<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    <div class="moz-cite-prefix">Děkuji, vyzkouším.<br>
      Anděl<br>
      <br>
      Dne 11.12.2014 v 13:56 Daniel Valuch napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:54899475.1070109@k-net.fr" type="cite">
      <meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
        http-equiv="Content-Type">
      <div class="moz-cite-prefix">Vysoko stratove vedenia sa analyticky
        pocitaju velmi tazko z coho vypliva aj odpozorovany fakt ze sa
        nemozete dopatrat kalkulatora :-) <br>
        Vo vasom pripade bude najjednoduchsie si stiahnut nejaky zdarma
        2D simulator (onahda bola k dispozicii studenska verzia Maxwell
        2D) a nechat to vypocitat numericky. Vas pripad (extrapolovany
        na nekonecnu dlzku) je presne typ ulohy pre takyto 2D kod.<br>
        b.<br>
        <br>
        <br>
        On 11/12/2014 13:32, Vláďa Anděl wrote:<br>
      </div>
      <blockquote cite="mid:54898ED4.90907@vaelektronik.cz" type="cite">
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
          charset=iso-8859-2">
        <font face="Times New Roman">pokud by někdo věděl - nemohu se
          dopátrat nějakého fungujícího kalkulátoru homogenního vedení,
          který by počítal dobře při zadání vysokého útlumu. Snažím se
          dopátrat, co se děje v zemi, kde je uložené potrubí s průměrem
          např. 10 cm a jde souběžně s tramvajovými kolejemi ve
          vzdálenosti 10m. Z kolejí se do potrubí zavádí proud, který
          potrubí udržuje na záporném potenciálu a tím ho chrání proti
          korozi - kompenzuje vliv bludných proudů. <br>
          <br>
          Ten zaváděný proud je pulzně modulovaný na 300 Hz. Otázka je,
          jaký bude útlum tohoto vedení, kde je dominantní sériová
          indukčnost cca 2mH/km a svodový odpor potrubí proti zemi např.
          1 Ohm/km. Kapacita tam asi není podstatná.  <br>
          <br>
          poznámka - co jsou to bludné proudy.<br>
        </font><font face="Times New Roman">Koleje mají nějaký odpor,
          prochází jimi trakční proud a vzniká tam úbytek. Tramvajové
          koleje jsou natolik propojené se zemí že obvykle až 20%
          trakčního proudu jde okolní zemí a to pak podle polarity buď
          způsobuje korozi všeho, co je v okolí v zemi, nebo to naopak
          proti korozi chrání.<br>
          <br>
          Anděl</font><br>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>