<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 14 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
{font-family:Tahoma;
panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman","serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
{mso-style-priority:99;
color:blue;
text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{mso-style-priority:99;
color:purple;
text-decoration:underline;}
span.StylE-mailovZprvy17
{mso-style-type:personal-reply;
font-family:"Calibri","sans-serif";
color:#1F497D;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
{size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=CS link=blue vlink=purple><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Náraz zezadu do stojícího auta je ale úplně jiná situace. <o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Uplatní se jiná deformační zóna než při čelním nárazu, zrychlení na posádku také působí opačným směrem, než na jaké je primárně navrženo zabezpečení…<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Z.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'> Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <b>On Behalf Of </b>Karel M<br><b>Sent:</b> Thursday, April 02, 2015 1:06 PM<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> Re: [OT][FYZ] Srážka dvou těles<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><div><div><div><p class=MsoNormal>Něco mezi statistikou a JPP, prostě dlouhodobé čtení rubriky černá kronika.<o:p></o:p></p></div><p class=MsoNormal>Jo a taky platí zákon zachování hybnosti. <o:p></o:p></p></div><p class=MsoNormal><br>Původní úvaha a diskuze s kolegy byla, když mé auto váží 1,7t, zda se mi na horizontu při spatření protijedoucího Golfu (váha 1t) vyplatí brzdit nebo ne, pokud vím, že neodvratně dojde k srážce. Každý má na to jiný názor, během analýzy jsme dospěli k výše uvedeným základním případům s tím, že velikost zrychlení obou řidičů bude při srážce shodná a zrychlení je to co ničí vnitřní orgány. Avšak statistika výsledků nehod bych řekl mluví jinak. Pro zjednodušení viz stojící auta, do kterých zezadu vrazí auto jiné, na dálnici smrťák stojícího, přitom zrychlení obou aut stejné.<o:p></o:p></p></div><p class=MsoNormal>K.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal>Dne 2. dubna 2015 12:55 gatilo <<a href="mailto:gatilo@centrum.cz" target="_blank">gatilo@centrum.cz</a>> napsal(a):<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal> 2.4.2015, 12:52:03<br><br>A ty vysledky mate podlozeny statististikou, nebo jen JPP ?<br>Jinak, pokud si dobre pamatuji fyziku ZS, tak E = m * v^2.<br>Racte si, pro oba pripady dosadit a zauvazovat nad vysledkem.<br><br>S pozdravem Pavel<br> mailto:<a href="mailto:gatilo">gatilo</a> + zavinac + <a href="http://centrum.cz" target="_blank">centrum.cz</a><br><br>--<br>Karel M napsal:<o:p></o:p></p><div><div><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><br>> Mám dotaz na srážku těles, konkrétně aut. Mějme dvě auta stejné<br>> hmotnosti a typu a dva případy situace:<br><br>> První: jedno auto stojí, druhé jede dejme tomu 72km/h (20m/s).<br>> Jedoucí auto čelně narazí do stojícího auta, tím dojde k vzájemné<br>> deformaci, ve výsledku auta se do sebe zaklesnou a jedoucí auto<br>> tlačí klesající rychlostí před sebou auto které stálo, až díky tření<br>> zastaví, zpomalení jedoucího auta je rovno zrychlení stojícího auta.<br>> Mám za to, že praxe říká, že člověk ve stojícím autě nepřežije.<br><br>> Druhý případ: Auta jedou čelně proti sobě, každé jede rychlostí<br>> 36km/h (10 m/s), čelně se srazí, zpomalení obou řidičů stejně velké<br>> (jen jinak orientované) v podstatě zůstanou stát na místě, řidiči touto rychlostí přežijou oba.<br>> Jaký je mezi těmito případy rozdíl, tedy že jednou přežijou oba,<br>> podruhé jen jeden? Může mi to někdo objasnit?<br>> Díky Karel<br><br><br><o:p></o:p></p></div></div><div><div><p class=MsoNormal>_______________________________________________<br>HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><o:p></o:p></p></div></div></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></div></body></html>