<html><head></head><body>A folksvagen :)<br><br><div class="gmail_quote">Dňa 11. júla 2015 20:45:11 CEST používateľ balu <balu@k-net.fr> napísal:<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">
<pre class="k9mail">Tiez sa hovori, ze auta zacinacuje na F nekupovat. Ford, Fiat a Francuzske...<br /><br /><br /><br /><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #729fcf; padding-left: 1ex;"> On 11.7.2015, at 20:19, konference <konference@ei.cz> wrote:<br /> <br /> Radku, ja jsem fordak !!<br /> <br /> Mam fordama najeto cca 500.000 km a jen jednou jsem jel vlakem z Ziliny domu<br /> (zaseknute brzdy na Galaxy)<br /> Vetsi zavady -  jednou ze Splitu Mondeem bez blinkru (vada v ridici<br /> jednotce), jednou z Warszavy s vadnymi blinkry na Galaxy (vadny spinac)<br /> Jinak bezne zavady - zarovky, rozbite okna, vykradnute auto, ...<br /> <br /> Na druhou stranu musim priznat, ze Escort, Mondeo, Mondeo, C-max, Galaxy<br /> jsem vzdy provozoval do cca 150.000km do cca 5 let, takze byly pomerne nove.<br /> Ale vsechny mely odtahane tuny materialu, tvarnic, betonu, soucastek, ....,<br /> takze makaly vyznamne<br /> Take musim napsat,
ze vzdy jsem dodrzoval servisni intervaly<br /> <br /> Kdyz posloucham jine ridice, tak Ford je spolehlivy.<br /> <br /> Doufam, ze me na dovolene me GALAXY nesklame ... mam 120.000 na tachometru<br /> --- abych to nezakrikl<br /> <br /> Galuszka Jan<br /> <br /> -----Original Message-----<br /> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Radek<br /> Sztwiorok<br /> Sent: Saturday, July 11, 2015 11:27 AM<br /> To: HW-news<br /> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!<br /> <br /> Neni zac od toho tako kenference je. A jsem rad ze muj prinos se zvedcil z <br /> 0% na trosku nad 0. Neni nic horsiho nez auto ktere se pokazi na dovolene. Z<br /> <br /> druhe strany nadarmo se nerika fordem tam a vlakem zpatky.<br /> RS<br /> ----- Original Message ----- <br /> From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz><br /> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz><br /> Sent: Friday, July 10, 2015 6:00 PM<br /> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy
2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!<br /> <br /> <br /> Zdravím,<br />  tak sláva, větrák větrá, klima chladí, auto jede :-).<br />  Ano, ten vodič končí v konektoru zasazen do jakéhosi červeného terčíku,<br /> zatímco 2 silnější piny, které jsou rovněž v tomto konektoru, mají terčík<br /> jiné barvy - takový žlutošedý. To bude tedy asi na určení vhodného nástroje.<br /> Nicméně - já to zkoušel ještě trošku rýpat tam jehlou a současně tahat za<br /> ten drát a najednou škub - a drát byl na 2 kusy. Moje síla přitom nebyla<br /> přiměřená tomu, abych přetrhl ne úplně tenký vodič. Přetrhl se v místě, kde<br /> byl již dříve poměrně ostře zalomený, a to z důvodu, že byl velmi těsně<br /> utažen do toho konektoru a opíral se tam o jednu hranu toho vnějšího <br /> pouzdra,<br /> kterážto ho zalamovala tak o 120 stupňů. Odizoloval jsem oba konce. Měď byla<br /> v místě přerušení v délce tak 1
mm zašedozelenalá. Evidentně se tím opřením<br /> o hranu časem porušila izolace a dostala se tam vlhkost.<br />  Spojení bylo provedeno dutinkou z malé "čokolády", dobře utaženo<br /> a zaizolováno. Nicméně, probrat k životu se to nepodařilo, zdánlivě se nic<br /> nezměnilo. Jelikož na fórech píší, že je nutné závadu vymazat a já tu žádnou<br /> diagnostiku toto umožňující nyní nemám, tak holt jsme opět zajeli do <br /> servisu,<br /> kde jsme již jednou byli a nechali je to udělat. Poté už se to chovalo jak<br /> mělo - po zapnutí klimy se roztočil větrák a za sekundu nato sepnul <br /> kompresor.<br />  Takže tímto děkuji všem za podporu, vaše informace mne pomohly určit směr<br /> postupu opravy, která nakonec skončila úspěšně.<br />  S pozdravem a přáním hezké dovolené<br />    Pavel Troller<br /> <br /><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #ad7fa8;
padding-left: 1ex;"> To Vam asi zase nepomuzu. Opravuji jich hodne a plantaji se mi do kupy ale<br /> jak pise kolega nademnou byvaji tam bud barevne oznacene plastove pera <br /> nebo<br /> je to jen na vypichovak.Pokud to nepujde jinak tak ho vrtnete malym<br /> vrtackem a on se rozpadne a pak ho vystourate.<br /> To je ten problem dnesnich servisu napise to krabicku tak se hned meni <br /> aniz<br /> by nekdo prvne meril.<br /> RS<br /> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz><br /> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz><br /> Sent: Friday, July 10, 2015 11:09 AM<br /> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<br /> <br /> <br /> Zdravím,<br /> tak to vypadá, že máme zaměřeno.<br /> Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi<br /> pinem<br /> v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.<br /> Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na
vodiči objevilo<br /> kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.<br /> Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak<br /> to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty,<br /> které<br /> je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout<br /> dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to<br /> v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?<br /> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?<br /> Zdraví Pavel<br /> <br /><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #8ae234; padding-left: 1ex;"> Koukam spravny elektrikar na dovolene.<br /> Merak naradi tak to ma byt.<br /> Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si<br /> dobre<br /> vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v<br /> autech<br /> krizem vsemi znackami je
strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v<br /> konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek .<br /> Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi<br /> hned si vzpomene).<br /> S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat<br /> motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po<br /> pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po <br /> oprave<br /> takze v tomhle bych fakt lhal.<br /> RS<br /> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz><br /> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz><br /> Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM<br /> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<br /> <br /> <br /> Zdravím,<br /> ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.<br /> Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku<br /> a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby,
ale souhlasil. Jen jsem<br /> jim<br /> koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a <br /> nic.<br /> Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control<br /> circuit<br /> low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši <br /> krabičku<br /> kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní<br /> plastové<br /> víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem<br /> nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to<br /> staré.<br /> Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, <br /> nikde<br /> ani<br /> stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá <br /> náhodou<br /> automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.<br /> Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou<br /> vidět, ale vypadá to velmi
důvěryhodně.<br /> Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal<br /> hledat<br /> a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě<br /> cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0,<br /> neboli<br /> drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po <br /> 30<br /> cm<br /> ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy<br /> kuchat<br /> i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit<br /> baterii ?<br /> Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?<br /> Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme..<br /> Nebo<br /> to mám risknout se zapojenou baterií ?<br /> Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že<br /> zážehové<br /> motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný
výkon, škrtí se<br /> průchod<br /> vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se<br /> chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani<br /> nestoupala.<br /> Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím<br /> nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by <br /> to<br /> dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,<br /> abychom motor nepoškodili.<br /> Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě <br /> drátu<br /> to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu <br /> muset<br /> zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?<br /> Zdraví Pavel<br /> <br /><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #fcaf3e; padding-left: 1ex;"> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3<br /> draty.
Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru<br /> bude<br /> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. <br /> Je<br /> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.<br /> To je ta kvalitni cinska kabelaz.<br /> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi<br /> kolone<br /> uvarit motor a to nestoji za to.<br /> RS<br /> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz><br /> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz><br /> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM<br /> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<br /> <br /> <br /> Zdravím,<br /> tak se hlásím z druhým dějstvím.<br /> Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný.<br /> Pánové<br /> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet<br /> o<br /> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.<br /> V diagnostické dílně byli
úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není<br /> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který<br /> nejede.<br /> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,<br /> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba<br /> P0xxx,<br /> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru<br /> -<br /> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale<br /> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další<br /> dílny,<br /> tentokráte specializované přímo na Fordy.<br /> V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale <br /> obrovským<br /> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,<br /> jasně,<br /> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů<br /> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.<br /> Na aukru ji
vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji<br /> kuchnout,<br /> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí<br /> 20.<br /> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to<br /> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme<br /> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v<br /> noci<br /> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by<br /> nás<br /> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt<br /> si<br /> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to<br /> jistě<br /> nebude už velký problém.<br /> Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v<br /> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.<br /> Zdraví Pavel<br /></blockquote></blockquote></blockquote><hr /><br /> HW-list mailing list
 -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br /> Hw-list@list.hw.cz<br /> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a> <br /> <br /> <br /> ---<br /> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.<br /> <a href="http://www.avast.com">http://www.avast.com</a><br /> <br /><hr /><br /> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br /> Hw-list@list.hw.cz<br /> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br /> <br /><hr /><br /> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br /> Hw-list@list.hw.cz<br /> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br /></blockquote><hr /><br />HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br />Hw-list@list.hw.cz<br /><a
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br /></pre></blockquote></div><br>
--<br>
iko<br>
<br>
Tento email neobsahuje virusy, pretoze nepouzivam MS Windows.</body></html>