<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>RNDr. Ferenc pracoval léta ve vývoji v PAL Magnetonu Kroměříž. Dlouho jsem 
jej neviděl, nicméně tady jsou jeho stránky a spousta užitečných informací nejen 
o zapalování:</DIV>
<DIV><A title=http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm 
href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm</A></DIV>
<DIV><A title=http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17 
href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17</A></DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=pavel.kadecka@gmail.com 
href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel Kadečka</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Friday, October 09, 2015 9:03 AM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke 
napeti)</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:<BR><BR></DIV>1) cívka a rozdělovač 
(+ zapalovací kabely), primitivní řešení i pro motory bez jakékoliv řídící 
jednotky<BR></DIV>2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která 
řídí směs ve válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky 
pálí současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka přesně v 
místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, že při evoluci 
motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací kabely zůstaly 
stejné<BR></DIV>3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, 
podle mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými), protože 
nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to 
měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců<BR><BR></DIV>P.K.<BR>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV class=gmail_extra>
<DIV> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>Dne 9. října 2015 8:50 AZe <SPAN dir=ltr><<A 
href="mailto:aze@seznam.cz" target=_blank>aze@seznam.cz</A>></SPAN> 
napsal(a):<BR>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote 
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">Tady 
  je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4 vývody a kabely, uvnitř 
  budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a další mají tužkové cívky a 
  Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv. zapalovací lištu) se 2 trafy a dvojitou 
  jiskrou, o kterém už tady byla řeč.<BR><A 
  href="http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html" 
  rel=noreferrer 
  target=_blank>http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html</A><SPAN><BR>aze<BR><BR><BR>-----Původní 
  zpráva----- From: Jaroslav Buchta<BR>Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 
  AM<BR>To: HW-news<BR></SPAN>Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove 
  mezery a vysoke napeti) 
  <DIV>
  <DIV class=h5><BR><BR>Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech 
  soucasnych aut (snad<BR>krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to 
  udelano - asi<BR>kazda svicka ma svoji civku)<BR>Dne 08.10.2015 v 23:17 
  Jaroslav Lukesh napsal(a):<BR>
  <BLOCKQUOTE class=gmail_quote 
  style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">Svíčky 
    se nezapojují do série!<BR><BR>Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná 
    jiskřiště.<BR><BR>Mám v autě DOR15LGS a ta  má mezeru 3mm a nejde 
    nastavit jinak. Autu to nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem 
    vysokého napětí toto nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to 
    nemělo vadit.<BR><BR>Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně 
    ztichne. + další pozitivní efekty, ale na to přijdete až je budete mít. 
    Upozorňuji - je nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní 
    tolerance. Půlka je dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do 
    praku.<BR><BR><BR>----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka<BR>Komu: 
    HW-news<BR>Odesláno: 7. října 2015 14:36<BR>Předmět: Dve jiskriste v serii 
    (vzduchove mezery a vysoke napeti)<BR><BR><BR>Přátelé, máme vn trafo a tři 
    různé situace:<BR><BR><BR>1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 
    2mm<BR><BR>2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus 
    drátu a druhou mezeru 1mm<BR><BR>3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou 
    mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět 
    2mm<BR><BR><BR>Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém 
    napětí dojde k přeskoku jiskry?<BR><BR><BR>Někomu je to možná povědomé - 
    jedná se o zapalování v autě, kdy za sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě 
    říká "cívka") jsou dvě svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje 
    směs, druhá v té chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím 
    čistí).<BR><BR><BR>Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít 
    ty svíčky různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to 
    nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný 
    (např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 
    1,3mm).<BR><BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list 
    mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
    rel=noreferrer target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A 
    href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
    target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE><BR>_______________________________________________<BR>HW-list 
  mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
  rel=noreferrer target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
  target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> 
  <BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" rel=noreferrer 
  target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" 
  target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
  target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV>
<DIV> </DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>