<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix">Už za komančů se vyskytovaly, tuším že
      v tuzexu jakési "zázračné" udělátka co se dávaly do série ke
      svíčkám. Mělo to zlepšit zapalování a bylo v tom druhé jiskřiště.
      Předpokládám že efekt byl v tom, že v době nárůstu napětí na cívce
      je nulový proud, takže se neuplatní svodový odpor svíčky. Když
      zapálí pomocné jiskřiště, skokově se na svíčce objeví napětí pro
      zapálení a to i při horším izolačním stavu. U toho dvoujiskrového
      zapalování nejspíš tenhle efekt nebude, protože ta druhá svíčka na
      tom bude podobně. Ale funguje to a ušetří se :-)<br>
      Anděl<br>
       <br>
      Dne 9.10.2015 v 9:36 AZe napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:DD21F6E5F5B34F69AB7DF2B0DEBFD1CF@FD"
      type="cite">
      <div dir="ltr">
        <div style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR:
          #000000">
          <div>RNDr. Ferenc pracoval léta ve vývoji v PAL Magnetonu
            Kroměříž. Dlouho jsem jej neviděl, nicméně tady jsou jeho
            stránky a spousta užitečných informací nejen o zapalování:</div>
          <div><a moz-do-not-send="true"
              title="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm"
href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm</a></div>
          <div><a moz-do-not-send="true"
              title="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17"
href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17</a></div>
          <div>aze</div>
          <div> </div>
          <div> </div>
          <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
            FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
            COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
            <div style="FONT: 10pt tahoma">
              <div> </div>
              <div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
                <div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
                    moz-do-not-send="true"
                    title="pavel.kadecka@gmail.com"
                    href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel Kadečka</a>
                </div>
                <div><b>Sent:</b> Friday, October 09, 2015 9:03 AM</div>
                <div><b>To:</b> <a moz-do-not-send="true"
                    title="hw-list@list.hw.cz"
                    href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
                <div><b>Subject:</b> Re: Dve jiskriste v serii
                  (vzduchove mezery a vysoke napeti)</div>
              </div>
            </div>
            <div> </div>
          </div>
          <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
            FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
            COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
            <div dir="ltr">
              <div>
                <div>
                  <div>
                    <div>Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:<br>
                      <br>
                    </div>
                    1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely),
                    primitivní řešení i pro motory bez jakékoliv řídící
                    jednotky<br>
                  </div>
                  2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j.,
                  která řídí směs ve válci, tak proč by nemohla i
                  zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky pálí současně (+
                  opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka
                  přesně v místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo
                  nabízí vysvětlení, že při evoluci motoru výrobce
                  nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací
                  kabely zůstaly stejné<br>
                </div>
                3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací
                kabely, podle mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo
                třeba pětiválcovými), protože nejde použít ta finta se
                společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to
                měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců<br>
                <br>
              </div>
              P.K.<br>
              <div>
                <div>
                  <div>
                    <div>
                      <div>
                        <div>
                          <div class="gmail_extra">
                            <div> </div>
                            <div class="gmail_quote">Dne 9. října 2015
                              8:50 AZe <span dir="ltr"><<a
                                  moz-do-not-send="true"
                                  href="mailto:aze@seznam.cz"
                                  target="_blank"><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a></a>></span>
                              napsal(a):<br>
                              <blockquote class="gmail_quote"
                                style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px
                                0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT:
                                rgb(204,204,204) 1px solid">Tady je
                                přehled. Motory 1,2 TSI a další mají
                                modul se 4 vývody a kabely, uvnitř budou
                                2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI
                                a další mají tužkové cívky a Felda 1,3
                                MPI a další mají modul /tzv. zapalovací
                                lištu) se 2 trafy a dvojitou jiskrou, o
                                kterém už tady byla řeč.<br>
                                <a moz-do-not-send="true"
href="http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html"
                                  rel="noreferrer" target="_blank">http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html</a><span><br>
                                  aze<br>
                                  <br>
                                  <br>
                                  -----Původní zpráva----- From:
                                  Jaroslav Buchta<br>
                                  Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM<br>
                                  To: HW-news<br>
                                </span>Subject: Re: Dve jiskriste v
                                serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
                                <div>
                                  <div class="h5"><br>
                                    <br>
                                    Svicky ne ale jiskriste v serii jsou
                                    snad u vsech soucasnych aut (snad<br>
                                    krome trivalcu a petivalcu, tam fakt
                                    nevim, jak je to udelano - asi<br>
                                    kazda svicka ma svoji civku)<br>
                                    Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav
                                    Lukesh napsal(a):<br>
                                    <blockquote class="gmail_quote"
                                      style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN:
                                      0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT:
                                      rgb(204,204,204) 1px solid">Svíčky
                                      se nezapojují do série!<br>
                                      <br>
                                      Ale některé mají sériová, nebo
                                      jinak podivná jiskřiště.<br>
                                      <br>
                                      Mám v autě DOR15LGS a ta  má
                                      mezeru 3mm a nejde nastavit jinak.
                                      Autu to nijak nevadí, ale některá
                                      starší auta s přepínačem vysokého
                                      napětí toto nesnáší. Pokud je to
                                      auto vícecívkové, tak by mu to
                                      nemělo vadit.<br>
                                      <br>
                                      Když si ji dáte do auta, tak motor
                                      neuvěřitelně ztichne. + další
                                      pozitivní efekty, ale na to
                                      přijdete až je budete mít.
                                      Upozorňuji - je nutný osobní výběr
                                      z více kusů, mají velké výrobní
                                      tolerance. Půlka je dobrá a druhá
                                      půlka - no ty jsou dobrý tak
                                      akorát do praku.<br>
                                      <br>
                                      <br>
                                      ----- Původní zpráva ----- Od:
                                      Pavel Kadečka<br>
                                      Komu: HW-news<br>
                                      Odesláno: 7. října 2015 14:36<br>
                                      Předmět: Dve jiskriste v serii
                                      (vzduchove mezery a vysoke napeti)<br>
                                      <br>
                                      <br>
                                      Přátelé, máme vn trafo a tři různé
                                      situace:<br>
                                      <br>
                                      <br>
                                      1) jedno jiskřiště se vzduchovou
                                      mezerou 2mm<br>
                                      <br>
                                      2) dvě stejná jiskřiště v sérii,
                                      tj. jednu mezeru 1mm, potom kus
                                      drátu a druhou mezeru 1mm<br>
                                      <br>
                                      3) jako 2), ale každé jiskřiště má
                                      jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm,
                                      druhé 1,5mm, dohromady jsou to
                                      opět 2mm<br>
                                      <br>
                                      <br>
                                      Otázka zní: z pohledu trafa liší
                                      se ty tři případy? Při jakém
                                      napětí dojde k přeskoku jiskry?<br>
                                      <br>
                                      <br>
                                      Někomu je to možná povědomé -
                                      jedná se o zapalování v autě, kdy
                                      za sekundárem vn trafa (běžně se
                                      mu v autě říká "cívka") jsou dvě
                                      svíčky v sérii a pálí vždy
                                      současně (jedna zapaluje směs,
                                      druhá v té chvíli pálí jen tak bez
                                      užitku, někdy se říká, že se tím
                                      čistí).<br>
                                      <br>
                                      <br>
                                      Proč se na to ptám - někdo mi
                                      tvrdí, že pokud budou mít ty
                                      svíčky různý odtrh, může to zničit
                                      cívku přepětím, já tvrdím, že je
                                      to nesmysl, pokud dohromady mají
                                      svíčky odtrh menší, než je pro ně
                                      předepsaný (např. předepsáno je
                                      1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm
                                      a druhá 1,3mm).<br>
                                      <br>
                                      <br>
_______________________________________________<br>
                                      HW-list mailing list  -  sponsored
                                      by <a moz-do-not-send="true"
                                        href="http://www.HW.cz"
                                        rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
                                      <a moz-do-not-send="true"
                                        href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
                                        target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                                      <a moz-do-not-send="true"
                                        href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                                        rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
                                    </blockquote>
                                    <br>
_______________________________________________<br>
                                    HW-list mailing list  -  sponsored
                                    by <a moz-do-not-send="true"
                                      href="http://www.HW.cz"
                                      rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
                                    <a moz-do-not-send="true"
                                      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
                                      target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                                    <a moz-do-not-send="true"
                                      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                                      rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
                                    <br>
_______________________________________________<br>
                                    HW-list mailing list  -  sponsored
                                    by <a moz-do-not-send="true"
                                      href="http://www.HW.cz"
                                      rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
                                    <a moz-do-not-send="true"
                                      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
                                      target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                                    <a moz-do-not-send="true"
                                      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                                      rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
                                  </div>
                                </div>
                              </blockquote>
                            </div>
                            <div> </div>
                          </div>
                        </div>
                      </div>
                    </div>
                  </div>
                </div>
              </div>
            </div>
            <p>
            </p>
            <hr>
            _______________________________________________<br>
            HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
            <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          </div>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>