<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18812">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV>Domnívám se, že kdyby v autě za mrazu byla baterie úplně vybitá, tzn. ve
slabé kyselině už budou krystalky ledu, nebude možné ani startovat, ani
nabíjet.</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=pavel.kadecka@gmail.com href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel
Kadečka</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Thursday, February 05, 2015 11:07
PM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Popel na hlavu ( bylo Re:
Divná závada autobaterie, )</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV dir=ltr>
<DIV>A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu. Když už to
slečna má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění. Úplně v pořádku ta baterka
nejspíš není.<BR><BR></DIV>P.K.<BR>
<DIV>
<DIV>
<DIV class=gmail_extra><BR>
<DIV class=gmail_quote>Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan <SPAN dir=ltr><<A
href="mailto:honza.kuba@gmail.com"
target=_blank>honza.kuba@gmail.com</A>></SPAN> napsal(a):<BR>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý
problém dělaly venkovní teploty pod bodem mrazu.<BR>Ten článek na
baterce byl asi nejhorší , tak se provozu nejdříve vybil.<BR>Jenomže
já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité ( i dle
elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.<BR> Nechtěl jsem to
nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta pára z baterky co šla
slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-(<BR>A ten nenabitý článek s
hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval. Přišel jsem na to,
když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami jsem
odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na bok už tam nic
nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků. V elektrolytu toho
nefunkčního článku byly krystalky ledu...<BR> Mezi deskami byl led asi
všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu
vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.<BR>Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a
po 8 hodinách nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky
dobře bublal . Sice ostatní články při tom nabíjení celou dobu silně
plynovaly, ale samostatně článek dobít nejde.<BR>Pak jsem to doteď vybíjel 2
hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.<BR>No sypu si
popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem to vůl
:-(<BR><BR>No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí
jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím
posudkem a právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi
odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji
vymění......<BR>......to budu dvojnásobnej vůl.<BR>JaKub<BR><BR><BR><BR>Dne
4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):<BR>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se
nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem
nepotkal. Možná bych zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam
zaručeně dobrý a zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné pólové
propojky tak jenom ten jeden článek, když už zbytek baterie
plynoval.<BR><BR>Zdravím<BR>L. Kručinský<BR><BR><BR>-----Original
Message-----<BR>From: Hw-list [mailto:<A
href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
target=_blank>hw-list-bounces@list.<U></U>hw.cz</A>] On Behalf Of Kuba
Jan<BR>Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM<BR>To:
HW-news<BR>Subject: Divná závada autobaterie<BR><BR>Klasická startovací
72Ah nějaká no-name značka Black_White.<BR>Přibližně správná
hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.<BR> Změřená kapacita
včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním proudem 10A po cca 4
hodinách<BR>5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako
"olej", v ostatních to vře.<BR>Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních
2,5-2,6V.<BR><BR>Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při
nabíjení velké napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna
..a smrdí.<BR>S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle
se vždy vadný článek projeví. Má velký vnitřní odpor.<BR>Mnohem méně
častěji je pak pak závada zkrat, nebo malá kapacita +
samovybíjení ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem
ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla
zenerka.<BR>Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je
nálevná, tak jsem vzal hustoměr.<BR>5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho
"divného" 1,05g/cm3.<BR>Od rána do ní buším 10A a ten článek stále
2,14-2,15V.<BR>Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční
gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...<BR>Nechápu to. Ale zajímá mě to.
Netuší někdo co se s tím
stalo?<BR><BR>JaKub<BR>______________________________<U></U>_________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/<U></U>listinfo/hw-list</A><BR>______________________________<U></U>_________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/<U></U>listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE><BR>______________________________<U></U>_________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/<U></U>listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV><BR></DIV></DIV></DIV></DIV>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>