<html><body><p>Většinou tam něco jako M+S uvedené není, takže byt to mělo znamenat, že tam zimní gumu dát nesmím vůbec? Podle mě u gumy musí odpovívat uvedené parametry (např. 235/85/R16 106 Q) a pokud tam některý není uveden, tak je to v daném případě jedno - nebere se na něj ohled a je to na majiteli, co si zvolí. Zkusil bych se podívat a srovat v čem se liší dva řádky se stejným rozměrem - jednou je tam tychlostní index T (190 km/h) a jednot je tam M+S s rychlostním indexem Q (160 km/h) - takže zimní gumy mohou být v TOMTO rozměru v "pomalejším" provedení, než gumy letní. Ono sehnat gumy v některých kombinacích rozměrů nemusí být vůbec jednoduché - prostě se třeba nedělají, nebo jenom u málo výrobců. A u zimních pro větší rychlosti bude ještě menší výběr. A teď nemyslím jenom na to, že si gumy objednám, a ony mi během 2 týdnů dojdou, ale i na dlouhodobou dostupnost třeba při zničení jedné gumy na díře v silnici. Navíc čím užší, tím většinou "pomalejší", a hrubší vzorek na to má podobný vliv. Někdo kdo bydlí na horách má trošku jiné nároky na zimní gumy, než třeba v Brně, kde je sníh spíš výjimkou. A ten bude za úzkou gumu s hrubším vzorkem rád, i když bude "pomalejší".</p><p> </p><p>Ještě kouknout do návodu k autu - bývá tam poznámka, že když jsou na autě "pomalejší" gumy, má se do zorného pole řidiče nalepit štítek, který na to upozorňuje. </p><p> </p><p>Na Defenderu mám gumy 235/85/R16, raději bych chtěl 255/85/R16 ale sehnat v tomto rozměru něco, je téměř nemožné - výběr je velmi malý. Asi není velký zájem na trhu. A když už to někdo vyrábí, tak to nikdo nemá skladem.</p><p> </p><p>Tomáš OK2MTM<br></p><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: RV <vicek.radek@cpost.cz><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 2. 11. 2015 9:59:57<br>Předmět: Re: OT Pneu v TP</p><br><blockquote>No pokud to ale vezmete tak, ze smite osadit gumy pouze ty co mate <br>uvedeny v TP tak bych smel pouzit zimni pneu jen ty 195 a vse ostatni <br>pouze v letnim provedeni.<br><br>Takze jde jen o vyklad... Je mi proste divne proc jsou tam zimni extra <br>takto vypichnute. Kdyby tam takto explicitne nebylo uvedeno u <br>konkretniho rozmeru to M+S tak me to ani nenapadne resit - bral bych to <br>tak, ze ve vsech rozmerech jsou mozne obe varianty.<br><br>Radek Vicek<br><br>Dne 2.11.2015 v 9:48 Tomáš Mádr napsal(a):<br>> A v čem je problém - v TP je uvedeno několik možných variant pneu a<br>> jedna z nich nejspíše zimním pneu na autě vyhovuje. Tedy pokud je na<br>> pneu napsáno 255/85/ R16 86 T - tedy stejná šířka, výška, průměr<br>> ráfku, stejný nebo vyšší hmotnostní index a stejný nebo vyšší<br>> rychlostní index, jako je uvedeno v TP, tak není co řešit. To, že u<br>> tohoto konkrétního rozměru není uvedeno M+S je jedno, zimní gumy se v<br>> létě používat smí, letní v zimě taky, i když s určitým omezením.<br>><br>> Ty řádky s alternativními rozměry pneu je třeba brát každý zvlášť, ne<br>> všechny dohromady. Proč je u konkrétního rozměru uvedeno M+S bych<br>> vůbec neřešil, pokud není někde jinde uvedeno, že zimní gumy mohou<br>> být POUZE v tomto rozměru. Osobně bych ten řádek chápal opačně - tedy<br>> že v rozměru 195/65/R15 s rychlostním indexem Q se dají použít pouze<br>> zimní gumy, letní musí mít rychlostní index T.<br>---------------------------------<br><br>Pro případ, že tato zpráva obsahuje návrh smlouvy, Česká pošta, s.p. vylučuje možnost přijetí návrhu smlouvy s jakýmikoli změnami, dodatky či odchylkami. Navržení změn, dodatků či odchylek z Vaší strany považujeme toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu smlouvy. Až do okamžiku podpisu/uzavření smlouvy nejsme jakoukoli naší nabídkou vázáni. Výsledky jednání předcházejících uzavření smlouvy považuje Česká pošta, s.p. za nezávazné. Česká pošta, s.p. nenese žádnou odpovědnost za případné ukončení nebo přerušení jednání o smlouvě, a to bez ohledu na jeho důvod.<br><br> <br><br>Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.<br><br><br>In the event that this email contains a contract proposal, Česká pošta, s.p. hereby excludes acceptance of the contract proposal with alterations, amendments and adjustments of any nature. Your proposal of alterations, amendments and adjustments may only be subject of further contract negotiation. Česká pošta, s.p. is not bound by any of its offer until the contract is concluded. Česká pošta s.p. considers the result of contract negotiations preceding the conclusion of contract non-binding. Česká pošta, s.p. is not liable for termination or interruption of any contract negotiation for whatever reason.<br><br> <br><br>This e-mail and any attached files may contain confidential information. If you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any modifications or delay in the transmission of it.<br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></body></html>