<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"></head><body><div>jestli jste nekde u trebone muzu se zastavit s klestakem. mozna bych nasel i nějakou baterii do zalohy mam v práci starsi 55ah</div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div id="composer_signature"><div style="font-size:85%;color:#575757" dir="auto">Odesláno z mého chytrého telefonu Samsung Galaxy.</div></div><div><br></div><div style="font-size:100%;color:#000000"><!-- originalMessage --><div>-------- Původní zpráva --------</div><div>Od: Pavel Kutina <hw@prelude.cz> </div><div>Datum: 19.11.16  20:17  (GMT+01:00) </div><div>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz> </div><div>Předmět: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni </div><div><br></div></div>Holt to nechám na na pondělí na servis, odvoz pro hromadu krámů a zbytek <br>rodinky jsme si snad už zajistili, tak teď už jen zprovoznit to auto :(<br><br>Ta varianta s odešlým alternátorem a následně i baterkou se mi zdá bohužel <br>také hodně pravděpodobná, podle těch projevů by to dávalo smysl. Tak si holt <br>pod stromeček dáme vedle alternátoru ještě i tu baterku :)<br><br>Pavel Kutina<br><br><br>From: "ok2mtm"a  <ok2mtm@seznam.cz><br>To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz><br>Sent: Saturday, November 19, 2016 7:51 PM<br>Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni<br><br><br>Problémy s nabíjením a nesignalizací jsem v autě (cizím) řešil několikrát,<br>naposledy při výletu do Albánie, tam se postižené auto podařilo roztáhnout<br>na laně a do servisu to už těch pár kilometrů dojelo. Z informací co tu<br>proběhly odhaduju, že alternátor je KO a vzal sebou i tu baterku, které<br>umřel jeden článek. Pokud se článek zkratoval, tak bacha na možnost toho, že<br>až se začne nabíjet, tak začnou zbývající články vařit a podle konstrukce<br>baterky si mohou pěkně a hlavně něčekaně odfouknout kombinaci<br>vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic příjemného, mít<br>tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi.<br>Bohužel u starších baterek není nic divného, že když se hluboce vybijí, tak<br>prostě umřou.<br><br>Tomáš OK2MTM<br><br>-----Original Message-----<br>From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of David<br>Obdrzalek<br>Sent: Saturday, November 19, 2016 6:23 PM<br>To: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni<br><br>Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny puvodnimu,<br>pro predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem Vectru, benzin 2l klasik,<br>najeto ~300k cili jeste stredniho veku. Jednou jsem cestou z Francie ztratil<br>klinovej remen a to ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky nemeli ani u<br>zadne pumpy cestou. Poznatek<br>1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak jsem obcas<br>musel rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli vsechny spotrebice<br>vypnute). Poznatek<br>2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen asi 2km a pak<br>totalni konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme to natocili jinou<br>baterkou, moje se pak nabila cestou a jeste dva roky slouzila.<br>[ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim; leda hadam,<br>ze by po prvnich nekolika kilometrech prepnula do toho rezimu "nejedu ale<br>zeru a na palubce je barevna hudba kontrolek" a po dalsich nekolika vypnula,<br>protoze pokleslo napajeni pro couvaci pipak nebo jinou krucialni kravinu]<br><br>Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem jako<br>popisoval Pavel, nakonec to byla kombinace problemu alternatoru a baterky,<br>vymena alternatoru sice docasne pomahala, baterka po jizde chvilku vydrzela,<br>tj. nakup a pak jeste nastartovala, ale vic nez par hodin uz nedala, to po<br>otoceni klickem jen line pohasly kontrolky. A vyjevilo se to oboje zaroven,<br>do te doby ani naznak - po bezproblemovem natoceni po par kilometrech zacla<br>poblikavat kontrolka dobijeni, a pak se baterka zacla chovat jak popsano<br>vyse.<br><br>D.O.<br><br>On 19 Nov 2016 at 12:27, Pavel Kutina wrote:<br>> Zdravim,<br>><br>> omlouvam se za OT, ale potreboval bych nejaky kvalifikovany odhad -<br>> netusite, jak daleko muze diesel (s automatem) ujet na nabitou baterku?<br>> Pocitam s tim, ze bych se snazil prejet bez svetel, bez topeni, bez<br>> radia a tak - ale jsem skoro 140km od baraku a auto se rozhodlo<br>> nedobijet. Mam po ruce nabijecku, takze na vychozi strane budu mit aku<br>> nabity - vcera, kdyz jsem dojizdel, tak mel cca 9V a auto jeste<br>> fungovalo (i kdyz uz se na to nedalo nastartoval, ale dokud tocil motor,<br>tak jelo).<br>><br>> Diky za kazdou dobrou radu.<br>><br>> Pavel Kutina<br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list <br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br></body></html>