<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix">Nojo, vypadá to logicky. fakt je to
      vypínání asi blbost.<br>
      Anděl<br>
      <br>
      Dne 23.12.2015 v 18:03 AZE napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:64D47586F3184FD48DF4572CC4C3A3DA@DD"
      type="cite">
      <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
      <div dir="ltr">
        <div style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR:
          #000000">
          <div>Loni v létě se mi při prudkém výkrutu u akrobata uvolnila
            špatně uchycená 1,5Ah 3čl.  baterie, a jak to s ní škublo,
            odpojila se a z výšky asi 30m dopadla na asfalt. Kabel
            fungoval jako ocas a dopadla tak, že se z ní stal hruškoid.
            Nic jiného se nestalo, dá se nabíjet i vybíjet. Už ji pro
            jistotu nepoužívám, ale je stále funkční. Kolega jednu už
            mírně opotřebenou prorazil hřebíkem a také se žádný
            ohňostroj nekonal.</div>
          <div>Vypínání je u šroubováku zbytečné. Mám na letadlech
            telemetrické přijímače a vidím za letu napětí baterie. Když
            se u slabší přidá plyn, napětí klesne, ale po ubrání se opět
            zvýší. U vrtaček se to projeví poklesem výkonu. Napětí
            naprázdno se pak zase zvýší. Vůbec to neřeším, mám “ojeté”
            LiPol baterie u 4 vrtaček.</div>
          <div>aze</div>
          <div> </div>
          <div> </div>
          <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
            FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
            COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
            <div style="FONT: 10pt tahoma">
              <div> </div>
              <div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
                <div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
                    moz-do-not-send="true"
                    title="vaelektronik@vaelektronik.cz"
                    href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz">Vláďa
                    Anděl</a> </div>
                <div><b>Sent:</b> Wednesday, December 23, 2015 3:34 PM</div>
                <div><b>To:</b> <a moz-do-not-send="true"
                    title="hw-list@list.hw.cz"
                    href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
                <div><b>Subject:</b> Re: jake Lipol baterky do
                  sroubovaku</div>
              </div>
            </div>
            <div> </div>
          </div>
          <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
            FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
            COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
            <div class="moz-cite-prefix">Vypadá to všechno moc hezky.
              Ale jak je to s tou jejich pověstnou hořlavostí /
              výbušností? Ale zase kdyby to bylo tak nebezpečné, asi by
              se to nepoužívalo. Do velkého šroubováku jsem koupil
              LiFePO4, ale to toho malého dám skutečně ty Lipolky. Jak
              koukám, je v tom taková nabídka, že si určitě vyberu. A
              než ten pípák, to už tam dodělám podpěťové vypínání.
              Stejné co jsem dělal pro ten velký. Pár uA si sice vezme,
              ale je to jistota. FETy na 50A taky nejsou problém.<br>
              Anděl<br>
              <br>
              Dne 23.12.2015 v 11:50 AZe napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote cite="mid:B88516EA47F844B284DEF787E6DD1C36@FD"
              type="cite">
              <div dir="ltr">
                <div style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri';
                  COLOR: #000000">
                  <div>Taktak, špičkové baterie mají až 90C, třeba tady
                    <a moz-do-not-send="true"
                      class="moz-txt-link-freetext"
href="http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__1301__85__Batteries_Accessories-90C_Discharge.html">http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__1301__85__Batteries_Accessories-90C_Discharge.html</a></div>
                  <div>Tři články nastartují traktor...</div>
                  <div>aze</div>
                  <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
                    FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT:
                    normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY:
                    inline">
                    <div style="FONT: 10pt tahoma">
                      <div> </div>
                      <div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
                        <div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
                            title="newlad@centrum.cz"
                            href="mailto:newlad@centrum.cz"
                            moz-do-not-send="true">Vladimír Nerud</a> </div>
                        <div><b>Sent:</b> Wednesday, December 23, 2015
                          11:25 AM</div>
                        <div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
                            href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                            moz-do-not-send="true">HW-news</a> </div>
                        <div><b>Subject:</b> Re: jake Lipol baterky do
                          sroubovaku</div>
                      </div>
                    </div>
                    <div> </div>
                  </div>
                  <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
                    FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT:
                    normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY:
                    inline">
                    <div>Modelarske Lipo maji v oznaceni, kolik z nich
                      muzete dostat proudu, napr 20C u aku 1,5Ah
                      znamena, ze lze odebirat 30A max. Abych byl
                      konkretni, treba tenhle, jako nahrada <a
                        href="http://goo.gl/JwPHZf"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://goo.gl/JwPHZf">http://goo.gl/JwPHZf</a></a>
                      ma trvale zatizeni 40C, spickove 80C, tedy trvaly
                      proud cca 50A, kratkodobe uvadi az 104A!!!</div>
                    <div> </div>
                    <div>A nezapomente prikoupit <a
                        href="https://goo.gl/veVwl3"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="https://goo.gl/veVwl3">https://goo.gl/veVwl3</a></a>
                      , pouzivam v letadlech i na aku vrtacce uz dlouho,
                      hlida kazdy clanek zvlast, napeti, kdy se ozve, je
                      nastavitelne. Par gramu, par korun, hodne
                      muziky...</div>
                    <div> </div>
                    <div>Vladimir</div>
                    <div>PS. Omlouvam se pokud to prijde dvakrat, ale
                      predchozi mail se nekam asi zatoulal.</div>
                    <p style="PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP: 0px;
                      PADDING-LEFT: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-RIGHT:
                      0px">______________________________________________________________<br>
                      > Od: AZe <a moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-rfc2396E"
                        href="mailto:aze@seznam.cz">mailto:aze@seznam.cz</a><br>
                      > Komu: "HW-news" <a moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-rfc2396E"
                        href="mailto:hw-list@list.hw.cz">mailto:hw-list@list.hw.cz</a><br>
                      > Datum: 23.12.2015 10:06<br>
                      > Předmět: Re: jake Lipol baterky do sroubovaku<br>
                      ></p>
                    <p style="PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP: 0px;
                      PADDING-LEFT: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-RIGHT:
                      0px">Pro modeláře to není nic nového, ale jaxe
                      říká laik se diví, odborník žasne. <br>
                      Loni jsem poprve viděl live model elektro
                      vrtulníku s rotorem asi 150cm <br>
                      zblízka i za letu, tedy v profi akrobatickém letu,
                      a je to neuvěřitelné, s <br>
                      jakými výkony se tam pracuje, jaké výkony ty
                      motory a baterie mají. Motor o <br>
                      průměru cca 70mm x 100mm, výkon 8 kW, blok s
                      napětím asi 50V, provozní proud <br>
                      až 250A, samozřejně regulátor k tomu.... Letová
                      doba asi 8 minut, stále <br>
                      naplno.<br>
                      V debatě modelářů jsem zaslechl i řeč o proudu
                      320A. Proto pozor na to, i <br>
                      malá LiPolka, třeba tříčlánek 1,5Ah (12V) podle
                      typu umí do zkratu až 100A.<br>
                      Třeba tady:<br>
                      <a
href="http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__86__85__Batteries_Accessories-Li_Poly_All_brands_.html"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__86__85__Batteries_Accessories-Li_Poly_All_brands_.html">http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__86__85__Batteries_Accessories-Li_Poly_All_brands_.html</a></a><br>
                      <a
                        href="http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod.aspx?kategorie=1"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod.aspx?kategorie=1">http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod.aspx?kategorie=1</a></a><br>
                      <a
href="http://www.promodels.cz/cz-kategorie_45311-0-akumulatory-nicd-nimh-lipo-pohonne-pro-napajeni-vysilace-a-prijimace-samostatne-clanky.html"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.promodels.cz/cz-kategorie_45311-0-akumulatory-nicd-nimh-lipo-pohonne-pro-napajeni-vysilace-a-prijimace-samostatne-clanky.html">http://www.promodels.cz/cz-kategorie_45311-0-akumulatory-nicd-nimh-lipo-pohonne-pro-napajeni-vysilace-a-prijimace-samostatne-clanky.html</a></a><br>
                      <a href="http://www.jino.cz/akumulatory-li-pol/"
                        moz-do-not-send="true">http://www.jino.cz/akumulatory-li-pol/</a><br>
                      <a
href="http://www.va-models.com/eshop1/bateriebaterielipol-c-122_99.html?zenid=pv9jfpiq6c9762drkgaviu1f46"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.va-models.com/eshop1/bateriebaterielipol-c-122_99.html?zenid=pv9jfpiq6c9762drkgaviu1f46">http://www.va-models.com/eshop1/bateriebaterielipol-c-122_99.html?zenid=pv9jfpiq6c9762drkgaviu1f46</a></a><br>
                      <br>
                      a jiné....<br>
                      aze<br>
                      <br>
                      <br>
                      <br>
                      <br>
                      -----Původní zpráva----- <br>
                      From: Petr Labaj<br>
                      Sent: Wednesday, December 23, 2015 3:53 AM<br>
                      To: HW-news<br>
                      Subject: Re: jake Lipol baterky do sroubovaku<br>
                      <br>
                      Modelářské baterky v modelářských krámech.<br>
                      Modelářské baterky jsou zásadně bez ochranných
                      obvodů.<br>
                      I ten nejobyčejnější LiIon třeba v pouzdře 18650
                      dá dlouhodobě proud<br>
                      nejmíň 2C,<br>
                      krátkodobě 4-10C. Takže bych řekl, že cokoli bez
                      ochrany vyhoví (LiIon,<br>
                      LiPol, LiFePo).<br>
                      <br>
                      Potkal jsem se na vánoční párty s kamarádem,
                      modelářem. Byl takový<br>
                      nějaký poďobaný.<br>
                      Prý zapojoval baterky do nového modelu a místo
                      správného zapojení<br>
                      propojil + a - baterky.<br>
                      Takže ho trochu ostříkaly roztavené kabely.<br>
                      Docela klika, že nosí brýle.<br>
                      <br>
                      PL<br>
                      <br>
                      ****************************<br>
                      <br>
                      Dne 23.12.2015 v 0:12 Vláďa Anděl napsal(a):<br>
                      > Probíralo se tady, jak se do šroubováku
                      dávají místo původních NiCd <br>
                      > baterly Lipol. Potřeboval bych to do malého
                      šrubováku, kde byly 4 NiCd <br>
                      > články 1,25 Ah. Dal bych tam dva články,
                      vyšší napětí tomu nevadí.<br>
                      > Koukal jsem co nabízí TME, je toho spousta.
                      Jenže tam se většinou <br>
                      > nedozvím, jaký proud ty články snesou. Je tam
                      spousta článků Cellevia s <br>
                      > ochranným obvodem, ale třeba tenhle<br>
                      > <a
href="http://www.tme.eu/cz/details/accu-lp903450_cl/akumulatory/cellevia-batteries/l903450/"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.tme.eu/cz/details/accu-lp903450_cl/akumulatory/cellevia-batteries/l903450/">http://www.tme.eu/cz/details/accu-lp903450_cl/akumulatory/cellevia-batteries/l903450/</a></a><br>
                      > má max. vybíjecí proud 1,6A a předpokládám,
                      že je omezený tranzistorem v <br>
                      > ochranném obvodu. Kde se dají koupit ty
                      správné modelářské baterky na <br>
                      > velký proud?<br>
                      ><br>
                      > Anděl<br>
                      <br>
                      _______________________________________________<br>
                      HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                        moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-abbreviated"
                        href="http://www.HW.cz"><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a></a><br>
                      <a moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-abbreviated"
                        href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                      <a
                        href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></a>
                      <br>
                      <br>
                      _______________________________________________<br>
                      HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                        moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-abbreviated"
                        href="http://www.HW.cz"><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a></a><br>
                      <a moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-abbreviated"
                        href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                      <a
                        href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                        moz-do-not-send="true"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></a></p>
                    <hr> _______________________________________________<br>
                    HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                      moz-do-not-send="true"
                      class="moz-txt-link-abbreviated"
                      href="http://www.HW.cz"><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a></a><br>
                    <a moz-do-not-send="true"
                      class="moz-txt-link-abbreviated"
                      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                    <a moz-do-not-send="true"
                      class="moz-txt-link-freetext"
                      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
                  </div>
                </div>
              </div>
              <br>
              <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
              <br>
              <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
            </blockquote>
            <br>
            <p>
            </p>
            <hr>
            _______________________________________________<br>
            HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
            <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          </div>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>