<div dir="ltr"><div>A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu. Když už to slečna má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění. Úplně v pořádku ta baterka nejspíš není.<br><br></div>P.K.<br><div><div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan <span dir="ltr"><<a href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">honza.kuba@gmail.com</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý problém dělaly  venkovní teploty pod bodem mrazu.<br>
Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se  provozu nejdříve vybil.<br>
Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité ( i dle elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.<br>
 Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta pára z baterky co šla slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-(<br>
A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval.  Přišel jsem na to, když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků.  V elektrolytu toho nefunkčního článku byly krystalky ledu...<br>
  Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.<br>
Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky dobře bublal . Sice ostatní články  při tom nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně článek dobít nejde.<br>
Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.<br>
No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem to vůl :-(<br>
<br>
No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím posudkem a právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji vymění......<br>
......to budu dvojnásobnej vůl.<br>
JaKub<br>
<br>
<br>
<br>
Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem nepotkal. Možná bych zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně dobrý a zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné pólové propojky tak jenom ten jeden článek, když už zbytek baterie plynoval.<br>
<br>
Zdravím<br>
L. Kručinský<br>
<br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.<u></u>hw.cz</a>] On Behalf Of Kuba Jan<br>
Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM<br>
To: HW-news<br>
Subject: Divná závada autobaterie<br>
<br>
Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka  Black_White.<br>
Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.<br>
   Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním proudem 10A po cca 4 hodinách<br>
5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako "olej", v ostatních to vře.<br>
Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.<br>
<br>
Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při nabíjení velké napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.<br>
S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se vždy vadný článek projeví. Má velký vnitřní odpor.<br>
Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita + samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla zenerka.<br>
Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je nálevná, tak jsem vzal hustoměr.<br>
5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.<br>
Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.<br>
Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...<br>
Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?<br>
<br>
JaKub<br>
______________________________<u></u>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<u></u>listinfo/hw-list</a><br>
______________________________<u></u>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<u></u>listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>
______________________________<u></u>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<u></u>listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div><br></div></div></div></div>