<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18812">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV>Domnívám se, že kdyby v autě za mrazu byla baterie úplně vybitá, tzn. ve 
slabé kyselině už budou krystalky ledu, nebude možné ani startovat, ani 
nabíjet.</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=pavel.kadecka@gmail.com href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel 
  Kadečka</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Thursday, February 05, 2015 11:07 
  PM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Popel na hlavu ( bylo Re: 
  Divná závada autobaterie, )</DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV dir=ltr>
  <DIV>A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu. Když už to 
  slečna má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění. Úplně v pořádku ta baterka 
  nejspíš není.<BR><BR></DIV>P.K.<BR>
  <DIV>
  <DIV>
  <DIV class=gmail_extra><BR>
  <DIV class=gmail_quote>Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan <SPAN dir=ltr><<A 
  href="mailto:honza.kuba@gmail.com" 
  target=_blank>honza.kuba@gmail.com</A>></SPAN> napsal(a):<BR>
  <BLOCKQUOTE 
  style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" 
  class=gmail_quote>Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý 
    problém dělaly  venkovní teploty pod bodem mrazu.<BR>Ten článek na 
    baterce byl asi nejhorší , tak se  provozu nejdříve vybil.<BR>Jenomže 
    já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité ( i dle 
    elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.<BR> Nechtěl jsem to 
    nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta pára z baterky co šla 
    slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-(<BR>A ten nenabitý článek s 
    hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval.  Přišel jsem na to, 
    když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami jsem 
    odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na bok už tam nic 
    nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků.  V elektrolytu toho 
    nefunkčního článku byly krystalky ledu...<BR>  Mezi deskami byl led asi 
    všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu 
    vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.<BR>Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a 
    po 8 hodinách nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky 
    dobře bublal . Sice ostatní články  při tom nabíjení celou dobu silně 
    plynovaly, ale samostatně článek dobít nejde.<BR>Pak jsem to doteď vybíjel 2 
    hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.<BR>No sypu si 
    popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem to vůl 
    :-(<BR><BR>No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí 
    jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím 
    posudkem a právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi 
    odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji 
    vymění......<BR>......to budu dvojnásobnej vůl.<BR>JaKub<BR><BR><BR><BR>Dne 
    4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):<BR>
    <BLOCKQUOTE 
    style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" 
    class=gmail_quote>Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se 
      nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem 
      nepotkal. Možná bych zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam 
      zaručeně dobrý a zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné pólové 
      propojky tak jenom ten jeden článek, když už zbytek baterie 
      plynoval.<BR><BR>Zdravím<BR>L. Kručinský<BR><BR><BR>-----Original 
      Message-----<BR>From: Hw-list [mailto:<A 
      href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" 
      target=_blank>hw-list-bounces@list.<U></U>hw.cz</A>] On Behalf Of Kuba 
      Jan<BR>Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM<BR>To: 
      HW-news<BR>Subject: Divná závada autobaterie<BR><BR>Klasická startovací 
      72Ah nějaká no-name značka  Black_White.<BR>Přibližně správná 
      hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.<BR>   Změřená kapacita 
      včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním proudem 10A po cca 4 
      hodinách<BR>5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako 
      "olej", v ostatních to vře.<BR>Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 
      2,5-2,6V.<BR><BR>Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při 
      nabíjení velké napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna 
      ..a smrdí.<BR>S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle 
      se vždy vadný článek projeví. Má velký vnitřní odpor.<BR>Mnohem méně 
      častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita + 
      samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem 
      ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla 
      zenerka.<BR>Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je 
      nálevná, tak jsem vzal hustoměr.<BR>5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho 
      "divného" 1,05g/cm3.<BR>Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 
      2,14-2,15V.<BR>Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční 
      gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...<BR>Nechápu to. Ale zajímá mě to. 
      Netuší někdo co se s tím 
      stalo?<BR><BR>JaKub<BR>______________________________<U></U>_________________<BR>HW-list 
      mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
      target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" 
      target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" 
      target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/<U></U>listinfo/hw-list</A><BR>______________________________<U></U>_________________<BR>HW-list 
      mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
      target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" 
      target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" 
      target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/<U></U>listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE><BR>______________________________<U></U>_________________<BR>HW-list 
    mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
    target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" 
    target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" 
    target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/<U></U>listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV><BR></DIV></DIV></DIV></DIV>
  <P>
  <HR>

  <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list  -  sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>