<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.5512" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY dir=ltr bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Ano obecne vsechny starsi auta maji otevrenou 
smycku az do cca 60°C. Alespon u tech co jsem tady opravoval to byvalo zvykem. 
Je tam jeste jedna podminka ze pokud je teplota dosazena, ale motor nebezi 
urcity cas tak se ceka na bud prvni prekmit nebo je to casove 
omezeno.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>To co pisete dale je takrikajice nemozne neb by se 
toho prekmitu nemusel motor dockat pri hodne studenem motoru neb probiha 
obohaceni vramci sytice, ktery ukoncuje svoji cinnost prave kolem tech 
60°C(typicky motory opel,ford starsiho data)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>U primovstrikovych  motoru je to trosku jinak 
tam uz se programatori dosti vybourili a je tam palivova mapa snad na kazdy 
mozny i nemozny stav. Ale stejne pokud nenahrejete vyhrivanim(at uz ohrivacim 
clankem nebo odpadnim teplem)clanek at sirokopasmove tak i uzkopasmove sondy tak 
stejne nemerite.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Dale je posuzovana i vzdalenost lambdy od svodu. 
U novejsich motoru je sonda umistena hned za svody a katalyzator je par 
centimetru za spolecnym spojenim svodu. U starsich motoru byvala sonda pod autem 
a tam se nahrivala dosti pomaleji odpadnim teplem.</FONT> <FONT face=Arial 
size=2>Pak je posuzovan stav cinnosti katalyzatoru opet novejsi motory majici 
dve lambdy a tam se zase musi pockat na nahrati zadni lambdy za katem neb by 
kecala do upravy delky vstriku. Technicky vzadu je predni sonda sirokopasmova 
neboli merici primo obsah zbytkoveho kysliku(meri se cerpaci proud nutny na 
dorovnani hodnoty nerstnova mustku na hodnotu 450mV coz je lambda 1) a zadni je 
uzkopasmova ci znameji pojmenovana dvoubodova.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Ale treba se muzu mylit.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>RS</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=tchvatal@fordiag.cz href="mailto:tchvatal@fordiag.cz">Tomas 
  Chvatal</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, June 20, 2014 5:45 PM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Zahada ridici jednotky 
  (?)</DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV><FONT size=2>OT info: obecne je snaha prejit do zavrene smycky 
  co mozna nejdrive, tedy rozhodne se neceka na 60 st. vodu.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2>(to je Vas odhad, nebo to realne nejaky motor ma takhle 
  zkalibrovane ?)</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
  <DIV><FONT size=2>Jednotka ceka na prvni prekmit lambdy a hned jak nastane, 
  tak po par sekundach uz zacina hybat s bohatosti</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2>smerem na druhou stranu. Jakmile takhle "vydrazdi" lambdu 
  treba ke 3 prekmitum, tak se prechazi do zavrene smysky.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2>Bez ohledu na to, ze motor je stale jeste studeny. Vse je 
  dano snahou o co nejnizsi emise </FONT><FONT size=2>co nejdrive od startu. 
  </FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2>Spoleha se na vysoke volnobezne otacky, jiny sklon do bohate 
  a jiny do chude ...</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2>V prechodech motoru se pak podle teploty vody meni 
  strategie, to ano, ale snaha o co nejrychlejsi zavrenou smycku</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2>je evidentni.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
  <DIV>s přáním hezkého dne / Best regards<BR>Tomáš Chvátal<BR><A 
  href="mailto:tchvatal@fordiag.cz">tchvatal@fordiag.cz</A><BR></DIV>
  <BLOCKQUOTE 
  style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Původní zpráva ----- </DIV>
    <DIV 
    style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>Od:</B> 
    <A title=sztrad@gmail.com href="mailto:sztrad@gmail.com">Radek Sztwiorok</A> 
    </DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Komu:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
    href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Odesláno:</B> 20. června 2014 16:47</DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Předmět:</B> Re: Zahada ridici jednotky 
    (?)</DIV>
    <DIV><FONT size=2></FONT><BR></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>Ty TSI motory jsou samy o sobe 
    vytvor.</FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>Stichne to vzdy po tom druhem nastartovani nebo 
    to nekdy pretrva i po druhem startu?</FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>Posledni dobou se mi tu roztrhnul pytel ze 
    studenaky v RJ ci s vodou v konektorech. Bude se treba podivat na to 
    diagnostikou a kouknout na data co se zmeni. Osobne bych se zameril na tlak 
    paliva a jeho kolisani a na teplotni snimace. Lambda nema na studeny 
    motor vliv prirazuje se az nad 60°C teploty vody kdy je predpoklad na 
    dosazeni teploty clanku. I kdyz u novejsich motoru se snimaci teploty spalin 
    i drive.</FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>RS</FONT></DIV>
    <BLOCKQUOTE 
    style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px"><FONT 
      size=2></FONT> </BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE>
  <P>
  <HR>

  <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list  -  sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>