<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 11.00.9600.18525">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>No schvalne - hadejte, jakou znacku 
akumulatoru mam... jiste, Bosch Silver line. </FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>Dobre, zitra sjedu k mistnimu 
prodejci pro akumulator, ale jakym mechanismem je mozne se domerit toho, ze pri 
behu motoru je na baterce 9V? Kdyby byl prozkratovany clanek, tak by to zase 
nedavalo napeti naprazdno (nebo s malou zatezi), nebo se pletu?</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>Jinak ted jsem zasel k autu jeste 
jednou - baterka je ve stavu, kdy neotoci starterem (uz jsem dal nabijet), 
kazdopadne "v klidu", tedy se zapnutou elektrikou auta a par zarovkama v 
interieru jsem nameril cca 11.8V, po zapnuti potkavacek to spadlo na 
10.5V.</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>Jinak bohuzel - ani druhe auto, ani 
druhou baterku tu nemam, jsem rad, ze tu mam alespon tu nabijecku (mimochodem 
docela uzasnou masinku Elteco - nevim jak nabiji a cim nabiji, ale v podstate 
kazdou autobaterii nabije tak do 4 hodin, velka krabice, spinany zdroj, ktery da 
pri vhodnem prepojeni stabilne 12A. Hezka zalezitost, vubec netusim, jak se ji 
tatovi podarilo sehnat.)</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>Pavel Kutina</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV>----- Original Message ----- </DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #419191 2px solid; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=hwnews@cncnet.info href="mailto:hwnews@cncnet.info">hwnews</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Saturday, November 19, 2016 5:55 
  PM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: [OT] Problem s autem - 
  dobijeni</DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV>takhle se presne chovala baterka s prasklym mustkem mezi clanky - boschky 
  silver tim byly povestne - jel jsem s tim z mostu az do cb bez chcipnuti i při 
  tankovani</DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV id=composer_signature>
  <DIV style="FONT-SIZE: 85%; COLOR: #575757">Odesláno z mého chytrého telefonu 
  Samsung Galaxy.</DIV></DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV style="FONT-SIZE: 100%; COLOR: #000000"><!-- originalMessage -->
  <DIV>-------- Původní zpráva --------</DIV>
  <DIV>Od: gatilo <<A 
  href="mailto:gatilo@centrum.cz">gatilo@centrum.cz</A>> </DIV>
  <DIV>Datum: 19.11.16 17:22 (GMT+01:00) </DIV>
  <DIV>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz> </DIV>
  <DIV>Předmět: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni </DIV>
  <DIV><BR></DIV></DIV>19.11.2016, 17:18:55<BR><BR>Merit aku naprazdno, to je 
  asi jako sex po telefonu.<BR>Podstatne je, kolik da za rozumneho zatizeni, 
  >= 10A - napr. hl.<BR>svetlomety. A jestli to da, treba i 1/2 dne po 
  odpojeni od nabijecky.<BR>Jinak, je docela mozne, ze resite dve zavady -aku a 
  alternator, pricemz<BR>jedna  je dusledkem druhe.<BR><BR>S pozdravem 
  Pavel<BR>  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz<BR><BR>--<BR>Pavel Kutina 
  napsal:<BR><BR>> Mereni na svorkach akumulatoru pri behu motoru ukazalo 
  krasnych (a zvolna<BR>> klesajicich) 9V, naprosto bez zavisloti na otackach 
  motoru. Merit na <BR>> alternatoru za chodu motoru je temer nemozne (jeste, 
  kdyz vam u toho prsi na<BR>> zada... moc fajn, ale stejne tam tu ruku 
  zkroutit do vnitrnosti beziciho<BR>> motoru neni uplne jednoduche). Mam za 
  to, ze kdyby to bylo v akumulatoru<BR>> (netvrdim, ze nema narok, taky uz 
  mu par let je), cosi by se na nem dalo<BR>> domerit a treba by se to aspon 
  hybalo s otackama, res. byl by rozdil mezi<BR>> volnobehem a 1500 
  ot/min.<BR><BR>> Ale zase na druhou stranu - kdyby tam byl nejaky prechodak 
  na kabelech a<BR>> pritom se altik snazil dobijet a aku s velkym svodem to 
  na druhe stran zral,<BR>> dost mozna by se dalo namerit neco podobneho - 
  prekvapive pro mne ovsem je,<BR>> ze se zavada projevila skokove, to by 
  odpovidalo treba tomu zkratovanemu<BR>> clanku, ale aku ma po dobiti cca 
  13.4V (naprazdno), takze tim to asi nebude.<BR><BR>> Pavel 
  Kutina<BR><BR><BR>> ----- Original Message ----- <BR>> From: "Zdeněk" 
  <zdej@atlas.cz><BR>> To: "'HW-news'" 
  <hw-list@list.hw.cz><BR>> Sent: Saturday, November 19, 2016 4:41 
  PM<BR>> Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni<BR><BR><BR>> Jak 
  jste došel k původnímu názoru, že je chyba v dobíjení?<BR>> Tohle jsou 
  příznaky odešlého akumulátoru. Před pár lety mi odešel podobným<BR>> 
  způsobem. Když jsem jel pro nový, auto jsem musel roztlačit s kopce. Pak 
  už<BR>> ale po delší jízdě při chcípnutí motoru na křižovatce chytlo 
  normálně. Až<BR>> zase to delším zastavení před prodejnou nešlo 
  nastartovat.<BR>> Takže jsem to tipoval na ztrátu kapacity s tím, že 
  alespoň pár minut to<BR>> nějakou energii ještě udrželo.<BR>> 
  Z.<BR><BR>> -----Original Message-----<BR>> From: Hw-list 
  [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina<BR>> Sent: 
  Saturday, November 19, 2016 2:10 PM<BR>> To: HW-news<BR>> Subject: Re: 
  [OT] Problem s autem - dobijeni<BR><BR>> Nabil jsem baterku, dal ji do auta 
  s tim, ze pojedu cca 20km do Trebone, kde<BR>> si na me jeden prodejce 
  nasel o vikendu cas a nasel baterku. Auto jsem bez<BR>> problemu natocil, 
  ale protoze jsem jeste potreboval do baraku se jit umejt a<BR>> tak, tak 
  jsem to zase zdechnul, protoze to startovalo na prvni skrt.<BR><BR>> Vratil 
  jsem se k autu o par minut pozdeji a starter ani neprotocil motor.<BR>> 
  Nechapu, ktera bije - vypada to, ze mi odesel alternator (ovsem nejak<BR>> 
  podivne, kontrolka dobijeni nesviti - ale pry se to stava) a baterka je 
  po<BR>> smrti. Ale zase, ja nevim. Naprazdno ma baterka asi 13.4V (byla 
  cerstve<BR>> nabijena, ma narok), kdyz otevru dvere, tak se mi rozsviti 
  hromada zarovek v<BR>> interieru plus bezpecnostni cervene ve dverich, tak 
  napeti klesne asi o pul<BR>> voltu (mam tu po ruce jen PU500, takze 
  desetinky na 30V rozsahu spis<BR>> odhaduju).<BR><BR>> Spis bych to 
  tipoval na nejaky problem v kabelazi, prece jen je tomu autu 20<BR>> let, 
  ma narok na nejake prechodaky v zalisovanych spojich a podobne. Jdu<BR>> 
  pokracovat v patrani, mozna by byla zajimava klidova spotreba auta pri<BR>> 
  zhasnutem interieru a nenatocenem motoru, treba mi tam "jen" nekde neco 
  topi<BR>> - fakt tomu prestavam rozumet.<BR><BR>> Pavel 
  Kutina<BR><BR>> _______________________________________________<BR>> 
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<BR>> 
  Hw-list@list.hw.cz<BR>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
  <BR><BR>> _______________________________________________<BR>> HW-list 
  mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<BR>> 
  Hw-list@list.hw.cz<BR>> 
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR><BR><BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list 
  mailing list  -  sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR>
  <P>
  <HR>

  <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list  -  sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>