<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type></HEAD>
<BODY dir=ltr bgColor=#ffffff text=#000000>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>Regulace napětí pro motocyklové alternátory se někdy řeší zkratováním 
tyristory. Tam se na nějaký W nehledí. Vypadá to asi tak:</DIV>
<DIV><A title=http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=4204 
href="http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=4204">http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=4204</A></DIV>
<DIV>a je to tuším například tento </DIV>
<DIV><A title=http://www.vape.cz/technologie/regulatory-napeti/ 
href="http://www.vape.cz/technologie/regulatory-napeti/">http://www.vape.cz/technologie/regulatory-napeti/</A></DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A 
title=vaelektronik@vaelektronik.cz 
href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz">Vláďa Anděl</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Sunday, March 20, 2016 10:42 AM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: dynamo ve stredu kola</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV class=moz-cite-prefix>no když mě tohle řešení nenapadlo tak úplně náhodou. 
Viděl jsem takhle udělanou regulaci dobíjení baterky u ultralajta. Bylo tam 
magneto, taky napětí naprázdno dost šílené - prý přes 200V. Baterka připojená na 
usměrňovač přes další diodu a mezi tím tranzistor, který řídil výstupní proud 
tak že to zkratovával. Taky jsem to ze začátku nemoh pochopit, ale nakonec mi to 
přišlo logické. No je pravda že pár W ztrát tam nikdo 
neřešil.<BR>Anděl<BR>  <BR>Dne 20.3.2016 v 9:12 Petr Simek 
napsal(a):<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE cite=mid:Pine.WNT.4.64.1603200911360.3376@oleum type="cite">On 
  Sun, 20 Mar 2016, Vláďa Anděl wrote: <BR><BR>
  <BLOCKQUOTE type="cite">Tak asi né, ale jen proto že tam jsou ty ztráty. 
    Jinak pokud z toho beru při nulovém napětí nulový výkon, alternátor by mě 
    neměl brzdit. Já vím, teorie a praxe se tady asi dost liší. 
  <BR></BLOCKQUOTE><BR>Tyhle veci maji obvykle vnitrni odpor, takze pri nulovem 
  napeti na vystupu neni nulovy vykon.. <BR><BR>
  <BLOCKQUOTE type="cite">Anděl 
  <BR></BLOCKQUOTE><BR>*------------------------------------------------------------------------* 
  <BR>|                          
  Petr Simek   APS 
  JU                           
  | 
  <BR>|                             
  <A class=moz-txt-link-abbreviated 
  href="mailto:psimek@jcu.cz">psimek@jcu.cz</A>                              
  | 
  <BR>*------------------------------------------------------------------------*<BR><BR>
  <FIELDSET class=mimeAttachmentHeader></FIELDSET> <BR><PRE wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A>
<A class=moz-txt-link-abbreviated href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A>
<A class=moz-txt-link-freetext href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
</PRE></BLOCKQUOTE><BR>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>