<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.23588">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#c0c0c0>
<DIV><FONT size=2>Predni lambdy jsou </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>bud </FONT><FONT size=2>uzkopasmove = jsou schopne hlasit jen
stav bohata nebo chuda</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>nebo sirokopasmove = jsou schopne rikat jak bohata je smes
(jaky je pomer mezi palivem a vzduchem)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Ty uzkopasmove se delaji dvou druhu:</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>nejcastejsi klasika je Zirkoniova - poskytuje signal v podobe
napeti - cca 0.2V (chuda) az cca 0.9Volt (bohata)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>nebo Titanova - poskytuje signal v podobe zmeny odporu -
pousti se do ni 5V a pak se snima napeti (rozptyl je tedy od 0 do 5V,
tusim)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Titanove lambdy ma velmi malo aut. Mel to Opel X18XE / X20XE,
pak nejaka Fabia, !!! ale jen nektera !!!, ...</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Zadni lambdy za katalyzatorem jsou normalni uzkopasmove
lambdy. Jen jsou nejak uzpusobene pro dane misto.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Za katem je uz mensi teplota atd.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV><FONT size=2>
<DIV><FONT size=2>viz. <A
href="http://www.mjauto.cz/lambda-sonda-zapojeni">http://www.mjauto.cz/lambda-sonda-zapojeni</A></FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Dnesni auta (jak ktery motor jak od kdy) uz maji pred katem
sirokospektralni sondu. S ni lze presne merit bohatost</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>a tak motor muze v nekterych rezimech bezet v bohatsi,
nebo i chudsi smesi a byt stale v systemu uzavrene smysky.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV>s přáním hezkého dne / Best regards<BR>Tomáš Chvátal<BR><A
href="mailto:tchvatal@fordiag.cz">tchvatal@fordiag.cz</A><BR></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Původní zpráva ----- </DIV>
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>Od:</B> <A
title=a8dtljb@gmail.com href="mailto:a8dtljb@gmail.com">Karel M</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Komu:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Odesláno:</B> 20. června 2014 9:10</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Předmět:</B> Re: mereni osciloskopem na
lambda sonde ..?</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV dir=ltr>
<DIV>
<DIV>Dívám se ještě do katalogu a sonda před katalyzátorem má označení
air/fuel ratio a za je označena jako oxygen sensor.<BR></DIV>na wiki
píšou:<BR>Širokopásmová lambda sonda je novější lambda sonda požívaná v
dnešních moderních automobilech. Je umístěna před třícestným katalyzátorem a
je využita nejen pro automobily s vrstvenou směsí ale i pro moderní vznětové
motory. Za třícestným katalyzátorem je umístěna dvoustavová lambda sonda,
která hlídá správnou funkci katalyzátoru. V případě, že by řídicí jednotka
zaznamenala stejný signál od širokopásmové lambda sondy (před katalyzátorem) a
i od dvoustavové (za katalyzátorem), svědčilo by to o špatné kondici
katalyzátoru.<BR></DIV>K.<BR></DIV>
<DIV class=gmail_extra><BR><BR>
<DIV class=gmail_quote>Dne 20. června 2014 9:00 Karel M <SPAN dir=ltr><<A
href="mailto:a8dtljb@gmail.com" target=_blank>a8dtljb@gmail.com</A>></SPAN>
napsal(a):<BR>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>
<DIV dir=ltr>
<DIV>Já mám podobný motor, taky 4 sondy, 2x před katama, 2x za, ale co jsem
někde zahlédl v nějakém manuálu pro školení servisáků, tak ty sondy ZA
katalyzátory NEJSOU lambda sondy, ale něco jiného. Důvodem je samozřejmě mít
nižší emise. Jinak pokud je lambda jakž tak funkční, tak spravit běh motoru
lze myslím i jejím potáhnutím směrem ven, tj našroubovat ji přes nějakou
redukci, nebo podložku aby nezasahovala moc hluboko do
trubky.<BR></DIV>Karel<BR></DIV>
<DIV class=gmail_extra><BR><BR>
<DIV class=gmail_quote>
<DIV>Dne 20. června 2014 7:27 Kubat Tomas <SPAN dir=ltr><<A
href="mailto:tomas_k@comap.cz" target=_blank>tomas_k@comap.cz</A>></SPAN>
napsal(a):<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>dobry den.
<DIV>
<DIV class=h5><BR>chystam se o vikend resit nejakej problem na aute a
potreboval bych<BR>merit prubehy napeti na lamda sonde.<BR>uz jsem delal
jeden kratkej pokus, kde jsem se pokousel rigolem DS1064B<BR>neco zmerit,
ale byla to jen hromada sumu/ruseni.<BR>co bych mel na oscilu nastavit,
abych "neco" videl ?<BR>oscilo normalne v prodluzce a auto na volnobeh,
sonda paralelne k<BR>signalu na lambde.<BR>ted si beru na vikend
bateriovyho hanteka s oddelenymy kanaly.<BR>ls vypadaji, jako uz nekdy
menene a problem drive nebyl a postupne<BR>narostl ...<BR>je mozne aby
byly obe ls uplne mrtve a auto jinak po ohrati jede ok
?<BR>tomik.<BR><BR>p.s.<BR>popis zavady.<BR>auta jeep 4.0l 6 valec,
4 ls, kde jsou 2x pred katama a 2x za .<BR>ani jedne pred
katem nebyl zadnej rozumnej signal.<BR>u auta zlobi na studenem motoru
volnobeh, kde pokud neni auto v alespon<BR>castecne v zatezi( zaradeno
treba D) tak je volnobeh<BR>silene vysoko a po pridani plynu pada strasne
pomalu. pri studenem<BR>rozjezdu to cuka a smrdi benzim, jako by se to
dusilo.<BR>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV><BR></DIV></BLOCKQUOTE></DIV><BR></DIV>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>