<html><body>"přičemž se doplňuje nulami" je právě ta chyba. Pokud 0xFFFFFFFF je int pak je signed a posunuje se znamenko takže by měl být výsledek -1. pokud bude uint měl by být 0 v obou případech.<br><br><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Pavel Hudeček <edizon@seznam.cz><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 31. 12. 2014 18:45:59<br>Předmět: Re: [OT]C CO tim chtel basnik rici?</p><br><blockquote>To je nějaký divný. Zadání je jasné:<br><br>Vzít 32b int plný jedniček a 32x posunout, přičemž se doplňuje nulami.<br><br>- Proč by se to mělo přeložit jinak, než pro posun o 1, 2, 17, nebo třeba 35 bitů?<br>- Proč by mělo (není-li chyba v překladači) vycházet něco jiného než 0?<br><br>PH<br><br>Od: Jan Waclawek <br>To zavisi od velkosti int. Ak je viac ako 32 bitov, oba pripady su ekvivalentne, ak menej alebo rovne, obidva su nedefinovane, takze prekladac ma plne pravo vygenerovat lubovolny kod, ktory moze trebars aj spadnut. Rad by som, ale nemam teraz moznost citovat z normy.<br><br>Akurat ze gcc sa bude v prvom pripade snazit vygenerovat nejaky kod, co moze dopadnut vselijako v zavoslosti od konkretneho procesora; v druhom tam asi da v ramci jednoduchosti asi 0xFFFFFFFF, t.j. akoby shift ani nenastal; ale moze to byt lubovolne inak.<br><br>>>><br>Na C alebo skor gcc mam tazke srdce koli inym "vlastnostiam"<br>Len tak schvalne aky vysledok bude podla vas v tychto prikladoch:<br><br>uint32_t addr_rem, mask;<br>addr_rem = 32;<br>mask = 0xFFFFFFFF >> addr_rem;<br><br>A aky v pripade:<br><br>mask = 0xFFFFFFFF >> 32;<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></body></html>