<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<div class="moz-cite-prefix">Vysoko stratove vedenia sa analyticky
pocitaju velmi tazko z coho vypliva aj odpozorovany fakt ze sa
nemozete dopatrat kalkulatora :-) <br>
Vo vasom pripade bude najjednoduchsie si stiahnut nejaky zdarma 2D
simulator (onahda bola k dispozicii studenska verzia Maxwell 2D) a
nechat to vypocitat numericky. Vas pripad (extrapolovany na
nekonecnu dlzku) je presne typ ulohy pre takyto 2D kod.<br>
b.<br>
<br>
<br>
On 11/12/2014 13:32, Vláďa Anděl wrote:<br>
</div>
<blockquote cite="mid:54898ED4.90907@vaelektronik.cz" type="cite">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;
charset=ISO-8859-2">
<font face="Times New Roman">pokud by někdo věděl - nemohu se
dopátrat nějakého fungujícího kalkulátoru homogenního vedení,
který by počítal dobře při zadání vysokého útlumu. Snažím se
dopátrat, co se děje v zemi, kde je uložené potrubí s průměrem
např. 10 cm a jde souběžně s tramvajovými kolejemi ve
vzdálenosti 10m. Z kolejí se do potrubí zavádí proud, který
potrubí udržuje na záporném potenciálu a tím ho chrání proti
korozi - kompenzuje vliv bludných proudů. <br>
<br>
Ten zaváděný proud je pulzně modulovaný na 300 Hz. Otázka je,
jaký bude útlum tohoto vedení, kde je dominantní sériová
indukčnost cca 2mH/km a svodový odpor potrubí proti zemi např. 1
Ohm/km. Kapacita tam asi není podstatná. <br>
<br>
poznámka - co jsou to bludné proudy.<br>
</font><font face="Times New Roman">Koleje mají nějaký odpor,
prochází jimi trakční proud a vzniká tam úbytek. Tramvajové
koleje jsou natolik propojené se zemí že obvykle až 20%
trakčního proudu jde okolní zemí a to pak podle polarity buď
způsobuje korozi všeho, co je v okolí v zemi, nebo to naopak
proti korozi chrání.<br>
<br>
Anděl</font><br>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>