<div dir="ltr"><div><div><div>Mě mrzí, že výrobci nedospěli ke řešení zachovat velkoobjemový motor a ve městě vypínat válce.<br></div>Ono stejně ta 1,2TSI bude na dálnici při 130km/h papat přinejmenším stejně jak nějaká 3L H6 V6....<br></div>A ve městě od semaforu k semaforu má holt velký motor velkou režii.<br></div>Karel M.<br><div><div><div><br></div></div></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 13. července 2015 11:09 Zuffa Jan <span dir="ltr"><<a href="mailto:ZuffaJ@cgc.sk" target="_blank">ZuffaJ@cgc.sk</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Dnesny trend 1, 1.2 preplnovanych motorov je snaha vyrobcov<br>
vyrabat lacne a vykonne motory za cenu kratkej zivotnosti. Ano, aj s takymto motorom<br>
sa da najazdit 300tkm ale kto si uz kupuje vykonny motor aby jazdil usporne ?<br>
Uplna perla je 3-valcovy trend, uz aj napr. v BMW. takyto motor ma zvuk pripominajuci<br>
stare casy "trabanta". A najvacsim zabijakom su prave dlhe intervaly vymeny oleja.<br>
Myslim ze motory s olejmi 5Wxxx filter oleja vobec nemaju. V oleji sa hromadia abrazivne ciastocky<br>
spaleneho karbonu, kovovych pilin a dalsieho bordelu. Ja menim olej kazdych 10tkm (stare TDI1.9)<br>
zatial najazdenych 260tis a motor krochta v zime / lete ako novy<br>
<span class="im HOEnZb"><br>
j.<br>
<br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] On Behalf Of Jiří Majzlík Němeček<br>
</span><div class="HOEnZb"><div class="h5">Sent: Monday, July 13, 2015 10:52 AM<br>
To: HW-news<br>
Subject: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<br>
<br>
No ten můj motor je ještě vcelku normální, z vychytávek má jen proměnné časování ventilů (což je jednoduchá hydraulika a jedno čidlo). Nedávám mu moc zabrat myslím. Bohužel ty kroužky jsou celkem běžná závada.<br>
<br>
No, ta oprava vyšla na nějakých 4500 Kč za materiál (kroužky, těsnění pod hlavu a víko ventilů, gufera ventilů, těsnění sání + výfuk) + víkend práce. Nejvíc práce dalo sundat vanu, ta je lepená silikonem a bez vyndání motoru z auta se to dělalo strašně blbě. Jinak úplná pohoda :-)<br>
<br>
Jsem zvědav, co budeme za 10 let říkat o těch dnešních 1.2 TDI a podobných.<br>
<br>
JMN<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Dne 13.7.2015 v 10:25 Tomas Chvatal napsal(a):<br>
> To je tedy smutne. 200 tis. a zapecene krouzky. :-( Jedna zapomenuta<br>
> vymena neni preci nic strasneho.<br>
> Tyhle rozmazlene malorazky ...<br>
> Takovy SR20DET je od nich asi lepe staveny.<br>
> Na kolik ta sranda s krouzky vysla ?<br>
><br>
> ( To u te Sierry bylo 200 tis. sranda najezd. Vim, to bylo jeste "pred<br>
> Eurem" :-) )<br>
><br>
>> Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní<br>
>> sondy hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní<br>
>> se drží na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení<br>
>> motoru. Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její<br>
>> připojení k ŘJ.<br>
><br>
> Ano, zadni pak "kopiruje" predni, jen s nejakym casovym posunem (par ms).<br>
> Konstantni napeti ze zadni je ok, ale v prechodech a v plnem plynu<br>
> muze (a obcas by mela) kratkodobe prejit do bohate/chude.<br>
><br>
>> Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané<br>
>> výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.<br>
><br>
> Nekde male prisavani do vyfuku ... ?<br>
><br>
><br>
> s přáním hezkého dne / Best regards<br>
> Tomáš Chvátal<br>
> <a href="mailto:tchvatal@fordiag.cz">tchvatal@fordiag.cz</a><br>
><br>
><br>
> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček"<br>
> <<a href="mailto:jirry@centrum.cz">jirry@centrum.cz</a>><br>
> Komu: "HW-news" <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
> Odesláno: 13. července 2015 9:52<br>
> Předmět: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy<br>
> 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<br>
><br>
><br>
> To samozřejmě ano, ty kroužky jsou u Almer N16 sice typická závada<br>
> (jsou toho plná fóra), ale vynechání jedné výměny tomu jistě<br>
> nepomohlo. Čemuž by odpovídalo i to poničení katalyzátoru.<br>
><br>
> Vadný katalyzátor to ale začlo hlásit až za pár týdnů po opravě<br>
> motoru, tedy v době kdy už by se měl stav spíš zlepšovat. Hlavně ale<br>
> vypadá podezřele signál ze zadní lambdy.<br>
><br>
> Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní<br>
> sondy hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní<br>
> se drží na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení motoru.<br>
> Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její připojení k ŘJ.<br>
><br>
> Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané<br>
> výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.<br>
><br>
> Další věc je, že minulý týden - poté co moje drahá polovička lehce<br>
> nabourala vjezdovou bránu - to chybové hlášení na pár dní zmizelo, teď<br>
> se ale objevilo znovu.<br>
><br>
> NJ, zřejmě nebude tak složité to proměřit, ale nejsou lidi... Auto<br>
> jezdí úplně normálně, jenom svítí "kontrolka motoru". Akutněji spíš<br>
> budu řešit tu klimatizaci.<br>
><br>
> JMN<br>
><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>