<div dir="ltr"><div class="gmail_extra"><div class="gmail_quote">Dne 24. února 2016 15:34 Jindrich Fucik <span dir="ltr"><<a href="mailto:fulda@seznam.cz" target="_blank">fulda@seznam.cz</a>></span> napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><span class=""><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
PIP je funkce, která skončila na smetišti dějin. Je to skvělé, efektní,<br>
ale v praxi to nikdo nepoužívá. Pokud se dva lidi chtějí koukat každý na<br>
něco jiného, tak se jeden odejte koukat do jiné místnosti na jinou televizi.<br>
</blockquote>
<br></span>
To se mi nezdá, já jsem PIP taky dost používal, podobně jako ostatní - v čase reklam a nebo pro krátké zobrazení něčeho málo důležitého.<br>
Asi patřím na smetiště.<br>
Ale mám pocit, že PIP přestal existovat proto, že snižoval sledovanost reklam a taky že ho špatně vyhodnocují peoplemetry.<br></blockquote></div><br></div><div class="gmail_extra">Tak si to představte. Jste výrobce. Máte televizi obyčejnou a televizi s PIP. Ta s PIP musí mít dva tunery. (Technicky nemusí, ale PIP s jedním tunerem nikoho neoslníte.) A jiný firmware. A jiný dálkový ovladač. (Nebo ovladač pro obě televize stejný, ale u té obyčejné jsou tlačítka pro ovládání PIP zbytečná.) Máte nezanedbatelné náklady na doplnění obyčejné televize o funkci PIP. A dokud je to zcela okrajová záležitost a prodáte jednu PIP televizi na 10 000 obyčejných, ty rozdíly v nákladech na jednu vyrobenou televizi jsou ještě vyšší. Televizi s PIP prodáváte dráž a tím hůř se prodává. Můžete jít s cenou dolů, ale pak zas na televizi s PIP míň vyděláte. Taky byste mohl ty obyčejné přestat vyrábět a zůstat jen u těch s PIP. Ale konkurence PIP nemá, takže má nižší výrobní náklady. Buď prodáváte za stejnou cenu jako konkurence, takže máte nižší marži. Nebo prodáváte dráž než konkurence, takže máte sice na jedné televizi stejnou marži, ale prodáte jich míň. V obou případech vyděláte míň než konkurence. Výsledek? Vše hovoří pro zrušení PIP v nové modelové řadě.<br><br></div><div class="gmail_extra">A tak nějak PIP funkce z televizí vymizela.<br><br></div><div class="gmail_extra">Porovnejte si to s 3D funkcí, která pomalu, ale jistě umírá taky a to by si našla využití ve více domácnostech než PIP. Důvody pro ústup 3D televizí jsou podobné, vyšší výrobní náklady, nízké prodeje a malý zájem zákazníků o 3D zobrazení jako takové. A není to čím krmit. (A pokud nebude čím krmit ani ty 4K televize, čeká je podobný osud.)<br></div><div class="gmail_extra"><br></div><div class="gmail_extra">Pavel Kadečka.<br></div></div>