeněk Aster</div><div><br><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Pavel Kutina <hw@prelude.cz><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 19. 11. 2016 17:05:50<br>Předmět: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni</p><br><blockquote>Mereni na svorkach akumulatoru pri behu motoru ukazalo krasnych (a zvolna <br>klesajicich) 9V, naprosto bez zavisloti na otackach motoru. Merit na <br>alternatoru za chodu motoru je temer nemozne (jeste, kdyz vam u toho prsi na <br>zada... moc fajn, ale stejne tam tu ruku zkroutit do vnitrnosti beziciho <br>motoru neni uplne jednoduche). Mam za to, ze kdyby to bylo v akumulatoru <br>(netvrdim, ze nema narok, taky uz mu par let je), cosi by se na nem dalo <br>domerit a treba by se to aspon hybalo s otackama, res. byl by rozdil mezi <br>volnobehem a 1500 ot/min.<br><br>Ale zase na druhou stranu - kdyby tam byl nejaky prechodak na kabelech a <br>pritom se altik snazil dobijet a aku s velkym svodem to na druhe stran zral, <br>dost mozna by se dalo namerit neco podobneho - prekvapive pro mne ovsem je, <br>ze se zavada projevila skokove, to by odpovidalo treba tomu zkratovanemu <br>clanku, ale aku ma po dobiti cca 13.4V (naprazdno), takze tim to asi nebude.<br><br>Pavel Kutina<br><br><br>----- Original Message ----- <br>From: "Zdeněk" <zdej@atlas.cz><br>To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz><br>Sent: Saturday, November 19, 2016 4:41 PM<br>Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni<br><br><br>Jak jste došel k původnímu názoru, že je chyba v dobíjení?<br>Tohle jsou příznaky odešlého akumulátoru. Před pár lety mi odešel podobným<br>způsobem. Když jsem jel pro nový, auto jsem musel roztlačit s kopce. Pak už<br>ale po delší jízdě při chcípnutí motoru na křižovatce chytlo normálně. Až<br>zase to delším zastavení před prodejnou nešlo nastartovat.<br>Takže jsem to tipoval na ztrátu kapacity s tím, že alespoň pár minut to<br>nějakou energii ještě udrželo.<br>Z.<br><br>-----Original Message-----<br>From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina<br>Sent: Saturday, November 19, 2016 2:10 PM<br>To: HW-news<br>Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni<br><br>Nabil jsem baterku, dal ji do auta s tim, ze pojedu cca 20km do Trebone, kde<br>si na me jeden prodejce nasel o vikendu cas a nasel baterku. Auto jsem bez<br>problemu natocil, ale protoze jsem jeste potreboval do baraku se jit umejt a<br>tak, tak jsem to zase zdechnul, protoze to startovalo na prvni skrt.<br><br>Vratil jsem se k autu o par minut pozdeji a starter ani neprotocil motor.<br>Nechapu, ktera bije - vypada to, ze mi odesel alternator (ovsem nejak<br>podivne, kontrolka dobijeni nesviti - ale pry se to stava) a baterka je po<br>smrti. Ale zase, ja nevim. Naprazdno ma baterka asi 13.4V (byla cerstve<br>nabijena, ma narok), kdyz otevru dvere, tak se mi rozsviti hromada zarovek v<br>interieru plus bezpecnostni cervene ve dverich, tak napeti klesne asi o pul<br>voltu (mam tu po ruce jen PU500, takze desetinky na 30V rozsahu spis<br>odhaduju).<br><br>Spis bych to tipoval na nejaky problem v kabelazi, prece jen je tomu autu 20<br>let, ma narok na nejake prechodaky v zalisovanych spojich a podobne. Jdu<br>pokracovat v patrani, mozna by byla zajimava klidova spotreba auta pri<br>zhasnutem interieru a nenatocenem motoru, treba mi tam "jen" nekde neco topi<br>- fakt tomu prestavam rozumet.<br><br>Pavel Kutina<br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list <br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></div></body></html>