<div dir="ltr"><div class="gmail_extra"><div class="gmail_quote">Dne 24. září 2014 21:45 Alexandra Svobodová <span dir="ltr"><<a href="mailto:hwnews@zirafoviny.cz" target="_blank">hwnews@zirafoviny.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">        předzvánění doba na přejezdu se dá změnit. Dokonce i dnešní přejezdy umí poznat jak rychle se k nim jede a podle toho se nastaví doba. Většina z nich to ale neumí a tak jsou nastavené na maximální rychlost, proto se stává, že rychlík je na přejezdu pár sekund po zavření závor, ale osobák nebo motoráček, přijede až za hodnou chvíli.<br></blockquote><div><br></div><div>Bohužel jsou i přejezdy, kde se rozsvítí červená, spadnou závory, pět minut jsou dole bez toho, že by projel nějaký vlak a pak se závory zase zvednou. Když se to tam děje běžně, jsou místním ty závory pro srandu a někteří to pak i projíždějí na červenou.<br></div><div> <br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
        Jinak na přejezdu nemá nikdo co dělat jakmile začnou blikat červená světla. Závory jsou podle normy jen doplňková signalizace a vlastně není problém, když zůstanou z nějakého důvodu otevřené. Pokud blikají světla, je to dle normy (i předpisů) v pořádku. Něco jiného jsou pak zprávy novinářů či spíše "novinářů" některých médií. To je ale jiná debata.<br></blockquote><div> <br></div><div>Může se stát, že by měl semafor poruchu, tj. žádná červená, závory nahoře a přesto projel, třeba sníženou rychlostí, vlak? Většina řidičů asi předpokládá, že když jsou závory nahoře a semafor zhaslý, že můžou bez obav projet. Jenže v praxi by to mohlo být jinak.<br></div><div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
        I současné zabezpečovací zařízení umí zabezpečit jízdu tak, aby se dalo jezdit více. Problém je hlavně v kolejích či spíše v obloucích, protože fyzika stále ještě platí a naše tratě jsou tak křivolaké, že to prostě rychleji nejde. Tratě by se museli srovnat a to by stálo ohromné peníze za tunely a mosty. To asi jen tak nikdo nedá.<br></blockquote></div><br></div><div class="gmail_extra">Mně pobavila historie jednoho železničního mostu v Praze. Původně byl navržený a snad i postavený jako dvoukolejný, ale díky chybě projektanta se využívá jen jedna kolej, protože vjezd u navazujícího tunelu by měl příliš malý poloměr. Ty oblouky na železnici, to je problém.<br><br></div><div class="gmail_extra">P.K.<br></div></div>