<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 11.00.9600.18525">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>No schvalne - hadejte, jakou znacku
akumulatoru mam... jiste, Bosch Silver line. </FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>Dobre, zitra sjedu k mistnimu
prodejci pro akumulator, ale jakym mechanismem je mozne se domerit toho, ze pri
behu motoru je na baterce 9V? Kdyby byl prozkratovany clanek, tak by to zase
nedavalo napeti naprazdno (nebo s malou zatezi), nebo se pletu?</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>Jinak ted jsem zasel k autu jeste
jednou - baterka je ve stavu, kdy neotoci starterem (uz jsem dal nabijet),
kazdopadne "v klidu", tedy se zapnutou elektrikou auta a par zarovkama v
interieru jsem nameril cca 11.8V, po zapnuti potkavacek to spadlo na
10.5V.</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>Jinak bohuzel - ani druhe auto, ani
druhou baterku tu nemam, jsem rad, ze tu mam alespon tu nabijecku (mimochodem
docela uzasnou masinku Elteco - nevim jak nabiji a cim nabiji, ale v podstate
kazdou autobaterii nabije tak do 4 hodin, velka krabice, spinany zdroj, ktery da
pri vhodnem prepojeni stabilne 12A. Hezka zalezitost, vubec netusim, jak se ji
tatovi podarilo sehnat.)</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana>Pavel Kutina</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#419191 size=2 face=Verdana></FONT> </DIV>
<DIV>----- Original Message ----- </DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #419191 2px solid; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=hwnews@cncnet.info href="mailto:hwnews@cncnet.info">hwnews</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Saturday, November 19, 2016 5:55
PM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: [OT] Problem s autem -
dobijeni</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>takhle se presne chovala baterka s prasklym mustkem mezi clanky - boschky
silver tim byly povestne - jel jsem s tim z mostu az do cb bez chcipnuti i při
tankovani</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV id=composer_signature>
<DIV style="FONT-SIZE: 85%; COLOR: #575757">Odesláno z mého chytrého telefonu
Samsung Galaxy.</DIV></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV style="FONT-SIZE: 100%; COLOR: #000000"><!-- originalMessage -->
<DIV>-------- Původní zpráva --------</DIV>
<DIV>Od: gatilo <<A
href="mailto:gatilo@centrum.cz">gatilo@centrum.cz</A>> </DIV>
<DIV>Datum: 19.11.16 17:22 (GMT+01:00) </DIV>
<DIV>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz> </DIV>
<DIV>Předmět: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni </DIV>
<DIV><BR></DIV></DIV>19.11.2016, 17:18:55<BR><BR>Merit aku naprazdno, to je
asi jako sex po telefonu.<BR>Podstatne je, kolik da za rozumneho zatizeni,
>= 10A - napr. hl.<BR>svetlomety. A jestli to da, treba i 1/2 dne po
odpojeni od nabijecky.<BR>Jinak, je docela mozne, ze resite dve zavady -aku a
alternator, pricemz<BR>jedna je dusledkem druhe.<BR><BR>S pozdravem
Pavel<BR> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz<BR><BR>--<BR>Pavel Kutina
napsal:<BR><BR>> Mereni na svorkach akumulatoru pri behu motoru ukazalo
krasnych (a zvolna<BR>> klesajicich) 9V, naprosto bez zavisloti na otackach
motoru. Merit na <BR>> alternatoru za chodu motoru je temer nemozne (jeste,
kdyz vam u toho prsi na<BR>> zada... moc fajn, ale stejne tam tu ruku
zkroutit do vnitrnosti beziciho<BR>> motoru neni uplne jednoduche). Mam za
to, ze kdyby to bylo v akumulatoru<BR>> (netvrdim, ze nema narok, taky uz
mu par let je), cosi by se na nem dalo<BR>> domerit a treba by se to aspon
hybalo s otackama, res. byl by rozdil mezi<BR>> volnobehem a 1500
ot/min.<BR><BR>> Ale zase na druhou stranu - kdyby tam byl nejaky prechodak
na kabelech a<BR>> pritom se altik snazil dobijet a aku s velkym svodem to
na druhe stran zral,<BR>> dost mozna by se dalo namerit neco podobneho -
prekvapive pro mne ovsem je,<BR>> ze se zavada projevila skokove, to by
odpovidalo treba tomu zkratovanemu<BR>> clanku, ale aku ma po dobiti cca
13.4V (naprazdno), takze tim to asi nebude.<BR><BR>> Pavel
Kutina<BR><BR><BR>> ----- Original Message ----- <BR>> From: "Zdeněk"
<zdej@atlas.cz><BR>> To: "'HW-news'"
<hw-list@list.hw.cz><BR>> Sent: Saturday, November 19, 2016 4:41
PM<BR>> Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni<BR><BR><BR>> Jak
jste došel k původnímu názoru, že je chyba v dobíjení?<BR>> Tohle jsou
příznaky odešlého akumulátoru. Před pár lety mi odešel podobným<BR>>
způsobem. Když jsem jel pro nový, auto jsem musel roztlačit s kopce. Pak
už<BR>> ale po delší jízdě při chcípnutí motoru na křižovatce chytlo
normálně. Až<BR>> zase to delším zastavení před prodejnou nešlo
nastartovat.<BR>> Takže jsem to tipoval na ztrátu kapacity s tím, že
alespoň pár minut to<BR>> nějakou energii ještě udrželo.<BR>>
Z.<BR><BR>> -----Original Message-----<BR>> From: Hw-list
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina<BR>> Sent:
Saturday, November 19, 2016 2:10 PM<BR>> To: HW-news<BR>> Subject: Re:
[OT] Problem s autem - dobijeni<BR><BR>> Nabil jsem baterku, dal ji do auta
s tim, ze pojedu cca 20km do Trebone, kde<BR>> si na me jeden prodejce
nasel o vikendu cas a nasel baterku. Auto jsem bez<BR>> problemu natocil,
ale protoze jsem jeste potreboval do baraku se jit umejt a<BR>> tak, tak
jsem to zase zdechnul, protoze to startovalo na prvni skrt.<BR><BR>> Vratil
jsem se k autu o par minut pozdeji a starter ani neprotocil motor.<BR>>
Nechapu, ktera bije - vypada to, ze mi odesel alternator (ovsem nejak<BR>>
podivne, kontrolka dobijeni nesviti - ale pry se to stava) a baterka je
po<BR>> smrti. Ale zase, ja nevim. Naprazdno ma baterka asi 13.4V (byla
cerstve<BR>> nabijena, ma narok), kdyz otevru dvere, tak se mi rozsviti
hromada zarovek v<BR>> interieru plus bezpecnostni cervene ve dverich, tak
napeti klesne asi o pul<BR>> voltu (mam tu po ruce jen PU500, takze
desetinky na 30V rozsahu spis<BR>> odhaduju).<BR><BR>> Spis bych to
tipoval na nejaky problem v kabelazi, prece jen je tomu autu 20<BR>> let,
ma narok na nejake prechodaky v zalisovanych spojich a podobne. Jdu<BR>>
pokracovat v patrani, mozna by byla zajimava klidova spotreba auta pri<BR>>
zhasnutem interieru a nenatocenem motoru, treba mi tam "jen" nekde neco
topi<BR>> - fakt tomu prestavam rozumet.<BR><BR>> Pavel
Kutina<BR><BR>> _______________________________________________<BR>>
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<BR>>
Hw-list@list.hw.cz<BR>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
<BR><BR>> _______________________________________________<BR>> HW-list
mailing list - sponsored by www.HW.cz<BR>>
Hw-list@list.hw.cz<BR>>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR><BR><BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>