<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>RNDr. Ferenc pracoval léta ve vývoji v PAL Magnetonu Kroměříž. Dlouho jsem
jej neviděl, nicméně tady jsou jeho stránky a spousta užitečných informací nejen
o zapalování:</DIV>
<DIV><A title=http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm
href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm</A></DIV>
<DIV><A title=http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17
href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17</A></DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=pavel.kadecka@gmail.com
href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel Kadečka</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Friday, October 09, 2015 9:03 AM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke
napeti)</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:<BR><BR></DIV>1) cívka a rozdělovač
(+ zapalovací kabely), primitivní řešení i pro motory bez jakékoliv řídící
jednotky<BR></DIV>2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která
řídí směs ve válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky
pálí současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka přesně v
místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, že při evoluci
motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací kabely zůstaly
stejné<BR></DIV>3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely,
podle mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými), protože
nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to
měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců<BR><BR></DIV>P.K.<BR>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV class=gmail_extra>
<DIV> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>Dne 9. října 2015 8:50 AZe <SPAN dir=ltr><<A
href="mailto:aze@seznam.cz" target=_blank>aze@seznam.cz</A>></SPAN>
napsal(a):<BR>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">Tady
je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4 vývody a kabely, uvnitř
budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a další mají tužkové cívky a
Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv. zapalovací lištu) se 2 trafy a dvojitou
jiskrou, o kterém už tady byla řeč.<BR><A
href="http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html"
rel=noreferrer
target=_blank>http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html</A><SPAN><BR>aze<BR><BR><BR>-----Původní
zpráva----- From: Jaroslav Buchta<BR>Sent: Friday, October 09, 2015 6:32
AM<BR>To: HW-news<BR></SPAN>Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove
mezery a vysoke napeti)
<DIV>
<DIV class=h5><BR><BR>Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech
soucasnych aut (snad<BR>krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to
udelano - asi<BR>kazda svicka ma svoji civku)<BR>Dne 08.10.2015 v 23:17
Jaroslav Lukesh napsal(a):<BR>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">Svíčky
se nezapojují do série!<BR><BR>Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná
jiskřiště.<BR><BR>Mám v autě DOR15LGS a ta má mezeru 3mm a nejde
nastavit jinak. Autu to nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem
vysokého napětí toto nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to
nemělo vadit.<BR><BR>Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně
ztichne. + další pozitivní efekty, ale na to přijdete až je budete mít.
Upozorňuji - je nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní
tolerance. Půlka je dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do
praku.<BR><BR><BR>----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka<BR>Komu:
HW-news<BR>Odesláno: 7. října 2015 14:36<BR>Předmět: Dve jiskriste v serii
(vzduchove mezery a vysoke napeti)<BR><BR><BR>Přátelé, máme vn trafo a tři
různé situace:<BR><BR><BR>1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou
2mm<BR><BR>2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus
drátu a druhou mezeru 1mm<BR><BR>3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou
mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět
2mm<BR><BR><BR>Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém
napětí dojde k přeskoku jiskry?<BR><BR><BR>Někomu je to možná povědomé -
jedná se o zapalování v autě, kdy za sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě
říká "cívka") jsou dvě svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje
směs, druhá v té chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím
čistí).<BR><BR><BR>Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít
ty svíčky různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to
nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný
(např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá
1,3mm).<BR><BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
rel=noreferrer target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE><BR>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
rel=noreferrer target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz" rel=noreferrer
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV>
<DIV> </DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list
- sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>