<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
Ahoj<br>
<br>
Čerpadlo se standartně zapojuje tak aby tlačilo do bojleru a sálo z
cirkulačního potrubí. Zpětná klapka i filtr jsou samozřejmostí. Po
čase se může v potrubí uvolnit usazený vodní kámen a ten se může
dostat do oběžného kola a máte po čerpadle. I tak počítej s tím, že
čerpadlo na cirkulaci TUV má asi třetinovou životnost oproti
čerpadlům umístěným na topné vodě.<br>
<br>
Staňa<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 22.9.2014 10:25, Karel M napsal(a):<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:CAN7Z6q+X3B3xEEEHeXnvPKB4ByWiKc0oTtMeVeC9c0bNs3+Afw@mail.gmail.com"
type="cite">
<div dir="ltr">Ahoj, mám dotaz, sehnal jsem si mosazné čerpadlo na
cirkulaci TUV, trubky pro cirkulaci už mám nějaký čas, ale zatím
nevyužité. Čerpadlo se zapojí tak, aby sálo vodu přes teplý
vývod bojleru, až skoro ke kohoutkům a pak zpět čerpalo do
vrchní části bojleru. Čerpadlo se bude pouštět časovačem +
nějaká ta logika založená na měření teploty (to ještě vymyslím).
Co mi připadá jako problém je, že když čerpadlo nepojede, já
otevřu kohoutek tak voda může téct cirkulačním okruhem i v
opačném směru k baterii a může roztočit čerpadlo opačným směrem,
teď si představte že se v ten moment spustí motor. Jak se to
běžně řeší, vždy se dává zpětná klapka? A má cenu v případě že
se jedná o pitnou vodu dávat před čerpadlo sítko? Díky za radu.
Karel M.<br>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>