<div class="iw_mail" dir="LTR"><p>Mám podobnou zkušenost. NB s ne už zcela novou baterii LiON vydržel cca 2h.</p><p>Při použití venku při -10°C odpadl po necelé hodině (což by nebyl takový problém).<br></p><p>Ale od té doby sice běží na baterku cca 1,5h, ale pokud ho po nabití nechám ležet, tak je baterka po 3-4 dnech úplně vybitá. Takže mráz ve spojení s vybití LiONkám určitě škodí. Zvětšil se asi vnitřní odpor a hlavně se objevilo samovybíjení.</p><br><div class="signature">Martin Locker<div><br></div><div>----- Původní zpráva -----<br></div><div><br></div><div>Odesilatel: "Jozef RAČEK" <Jozef_RACEK@tempest.sk><br>Příjemce: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 27/04/2015 14:52<br>Předmět: RE: Jak resit dosluhujici akupack ve sroubovaku ?<br><br>

<style id="owaParaStyle" type="text/css"><!--
p
        {margin-top:0;
        margin-bottom:0}
-->
BODY {direction: ltr;font-family: Tahoma;color: #000000;font-size: 10pt;}P {margin-top:0;margin-bottom:0;}BODY {scrollbar-base-color:undefined;scrollbar-highlight-color:undefined;scrollbar-darkshadow-color:undefined;scrollbar-track-color:undefined;scrollbar-arrow-color:undefined}BODY {scrollbar-base-color:undefined;scrollbar-highlight-color:undefined;scrollbar-darkshadow-color:undefined;scrollbar-track-color:undefined;scrollbar-arrow-color:undefined}</style>


<div style="direction: ltr;font-family: Tahoma;color: #000000;font-size: 10pt;"> <br><br>HMMM, dobra otazka.<br>Ja som cital v roznych pramenoch<br>1. Nesmu zamrznut (ochladenie menej ako 0 st. Celzia)<br>2. Nesmu zamrznut (pre Li Ion definovali zamrznutie okolo -40 st. celzia)<br><br>Skladovanie v chlade (chladnicke okolo +5 st. Celzia) im prospieva, maju mensie vybijanie.<br><br>V aute bolo vtedy rano asi niekde medzi -15 a -17 st. Celzia.<br>preniesol som zavrety kufrik do miestnosti, kde bolo asi 18 st Celzia a nechal ho tam asi 24 hodin na "pomale rozmrzanie"<br>Pri nasledujucom pouziti bola citelna strata kapacity hlavne pri vacsej zatazi, akoby sa im vyrazne zvacsil (natrvalo) vnutorny odpor. Niekolkonasobne vybijanie-nabijanie na tom uz nic nemenilo.<br><br><br>Dodo<br><br><br><div style="font-family: Times New Roman; color: rgb(0, 0, 0); font-size: 16px;"> <hr tabindex="-1">
<div style="direction: ltr;" id="divRpF637083"> <font color="#000000" face="Tahoma" size="2"><b>From:</b> Hw-list [hw-list-bounces@list.hw.cz] on behalf of Vláďa Anděl [vaelektronik@vaelektronik.cz]<br><b>Sent:</b> Monday, April 27, 2015 13:41<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> Re: Jak resit dosluhujici akupack ve sroubovaku ?<br></font><br> </div>
<div>
<div class="moz-cite-prefix">Baterky Lion nesmí zmrznout? Vůbec, nebo je to závislé na stavu nabití?<br>Anděl<br><br>Dne 27.4.2015 v 9:29 Jozef RAČEK napsal(a):<br> </div>
<blockquote type="cite"><div style="direction: ltr; font-family: Tahoma; color: rgb(0, 0, 0); font-size: 10pt;"> <br>Pripajam sa k pozitivnym skusenostiam. 18V LiIon srobovacka z Lidlu,<br>Prezila 3 roky stavby, vrtal som s nou aj diery fi16 cez krokvy (180mm)<br>spiralovym vrtakom na drevo..., nespocet skrutiek do cohokolnek...<br><br>Az som akumulatorom stupil na krk tym, ze som raz vrtacku nechal v aute a v noci poriadne mrzlo. Od vtedy stratila kapacitu a silu... To ale pokladam za svoju chybu.<br><br>Dodo<br><br><br><div style="font-family: Times New Roman; color: rgb(0, 0, 0); font-size: 16px;"> <hr tabindex="-1">
<div id="divRpF768499" style="direction: ltr;"> <font color="#000000" face="Tahoma" size="2"><b>From:</b> Hw-list [<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] on behalf of Petr Zapadlo [<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:zapik@email.cz" target="_blank">zapik@email.cz</a>]<br><b>Sent:</b> Monday, April 27, 2015 8:40<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> Re: Jak resit dosluhujici akupack ve sroubovaku ?<br></font><br> </div>
<div>Mám s vrtačkou z Lidlu dobré zkušenosti - jsou v něm 3x 18650 článků. používám ji už asi 3 roky a paráda, sice ne denně, ale poměrně často.<br>A to že po 14 dne přijdu do dílny a baterka je ve stejném stavu jako jsem ji zanechal je k nezaplacení.<br><br>Petr<br><br><div class="moz-cite-prefix">Dne 27.4.2015 v 08:24 Vláďa Anděl napsal(a):<br> </div>
<blockquote type="cite"><div class="moz-cite-prefix">Taky řeším to samé. Mám šroubovák Metabo, taky už pěkných pár let a vydržel toho hodně. Obě baterky jsou na tom asi tak stejně, velké samovybíjení a malá kapacita. Opravdu nevím jestli bych měl odvahu na nějaký šroubovák z Lidlu. Za tu cenu do toho snad ani nemůžou dát pořádné baterky a pochybuju že u toho budou dvě, když s jednou dělám, aby se druhá nabíjela. Proto uvažuju o baterkách A123<br><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.tme.eu/cz/katalog/?idp=1&search=A123&cleanParameters=1#search=A123&s_field=accuracy&s_order=DESC&id_category=100076&page=1" target="_blank">http://www.tme.eu/cz/katalog/?idp=1&search=A123&cleanParameters=1#search=A123&s_field=accuracy&s_order=DESC&id_category=100076&page=1</a><br>dát tam 4 články 2,5 Ah. Ty by taky měly něco vydržet. Nejsou tam problémy s velkým proudem, kapacita o dost větší než u těch původních a myslím že to bude i o dost lehčí. V nabíječce bych vyhodil původní řízení pro NiCd a dal bych tam jen omezení napětí (omezení proudu tam určitě je). Balancer, pokud je na tyhle články vůbec potřeba, by mohl být přímo v baterce a připínat ho třetím drátem, kterým se teď měří teplota baterek.<br>Anděl<br> <br> </div></blockquote> </div> </div> </div></blockquote>
<br> </div> </div> </div><hr>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></div>