<html><head><title>Re: Vzchuchova mezera - navrh trafa?</title>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8">
</head>
<body>
<span style=" font-family:'Courier New'; font-size: 9pt;">Měl byste použít 0.5mm a cívku podle toho přepočítat. Pokud byste použil 0.4mm, mohlo by docházet k přesycení jádra, resp. máte tam menší rezervu. Je to stejné jako průměr drátu.<br>
<br>
Tomáš<br>
<br>
<br>
<br>
</span><table>
<tr>
<td width=2 bgcolor= #0000ff><br>
</td>
<td width=809><span style=" font-family:'courier new'; font-size: 9pt;">Kdyz je ten patek, dovolim si otazku na kterou jsem zatim nedostalodpoved, mozna protoze ani neexistuje.<br>
Pri navrhu transformatoru pro spinany zdroj, se drive nebo pozdeji pro dany material, velikost a geometrii jadra dostanete do situlace,kdy ve vypoctu vyjde nejake ALG, respektive velikost vzduchove mezery . Rekneme, ze vypoctem jsme dosli k zaveru, velikost vzduchove mezery ma byt 0,45mm, v realu se ale bezne vyrabi jadra s mezerou 0,4 nebo 0,5mm.<br>
Otazkou je které je pak vhodnejis pouzit?<br>
Zkousel jsme obe moznost a ve zdroji funguji obe mezery, na prvni pohled bez rozdilu. Vzhledme k vyrobnim tolerancim feritu se asi ani neni cemu divit , presto mi tato otazka vrta hlavou :-)<br>
Ptal jsme se dokonce primo u vyrobce, ale lisacky se vyhnuli odpovedi s poukazem na to, ze je nejlepsi si zadat vyrobu vagonu jader 0,45mm :-)<br>
<br>
Ciprian<br>
<br>
</td>
</tr>
</table>
</body></html>