<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">Už za komančů se vyskytovaly, tuším že
v tuzexu jakési "zázračné" udělátka co se dávaly do série ke
svíčkám. Mělo to zlepšit zapalování a bylo v tom druhé jiskřiště.
Předpokládám že efekt byl v tom, že v době nárůstu napětí na cívce
je nulový proud, takže se neuplatní svodový odpor svíčky. Když
zapálí pomocné jiskřiště, skokově se na svíčce objeví napětí pro
zapálení a to i při horším izolačním stavu. U toho dvoujiskrového
zapalování nejspíš tenhle efekt nebude, protože ta druhá svíčka na
tom bude podobně. Ale funguje to a ušetří se :-)<br>
Anděl<br>
<br>
Dne 9.10.2015 v 9:36 AZe napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:DD21F6E5F5B34F69AB7DF2B0DEBFD1CF@FD"
type="cite">
<div dir="ltr">
<div style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR:
#000000">
<div>RNDr. Ferenc pracoval léta ve vývoji v PAL Magnetonu
Kroměříž. Dlouho jsem jej neviděl, nicméně tady jsou jeho
stránky a spousta užitečných informací nejen o zapalování:</div>
<div><a moz-do-not-send="true"
title="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm"
href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm</a></div>
<div><a moz-do-not-send="true"
title="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17"
href="http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17">http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17</a></div>
<div>aze</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
<div style="FONT: 10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
moz-do-not-send="true"
title="pavel.kadecka@gmail.com"
href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel Kadečka</a>
</div>
<div><b>Sent:</b> Friday, October 09, 2015 9:03 AM</div>
<div><b>To:</b> <a moz-do-not-send="true"
title="hw-list@list.hw.cz"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: Dve jiskriste v serii
(vzduchove mezery a vysoke napeti)</div>
</div>
</div>
<div> </div>
</div>
<div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
<div dir="ltr">
<div>
<div>
<div>
<div>Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:<br>
<br>
</div>
1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely),
primitivní řešení i pro motory bez jakékoliv řídící
jednotky<br>
</div>
2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j.,
která řídí směs ve válci, tak proč by nemohla i
zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky pálí současně (+
opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka
přesně v místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo
nabízí vysvětlení, že při evoluci motoru výrobce
nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací
kabely zůstaly stejné<br>
</div>
3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací
kabely, podle mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo
třeba pětiválcovými), protože nejde použít ta finta se
společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to
měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců<br>
<br>
</div>
P.K.<br>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div class="gmail_extra">
<div> </div>
<div class="gmail_quote">Dne 9. října 2015
8:50 AZe <span dir="ltr"><<a
moz-do-not-send="true"
href="mailto:aze@seznam.cz"
target="_blank"><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a></a>></span>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote"
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px
0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT:
rgb(204,204,204) 1px solid">Tady je
přehled. Motory 1,2 TSI a další mají
modul se 4 vývody a kabely, uvnitř budou
2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI
a další mají tužkové cívky a Felda 1,3
MPI a další mají modul /tzv. zapalovací
lištu) se 2 trafy a dvojitou jiskrou, o
kterém už tady byla řeč.<br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html"
rel="noreferrer" target="_blank">http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html</a><span><br>
aze<br>
<br>
<br>
-----Původní zpráva----- From:
Jaroslav Buchta<br>
Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM<br>
To: HW-news<br>
</span>Subject: Re: Dve jiskriste v
serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
<div>
<div class="h5"><br>
<br>
Svicky ne ale jiskriste v serii jsou
snad u vsech soucasnych aut (snad<br>
krome trivalcu a petivalcu, tam fakt
nevim, jak je to udelano - asi<br>
kazda svicka ma svoji civku)<br>
Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav
Lukesh napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote"
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN:
0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT:
rgb(204,204,204) 1px solid">Svíčky
se nezapojují do série!<br>
<br>
Ale některé mají sériová, nebo
jinak podivná jiskřiště.<br>
<br>
Mám v autě DOR15LGS a ta má
mezeru 3mm a nejde nastavit jinak.
Autu to nijak nevadí, ale některá
starší auta s přepínačem vysokého
napětí toto nesnáší. Pokud je to
auto vícecívkové, tak by mu to
nemělo vadit.<br>
<br>
Když si ji dáte do auta, tak motor
neuvěřitelně ztichne. + další
pozitivní efekty, ale na to
přijdete až je budete mít.
Upozorňuji - je nutný osobní výběr
z více kusů, mají velké výrobní
tolerance. Půlka je dobrá a druhá
půlka - no ty jsou dobrý tak
akorát do praku.<br>
<br>
<br>
----- Původní zpráva ----- Od:
Pavel Kadečka<br>
Komu: HW-news<br>
Odesláno: 7. října 2015 14:36<br>
Předmět: Dve jiskriste v serii
(vzduchove mezery a vysoke napeti)<br>
<br>
<br>
Přátelé, máme vn trafo a tři různé
situace:<br>
<br>
<br>
1) jedno jiskřiště se vzduchovou
mezerou 2mm<br>
<br>
2) dvě stejná jiskřiště v sérii,
tj. jednu mezeru 1mm, potom kus
drátu a druhou mezeru 1mm<br>
<br>
3) jako 2), ale každé jiskřiště má
jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm,
druhé 1,5mm, dohromady jsou to
opět 2mm<br>
<br>
<br>
Otázka zní: z pohledu trafa liší
se ty tři případy? Při jakém
napětí dojde k přeskoku jiskry?<br>
<br>
<br>
Někomu je to možná povědomé -
jedná se o zapalování v autě, kdy
za sekundárem vn trafa (běžně se
mu v autě říká "cívka") jsou dvě
svíčky v sérii a pálí vždy
současně (jedna zapaluje směs,
druhá v té chvíli pálí jen tak bez
užitku, někdy se říká, že se tím
čistí).<br>
<br>
<br>
Proč se na to ptám - někdo mi
tvrdí, že pokud budou mít ty
svíčky různý odtrh, může to zničit
cívku přepětím, já tvrdím, že je
to nesmysl, pokud dohromady mají
svíčky odtrh menší, než je pro ně
předepsaný (např. předepsáno je
1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm
a druhá 1,3mm).<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored
by <a moz-do-not-send="true"
href="http://www.HW.cz"
rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored
by <a moz-do-not-send="true"
href="http://www.HW.cz"
rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored
by <a moz-do-not-send="true"
href="http://www.HW.cz"
rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
<div> </div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<p>
</p>
<hr>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>