<html><body>Ajaj ja myslel ze to psal student :-) omouvam se za zatez do konference :-)<br><br>S pozdravem,<br><br> F. Burian<br><br><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: František Burian <BuFran@seznam.cz><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 25. 2. 2015 11:50:14<br>Předmět: Re: rizeni krokoveho motoru</p><br><blockquote><div>Zdravicko,<br><br>vpodstate mate pravdu, krokovy motor ztrati krok pokud dostane mensi proud nez je moment na vystupu. Pro trvaly provoz bude vzdy "topit".<br><br>Proto rikam, ze na pocatku nereste mikrokrok ani pwm,  spinejte natvrdo plny proud dany odporem vinuti, ziskate maximalni moment a pak zjistite jestli bude motor vyhovovat nebo budete potrebovat silnejsi.<br><br>Vytiskl jsem roh, ale bohuzel jsem vytisk zapomel lezet doma na tiskarne. takze zitra.<br><br>S pozdravem,<br><br>  F. Burian<br><br><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: nevrklap@volny.cz<br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 25. 2. 2015 10:06:26<br>Předmět: rizeni krokoveho motoru</p><br><blockquote>Zdravim,<br><br>potreboval bych si ujasnit problematiku rizeni krokovych motoru.<br>V zasade je mi asi jasny princip mikrokrokovani, rizeni proudu - fast,mixed,slow decay (nevim jak se to oznacuje cesky), detekce zablokovani rotoru..<br>Kdyz ridim motor (bipolarni 2-fazovy), tak pomoci PWM generuji dve fazove posunute sinusovky proudu, jejich amplituda je nejak nastavena a je v zasade konstantni az na rezim, kdy motor stoji a obvykle se proud snizi, pokud tedy nevadi mensi moment.. <br><br>Jak se ale projevuje kdyz je motor naprazdno a se zatezi?<br>Chapal bych, ze po prekroceni nejakeho maximalniho zatezovaciho momentu dojde ke ztrate kroku. Pokud je zatez konstantni tak proste nastavim nejaky rozumny proud (aby byla nejaka rezerva) a je to OK (motor nejak topi..). <br>Pokud by motor jel treba vetsinu casu +-naprazdno a jen obcas se zatez zvetsila, tak by musel byt pouzit porad ten maximalni proud pokud bych nechtel mit problemy se ztratou kroku, coz by znamenalo ze motor bude porad topit na maximum..?<br>Jeste me napada, pokud bude motor pod zatezi mohlo by byt potreba dodavat z venci vice enegie nez bez zateze (jina strida PWM), ale motor bude porad topit stejne - stejny proud vinutim?<br><br>Nevite prosim o nejake literature ktera by tohle vysvetlovala?<br><br>Diky<br>P.<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></div>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></body></html>