<div dir="ltr"><div>Tak dá se to zahrát do autu: "ona se ta baterka nakonec přecejen zmátožila".<br><br></div>P.K.<br><div><div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 5. února 2015 23:11 Kuba Jan <span dir="ltr"><<a href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">honza.kuba@gmail.com</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div><br>
Nikdy se to nevybije tak, aby tam byla skoro voda. A když jo, musí
to ven a do tepla. Při normálním vybití ten elektrolyt nezamrzne.<br>
To auto měsíc stálo, stále to něco málo žere tak se to vydojilo.<br>
Vyjednaná reklamace je, ale teď ta baterka chodí bez problému.<br>
Leda že bych to vylil a nalil vodu. Ale zas by to nebylo fér.<br>
No nevím co teď....<br>
<br>
Dne 5.2.2015 23:07, Pavel Kadečka napsal(a):<br>
</div><div><div class="h5">
<blockquote type="cite">
<div dir="ltr">
<div>A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu.
Když už to slečna má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění.
Úplně v pořádku ta baterka nejspíš není.<br>
<br>
</div>
P.K.<br>
<div>
<div>
<div class="gmail_extra"><br>
<div class="gmail_quote">Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan
<span dir="ltr"><<a href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">honza.kuba@gmail.com</a>></span>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Tak
jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý
problém dělaly venkovní teploty pod bodem mrazu.<br>
Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se
provozu nejdříve vybil.<br>
Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní
články byly nabité ( i dle elektrolytu 1,27-1,29
g/cm3) a dost plynovaly.<br>
Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam
nečaplo a taky ta pára z baterky co šla slušně pomáhá
oxidaci všeho kovového okolo :-(<br>
A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom
mrazu vzdoroval. Přišel jsem na to, když jsem chtěl
hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami
jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to
nakláněl na bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl od
vedlejších článků. V elektrolytu toho nefunkčního
článku byly krystalky ledu...<br>
Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už
nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu vykapávalo,
ale bylo to zatuhlé.<br>
Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách
nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už
taky dobře bublal . Sice ostatní články při tom
nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně
článek dobít nejde.<br>
Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je
stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.<br>
No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt
blbej nápad. No jsem to vůl :-(<br>
<br>
No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a
vysvětlí jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat
a hotovo. A to bubu s tím posudkem a právní
pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi
odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro
baterku staví, že prý ji vymění......<br>
......to budu dvojnásobnej vůl.<br>
JaKub<br>
<br>
<br>
<br>
Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám
se nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost
dlouho ale tohle jsem nepotkal. Možná bych zkusil
vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně
dobrý a zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné
pólové propojky tak jenom ten jeden článek, když už
zbytek baterie plynoval.<br>
<br>
Zdravím<br>
L. Kručinský<br>
<br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] On
Behalf Of Kuba Jan<br>
Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM<br>
To: HW-news<br>
Subject: Divná závada autobaterie<br>
<br>
Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka
Black_White.<br>
Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo
nešidili.<br>
Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při
nabíjení konstantním proudem 10A po cca 4 hodinách<br>
5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm
jako "olej", v ostatních to vře.<br>
Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních
2,5-2,6V.<br>
<br>
Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm
při nabíjení velké napětí a místo bublání při
přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.<br>
S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že
takhle se vždy vadný článek projeví. Má velký
vnitřní odpor.<br>
Mnohem méně častěji je pak pak závada zkrat, nebo
malá kapacita + samovybíjení ( rozpadlé desky,
bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě u kyselé
baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla
zenerka.<br>
Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i
propojky , a je nálevná, tak jsem vzal hustoměr.<br>
5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného"
1,05g/cm3.<br>
Od rána do ní buším 10A a ten článek stále
2,14-2,15V.<br>
Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně
staniční gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...<br>
Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s
tím stalo?<br>
<br>
JaKub<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
</div>
</div>
</div>
<br>
<fieldset></fieldset>
<br>
<pre>_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div></div></div>
<br>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br></blockquote></div><br></div></div></div></div>