<div class="iw_mail" dir="LTR">Ano jmenovalo se to Thunder-jet,  byly o tom i články ve "Světě motorů" a to i včetně rentgenového snímku. Ten potvrzoval to jiskřiště.<div>pg<br><div class="signature"></div><br><blockquote class="reply_block" dir="LTR" style="border-left: 2px solid blue; margin-left: 1em; padding-left: 1em; font-size: 13px; font-family: tahoma,helvetica,sans-serif;"><hr size="1">----- Původní zpráva -----<br>Odesilatel: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz><br>Příjemce: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 09.10.2015 10:03<br>Předmět: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)<br><br>

<title></title>


<div class="moz-cite-prefix">Už za komančů se vyskytovaly, tuším že v tuzexu jakési "zázračné" udělátka co se dávaly do série ke svíčkám. Mělo to zlepšit zapalování a bylo v tom druhé jiskřiště. Předpokládám že efekt byl v tom, že v době nárůstu napětí na cívce je nulový proud, takže se neuplatní svodový odpor svíčky. Když zapálí pomocné jiskřiště, skokově se na svíčce objeví napětí pro zapálení a to i při horším izolačním stavu. U toho dvoujiskrového zapalování nejspíš tenhle efekt nebude, protože ta druhá svíčka na tom bude podobně. Ale funguje to a ušetří se :-)<br>Anděl<br> <br>Dne 9.10.2015 v 9:36 AZe napsal(a):<br> </div>
<blockquote cite="mid:DD21F6E5F5B34F69AB7DF2B0DEBFD1CF@FD" type="cite">
<div dir="ltr"><div style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000"> <div>RNDr. Ferenc pracoval léta ve vývoji v PAL Magnetonu Kroměříž. Dlouho jsem jej neviděl, nicméně tady jsou jeho stránky a spousta užitečných informací nejen o zapalování:</div>
<div><a moz-do-not-send="true" title="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm" href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm</a></div>
<div><a moz-do-not-send="true" title="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17" href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17</a></div>
<div>aze</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline"> <div style="FONT: 10pt tahoma"> <div> </div>
<div style="BACKGROUND: #f5f5f5"> <div style="font-color: black"> <b>From:</b> <a moz-do-not-send="true" title="pavel.kadecka@gmail.com" href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel Kadečka</a> </div>
<div>
<b>Sent:</b> Friday, October 09, 2015 9:03 AM</div>
<div>
<b>To:</b> <a moz-do-not-send="true" title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
<div>
<b>Subject:</b> Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)</div> </div> </div>
<div> </div> </div>
<div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline"> <div dir="ltr"> <div>
<div>
<div>
<div>Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:<br><br> </div>1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely), primitivní řešení i pro motory bez jakékoliv řídící jednotky<br> </div>2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která řídí směs ve válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky pálí současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka přesně v místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, že při evoluci motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací kabely zůstaly stejné<br> </div>3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými), protože nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců<br><br> </div>P.K.<br><div><div><div><div><div><div><div class="gmail_extra"> <div> </div>
<div class="gmail_quote">Dne 9. října 2015 8:50 AZe <span dir="ltr"><<a moz-do-not-send="true" href="mailto:aze@seznam.cz" target="_blank"></a><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">Tady je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4 vývody a kabely, uvnitř budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a další mají tužkové cívky a Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv. zapalovací lištu) se 2 trafy a dvojitou jiskrou, o kterém už tady byla řeč.<br><a moz-do-not-send="true" href="http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html</a><span><br>aze<br><br><br>-----Původní zpráva----- From: Jaroslav Buchta<br>Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM<br>To: HW-news<br></span> Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)<div><div class="h5"> <br><br>Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech soucasnych aut (snad<br>krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to udelano - asi<br>kazda svicka ma svoji civku)<br>Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav Lukesh napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">Svíčky se nezapojují do série!<br><br>Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná jiskřiště.<br><br>Mám v autě DOR15LGS a ta  má mezeru 3mm a nejde nastavit jinak. Autu to nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem vysokého napětí toto nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to nemělo vadit.<br><br>Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně ztichne. + další pozitivní efekty, ale na to přijdete až je budete mít. Upozorňuji - je nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní tolerance. Půlka je dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do praku.<br><br><br>----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka<br>Komu: HW-news<br>Odesláno: 7. října 2015 14:36<br>Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)<br><br><br>Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:<br><br><br>1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm<br><br>2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a druhou mezeru 1mm<br><br>3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm<br><br><br>Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde k přeskoku jiskry?<br><br><br>Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).<br><br><br>Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).<br><br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by <a moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a moz-do-not-send="true" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by <a moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a moz-do-not-send="true" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by <a moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a moz-do-not-send="true" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br> </div></div>
</blockquote> </div>
<div> </div> </div></div></div></div></div></div></div> </div>
<hr>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br> </div> </div></div>
<br><fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br><pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></pre>
</blockquote>
<br>
<hr>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div>