<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.10.2014 7:01, <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:SvobodovaA@szdc.cz">SvobodovaA@szdc.cz</a>
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:FB002BF06D831541A1D8B9E6761FC0C502A727ED@cd00000unlnt050.mail.cd.cz"
type="cite">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=ISO-8859-2">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 14 (filtered
medium)">
<style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:Wingdings;
panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0;}
@font-face
{font-family:Wingdings;
panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0;}
@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-fareast-language:EN-US;}
a:link, span.MsoHyperlink
{mso-style-priority:99;
color:blue;
text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{mso-style-priority:99;
color:purple;
text-decoration:underline;}
span.StylE-mailovZprvy17
{mso-style-type:personal-compose;
font-family:"Calibri","sans-serif";
color:windowtext;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
{size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal">Dobré ránko,<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"> dovolím si jedno malé OT,
ale třeba to bude zajímat i někoho dalšího.<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"> Na základě této <a
moz-do-not-send="true"
href="http://www.dicr.cz/srazka-tramvaje-s-policejnim-autem-3-zraneni">http://www.dicr.cz/srazka-tramvaje-s-policejnim-autem-3-zraneni</a>
mimořádné události jsme se dostali s kolegy trochu do sporu,
kdo má vlastně přednost, jestli tramvaj nebo policajti se
zapnutým majáčkem. Všichni mi tvrdí, že auto s majáčky, ale to
přeci říká zákon o provozu na pozemních komunikacích, ale
tramvaj se řídí zákonem o drahách (proto má třeba přednost na
přechodu). Já nemám řidičák, takže mám výmluvu.<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
</blockquote>
<br>
Řidiči tramvají jsou povini řídit se kromě drážních zákonů též
zároveň řídit pravidly provozu na pozemních komunikacích. To je v
zákonu o drahách. <br>
Toliko k přednosti vozidel s tzv. absolutní předností v jízdě.<br>
<br>
V každém případě ale řidič vozidla s absolutní předností v jízdě
musí používat mozek a uvědomit si, že tramvaj mu neuhne z cesty
někam ke krajnici<br>
a taky že jí chvíli bude trvat, než to zašlajfuje. Na školeních
řidičů, kteří tato vozidla s absolutní předností jízdy řídí se to
stále dokola zdůrazňuje a upozorňuje se na to. Je lépe přibrzdit a
přijet o minutu déle, než nedojet vůbec. ( To platí obecně :-) )
<br>
<br>
Mě na tomhle zákonu štve, že každej papaláš, kterej jede na položení
základního kamene nebo na slavnostní otevření něčeho si zapne
majáky a "jede" pěkné počtení zde:<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.kverulant.org/majaky.html">http://www.kverulant.org/majaky.html</a><br>
<br>
Ta přednost tramvaje před chodci není úplně jednoznačná. Podle
zákona každé vozidlo, tedy i tramvaj, nesmí ohrozit chodce
přecházejícího a to i tam kde není žádný přechod!<br>
Viz: <em>Řidič, s výjimkou řidiče tramvaje, je povinen počínat si
tak, aby chodci, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro
chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po
přechodu pro chodce, nevzniklo žádné nebezpečí a aby mu nijak
nepřekážel. Řidič tramvaje tím však není zbaven povinnosti
vyplývající pro něj z § 4 písm. a), takže ani on nesmí ohrozit
chodcův život nebo zdraví <br>
<br>
<br>
<br>
</em> Přecházení tramvajovho pasu není předpisy dostatečně
upraveno, v praxi se obvykle uplatňují obdobně pravidla pro
přecházení vozovky.<br>
<br>
Viz: <span class="mw-headline"
id="P.C5.99ech.C3.A1zen.C3.AD_dr.C3.A1hy">Přecházení dráhy:</span>
<div class="thumb tright">Vstup na <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%A1ha_%28dr%C3%A1%C5%BEn%C3%AD_doprava%29"
title="Dráha (drážní doprava)">dráhu</a> mimo k tomu určená
místa zakazuje v § 4a <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kon_o_dr%C3%A1h%C3%A1ch"
title="Zákon o dráhách">Zákon o dráhách</a> (266/1994 Sb. ve
znění pozdějších změn). Z tohoto zákazu jsou vyjmuta místa křížení
dráhy s <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Pozemn%C3%AD_komunikace"
title="Pozemní komunikace">pozemní komunikací</a> a dráha v
úseku, kde je vedena po pozemní komunikaci.Přecházení chodců přes
železniční přejezd upravuje § 55 <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kon_o_silni%C4%8Dn%C3%ADm_provozu"
title="Zákon o silničním provozu" class="mw-redirect">Zákona o
silničním provozu</a>. <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Chodec" title="Chodec">Chodci</a>
nesmějí vstupovat na přejezd v případech obdobným těm, kdy řidič
podle § 29 ZSP na přejezd nesmí vjíždět. Přechod přes <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%BD_p%C3%A1s"
title="Tramvajový pás">tramvajový pás</a> (úsek tramvajové dráhy
vedený po pozemní komunikaci) nebo přechod samostatné <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_dr%C3%A1ha"
title="Tramvajová dráha">tramvajové dráhy</a> bývá někdy označen
jako <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99echod_pro_chodce"
title="Přechod pro chodce">přechod pro chodce</a> podle <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Pravidla_silni%C4%8Dn%C3%ADho_provozu"
title="Pravidla silničního provozu">pravidel silničního provozu</a>
a vybaven <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Sign%C3%A1ly_pro_chodce"
title="Signály pro chodce">signály pro chodce</a> a <a
href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Sign%C3%A1ly_pro_tramvaje"
title="Signály pro tramvaje" class="mw-redirect">signály pro
tramvaje</a>. Z právního hlediska je takové označování sporné.<br>
</div>
<br>
<br>
<blockquote
cite="mid:FB002BF06D831541A1D8B9E6761FC0C502A727ED@cd00000unlnt050.mail.cd.cz"
type="cite">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal">Tak mne napadá, že se to vlastně týká i
trolejbusu, takže to někde řešené určitě bude.<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"> Upřímně řečeno se mi nechce
podrobně studovat zákony, tak se zkouším zeptat, jestli to
náhodou někdo neví z hlavy <span
style="font-family:Wingdings">J</span><o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"> Saša Svobodová<o:p></o:p></p>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>