<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    <div class="moz-cite-prefix">On 14.09.2016 2:01, Milan B. wrote:<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:da649c34-7549-e020-17f0-498d630a33d1@bastl.sk"
      type="cite">On 13.09.2016 23:48, Pavel Kutina wrote:
      <br>
      <blockquote type="cite">Líbí se mi v tom článku pár věcí - třeba
        jak se da ohýbat fyzika, když se to melounům hodí.
        Nejkřiklavější je asi to dobíjení ze zásuvky - za 30 minut 80%
        kapacity, není potřeba speciální přípojka, stačí běžná zásuvka.
        <br>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      Lenze spojenie "bezna zasuvka" a "dobitie za 30 minut"  ste si
      vykonstruovali vy. Dokonca ani ten clanok (akokolvek nejasne je
      formulovany) , nehovori, ze sa baterka dobije z beznej zasuvky za
      30 minut.
      <br>
      <br>
      Kombinacia viacerych typov dobijania - nabijanie z beznej zasuvky
      doma v garazi (velmi pomaly), z domacej nabijacky (o trochu
      ryhlejsie) plus dobijanie z rychlonabijacej stanice niekde v meste
      alebo na pumpe (za 30 minut) je dnes myslim standard.
      <br>
      <br>
      Kto chce psa bit...
      <br>
      <br>
    </blockquote>
    <br>
    Aby som doplnil, co priamo a neprostredkovane hovoria ti blbi
    ekoteroristi, pre ktorych neplati fyzika: "The 250 km range of the
    Extender is achieved by the 30 kWh battery. The integrated charger
    allows you to charge the batteries with between 3.7 and 43 kW AC.
    With a charging power of 43 kW, the batteries can be charged up to
    80% or 200 km range within 30 minutes."<br>
    <br>
    43kW AC je vlastne 3x63A pripojka, zrejme to sa mysli v sirsom slova
    zmysle tou "beznou zasuvkou" - netreba specialnu DC nabijacku.<br>
    <br>
    Dobit na 80% z 30kWh (urcite nie do prazdna vybitej baterky) z 43kW
    pripojky za pol hodiny zmysel dava.<br>
    <br>
    43kW AC rychlodobijanie pouzivaju aj ini - viz Renault ZOE.<br>
    <br>
    <br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:da649c34-7549-e020-17f0-498d630a33d1@bastl.sk"
      type="cite">
      <blockquote type="cite">Hm. Běžná zásuvka je v lepším příadě na
        16A, při 230V za hodinu dodá 3.6kWh, za půl hodiny 1.8kWh,
        baterie má 14kWh - za půl hodiny se dobije zhruba na desetinu
        kapacity, počítám-li správně. S trochou dobré vůle by to
        vycházelo u 3x400V/32A, ale tomu bych opravdu neříkal "běžná
        zásuvka", zvláště, když mluví o nárocích na přenosovou soustavu.
        <br>
        <br>
        No a tak je to u ekoteroristů se vším...
        <br>
        <br>
        Pavel Kutina </blockquote>
      <br>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>