<div dir="ltr">Ted uz jen aby ses vrhnul taky na ty strojirensko-kutilske stroje :) :)<div><br></div><div>PK</div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 25. července 2015 0:07 Petr Zahradnik <span dir="ltr"><<a href="mailto:clexpert@clexpert.cz" target="_blank">clexpert@clexpert.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Původní zpráva ze dne 24.7.2015 od Jaroslav Kotlaba:<br>
<span class=""><br>
> Možná tohle chování podnikatelů (hezké české slovo STARTUP) bude i<br>
> tím, že nezkušený nadšenec se vrhne do podnikání, splácá si (nebo mu<br>
> splácá známý za flašku) webovou stránku a myslí si, že zákazníci si<br>
> sednou na (_!_) a pak se začnou stavět do fronty s nabídkami<br>
> lukrativních kšeftů.<br>
<br>
</span>Buď v klidu, dělají to i již zavedené firmy. Jejej, já bych mohl<br>
vyprávět... Nikdo mi nevymluví, že to dělají naschvál. Protože já mám<br>
na webu napsáno, co na skladě mám, a co na skladě nemám. Logicky, co<br>
chci prodávat, mám na skladě v dostatečném množství, leda by mi to<br>
lidi vykoupili dřív, než doplním zásoby. A pokud něco na skladě nemám,<br>
pak to je uvedeno. Odesílám ten samý den. Když si něco objednávám,<br>
chci to mít hned druhý den. Proto svým zákazníkům dopřávám stejnou<br>
službou.<br>
<br>
Nicméně spousta firem (je jich snad dokonce většina), píše na webu<br>
"skladem", ačkoliv to skladem nemají. Teprve po objednání to oni sami<br>
objednají jinde. Pak samozřejmě dochází k těm trapným situacím, kdy<br>
vlastně zjistí, že zboží nemá skladem ani dodavatel. A začnou mlžit.<br>
<br>
Měl bych příkladů celou řadu, opravdu desítky za poslední dobu, kdy to<br>
mám ještě v čerstvé paměti. Ale napíšu jen jeden jediný příklad, jeden<br>
z posledních...<br>
<br>
Potřeboval jsem koupit nová světla na natáčení, ta starší už mi<br>
nevyhovovala. Měl jsem vyhlédnutá pěkná za slušnou cenu u firmy, která<br>
vypadala seriózně. Byla skladem, no a na webu psali, že odesílají<br>
hned. Tak jsem je objednal. Bylo to v pondělí, resp. ještě v noci z<br>
neděle na pondělí. Objednávku jsem zaplatil kartou a myslel jsem si,<br>
že v úterý budou doma.<br>
<br>
Prdlajs, v úterý nepřišla, ve středu nepřišla, dokonce ani ve čtvrtek<br>
nepřišla. To už mi bylo hodně divné, tak jsem tam zavolal, abych se<br>
zeptal, proč mi ta světla, která jsou skladem (a byla stále od<br>
pondělí), ještě neposlali. Pán povídá: "My jsme do nich neměli<br>
žárovky, ale dnes odpoledne nám přijdou a tak vám je ještě dnes<br>
pošleme." Odpověděl jsem mu, že se docela dost divím, když světla byly<br>
a jsou skladem, že skladem nejsou, a že jsem naštvaný, protože jsem je<br>
čekal v úterý. Prý mi tam dají malý dárek. No na to jim kašlu, fakt mě<br>
tohle vytáčí.<br>
<br>
OK, poslední dobou je zvykem se vytahovat Heurekou a hodnocením na tom<br>
portálu. I oni tam byli zapojení. Takže jsem jim to samozřejmě<br>
ohodnotil, když mi přišel dotazník. Napsal jsem jim tam, že miluju<br>
tyhle firmy, které se tváří, že mají všechno skladem, ale přitom to<br>
skladem není. A taky že už u nich nic nekoupím. Mohli sami zavolat,<br>
mohli se omluvit, místo toho dělali mrtvé brouky.<br>
<br>
Do Heureky mi odpověděli, děsně se divili, že jsem si dovolil napsat<br>
špatné hodnocení, vždyť mi přece poslali dárek jako omluvu a prý se<br>
omluvili. Jo, omluvili se, když jsem je seřval po 3 dnech, poslali<br>
hovadinu, kterou jsem nechtěl a mám jich doma deset (takový ten štětec<br>
na objektiv). A ani jsem se jich o žádný dárek neprosil, chtěl jsem<br>
jediné, aby dodrželi své sliby na webu a dodali včas mé zboží.<br>
<br>
Mimochodem, když někde vidím, že je firma zapojená v Heurece, mrknu<br>
tam. Zajímají mě dvě věci - stížnosti zákazníků a odpovědi prodejců na<br>
tyto stížnosti. Podle toho totiž poznáte, jak to doopravdy funguje.<br>
Pokud dodavatel udělá chybu, zákazník mu ji vytkne, no a dodavatel na<br>
to odpoví jinak než omluvou, sklopeným ocasem a příslibem zlepšení, je<br>
to špatně. A musím uznat, že už jsem tam četl hodně moc peprných<br>
odpovědí. To si hned uděláte obrázek, kdo s vámi obchoduje a jak se<br>
postaví k řešení případného problému.<br>
<br>
Na druhou stranu, pokud jste současně na straně prodejce, pak je tohle<br>
zase dost dobrá zpráva. Protože těmto překupníkům se hodně dobře<br>
konkuruje. Zákazník si od nich nekoupí dvakrát, takže si najde vás. A<br>
u vás už zůstane. Vím to z vlastní zkušenosti, mám spousty nadšených<br>
zákazníků, kteří mě neustále doporučují svým kamarádům, známým,<br>
kolegům, zákazníkům... A to hodně potěší, protože prostě vidíte, že to<br>
děláte dobře, že to má smysl.<br>
<br>
Petr Zahradník, počítačový expert<br>
<br>
====================================================================<br>
Petr Zahradník, Computer Laboratory<br>
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem<br>
telefony: 910 256 000, 475 501 627, 475 500 610, mobil: 602 409 601<br>
web: <a href="http://www.clexpert.cz" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.clexpert.cz</a>, e-mail: <a href="mailto:clexpert@clexpert.cz">clexpert@clexpert.cz</a><br>
ICQ: 21215917, Live: <a href="mailto:clexpert@clexpert.cz">clexpert@clexpert.cz</a>, Skype: callto://clexpert<br>
====================================================================<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div><br></div>