<html><body>Základni slabina všech těch úvah je více tolerance :-)<div>Neb člověk není stavěný na vyšší rychlost než chůze a běh :-)</div><div>Né vážně, ta tolerance tu chybí a hlavně co se týče provozu.</div><div>Přitom by stačilo mít nepsané pravidlo a místo zvonku jan</div><div>křiknout vpravo, vlevo, kudy člověk předjíždí, chápu, že když jsou</div><div>lidi všude, že by to moc nefungovalo.</div><div><br></div><div>Já byl třeba hotovej v Anglii, když jsem blbě najel, tak Angláni</div><div>na mě netroubili v klidu počkali až se srovnám tam kam patřím</div><div>a pokračovalo se v jízdě. To udělat Anglán tady, tak ho vytroubí,</div><div>nadají mu do debilů, co sem jezdí když neumí jezdit v pravo a </div><div>podobně, Ty tady musejí trpět.....</div><div><br></div><div>Já vždy trpím nejvíc v Praze když vidím v dálce semafor, který</div><div>hodil červenou tak zpomalím abych dojel k němu plynule bez </div><div>zastavení, vždy se najde nějaký magor, co na mě troubí bliká</div><div>předjede mě druhý pruhem ukazuje mi do blbečků pak zastaví</div><div>u toho semaforu, ke kterému ja přijedu ve svém pruhu přesně </div><div>na zelenou kde ho předjedu než on se opět rozjede. Nechápu</div><div>proč na mě tak vyváděl, když taví palivo do brzd... </div><div>A že takových lidí je....</div><div><br></div><div>Zdeněk Aster</div><div><br></div><div><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Petr Labaj <labaj@volny.cz><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 5. 8. 2016 18:36:18<br>Předmět: Re: [OT] zvoneni</p><br><blockquote>Řekl bych, že v té úvaze je několik slabin.<br>První je škálovatelnost. Myslím, že vzájemná snášenlivost objektů,<br>pohybujících se rychlostmi 100km/h a 200km/h bude určitě menší,<br>než u objektů při 5km/h a 10 km/h, i když poměr je stejný.<br>Spíš tady záleží na absolutním rozdílu rychlostí, než na poměru.<br><br>Další problém je ignorování destrukčního potenciálu. Sice i na kole<br>může cyklista způsobit smrt chodci, ale to se stane jen ve skutečně<br>výjimečných případech a souhrou nešťastných náhod. A stává se to<br>velmi zřídka.<br>O srážce auta s cyklistou toto bohužel nelze říct.<br><br>No a další faktor je přehlednost a potenciální reakční čas. Cyklista<br>i chodec může mít mnohem lepší přehled o okolní situaci, a na řešení<br>problému má mnohem delší čas. Navíc brzdná dráha chodce je<br>vpodstatě nulová, u cyklisty také poměrně krátká.<br>Schválně jsem napsal "může mít" a nikoli "má", protože v tom je právě<br>zakopaný pes.<br><br>Za vše může moderní zdravotnictví. Dříve by lidé, kteří nevnímají okolí,<br>byli eliminování Darwinovou cestou.  ;-)<br><br>PL<br><br>************************<br><br>Dne 5.8.2016 v 15:44 Zdeněk napsal(a):<br>> Ono to překvapivě vypadá, že jednodušší a bezpečnější je pohyb cyklistů po<br>> silnici.<br>> Na silnici mají všichni relativně dobré znalosti pravidel (jiná věc je, že<br>> je někteří ignorují). Poměr rychlostí auta : cyklisté je od 2,5:1 (obec<br>> 50:20 km/h) do 4,5:1 (mimo obec 90:20 km/h).<br>> Na ostatních cestách se pohybují chodci a děti a často nemají ani základní<br>> ponětí o nějakých pravidlech (dokonce ani po které straně se chodí). Přitom<br>> poměr rychlostí cyklista chodec může být až 10:1...<br>><br>> Z.<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></div></body></html>