<html><body>Na druhou stranu, to že se takhle vybil jen jeden článek <div>to není divný?? </div><div><br></div><div>Zdeněk Aster</div><div><br><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Kuba Jan <honza.kuba@gmail.com><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 8. 2. 2015 15:57:40<br>Předmět: Re: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )</p><br><blockquote>Ono je důležité vědět, že baterka se dá nabít i v mraze  ( s menší <br>účiností) , nesmí být ale vybita hluboce.<br>Protože pak je elektrolyt voda a ta mrzne :-)<br>Neboli hluboce vybita baterka se tváří jako vadná a je třeba ji nabíjet <br>v teple.<br><br>Já s bateriemi pracuji na stanicích, kde nikdy nemrzne a chovají se <br>"správně" :-)<br><br>Dne 8.2.2015 13:44, Kručinský Ladislav napsal(a):<br>> Tak děkuji za to, že jste měl tu morálku napsat sem i to, že jste něco málo zvoral... ;-) Je to poučné pro nás všechny.<br>> Teplota pro nabíjecí proces je předepsána výrobcem - u trakčních baterií nesmí klesnout pod 10°C.<br>> No a co na to výrobce baterií při reklamaci? Nic, takových nebo spíše horších případů má deset do týdne.<br>> Buď vám reklamaci zamítne nebo uzná, když uzná, tak si holt na tu novou baterku za dva dny vydělá.<br>><br>> Zdravím<br>> L. Kručinský<br>><br>><br>> Zdravím<br>> L. Kručinský<br>><br>><br>> -----Original Message-----<br>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan<br>> Sent: Thursday, February 05, 2015 10:56 PM<br>> To: HW-news<br>> Subject: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )<br>><br>> Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý problém dělaly venkovní teploty pod bodem mrazu.<br>> Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se  provozu nejdříve vybil.<br>> Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité ( i dle elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.<br>>    Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta pára z baterky co šla slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-( A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval.<br>> Přišel jsem na to, když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků.<br>> V elektrolytu toho nefunkčního článku byly krystalky ledu...<br>>     Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.<br>> Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky dobře bublal . Sice ostatní články  při tom nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně článek dobít nejde.<br>> Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.<br>> No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem to vůl :-(<br>><br>> No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím posudkem a právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji vymění......<br>> ......to budu dvojnásobnej vůl.<br>> JaKub<br>><br>><br>><br>> Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):<br>>> Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem nepotkal. Možná bych zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně dobrý a zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné pólové propojky tak jenom ten jeden článek, když už zbytek baterie plynoval.<br>>><br>>> Zdravím<br>>> L. Kručinský<br>>><br>>><br>>> -----Original Message-----<br>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Kuba<br>>> Jan<br>>> Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM<br>>> To: HW-news<br>>> Subject: Divná závada autobaterie<br>>><br>>> Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka  Black_White.<br>>> Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.<br>>>     Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním<br>>> proudem 10A po cca 4 hodinách<br>>> 5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako "olej", v ostatních to vře.<br>>> Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.<br>>><br>>> Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při nabíjení velké napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.<br>>> S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se vždy vadný článek projeví. Má velký vnitřní odpor.<br>>> Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita + samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla zenerka.<br>>> Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je nálevná, tak jsem vzal hustoměr.<br>>> 5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.<br>>> Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.<br>>> Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...<br>>> Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?<br>>><br>>> JaKub<br>>> _______________________________________________<br>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz<br>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br>>> _______________________________________________<br>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz<br>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br>> _______________________________________________<br>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br>> _______________________________________________<br>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>> Hw-list@list.hw.cz<br>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></div></body></html>