<html><body><p>Svíčky v benzínovém motoru v sérii? To by mě docela zajímalo, jak taková svíčka vypadá, až doteď jsem si myslel, že na svíčku vede jeden drát a druhý je nahrazen blokem motoru. A v takovém případě netuším, jak by se daly rozumně a smysluplně zapojit do série.</p><p> </p><p>Tomáš OK2MTM<br></p><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka@gmail.com><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 7. 10. 2015 14:36:31<br>Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)</p><br><blockquote><div><div><div><div><div><div><div>Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:<br><br></div>1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm<br></div>2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a druhou mezeru 1mm<br></div>3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm<br><br></div>Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde k přeskoku jiskry?<br><br></div><div>Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).<br><br></div><div>Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).<br></div><div><br></div>P.K.<br></div>
</div>_______________________________________________<br>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></body></html>