<div dir="ltr"><div><div>Druhý pól motoru je připojený přes koleje, jak jinak, ale ty nejsou spojené se zemí jako takovou (PE).<br><br></div>Resp. jsou různé systémy, někdy jsou dvě troleje, typicky trolejbusy, ale nic nebrání použít to samé pro vlak nebo metro, někdy máte v každé koleji jeden pól, někdy máte třetí kolej, jako u pražského metra.<br><br></div><div>A buď jsou oba póly izolované od země (PE) nebo jeden z nich může být připojený a ani to nemusí být nutně mínus.<br></div><div><br></div>P.K.<br><div><div><div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 24. září 2014 12:29 Andrej Jancura <span dir="ltr"><<a href="mailto:aj.hwlist@gmail.com" target="_blank">aj.hwlist@gmail.com</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div><div><div><div>Dobry den,<br><br></div>ked ste uz nacali problem lokomotiv na elektrifikovanej trati, chcel by som sa spytat, ze kde je pripojeny druhy pol motoru? Vzdy som si myslel, ze to je uzemnene prave cez kolajnice. A ze kolko stavy je v dratoch zavisi od toho, aky je ubytok na danom useku... <br><br></div>Mohli by ste mi to prosim trochu blizsie osvetlit?<br><br></div>A.<br></div></div></blockquote></div></div></div></div></div></div>