<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>U předmětů jako dějepis či dějiny literatury nebo jak se to jmenovalo mne 
také na SPŠE nebylo jasné, k čemu jsou. Pravda, naštěstí to bylo jen v prváku. 
Na SPŠE bych uvítal něco jako dějiny elektrotechniky, od Volta přes různé 
vynálezce jako Tesla atd. včetně různých významných fyziků až po současnost. 
Bohužel. O tom, že by se někde vyučoval předmět dějiny techniky a vynálezů jsem 
zatím neslyšel.</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=pavel.kadecka@gmail.com 
href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel Kadečka</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Tuesday, May 20, 2014 4:30 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Úroveň maturantů</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>Tehdy se šířil jako příprava k maturitě vykopírovaný text se stručným 
obsahem různých knížek. K čemu bylo dobré se to naučit? Ve vztahu k budoucímu 
zaměstnání? Vůbec k ničemu.<BR><BR></DIV>A co ten dějepis? Naštěstí jsme ho měli 
jenom v prváku, ale opět, k čemu je dobré se na SPŠE učit nějaké dějiny Egypta 
nebo co to bylo?<BR><BR></DIV>Taky se pamatuju na technické kreslení - kreslili 
jsme technickými pery na čtvrtku nebo pauzák, práce to byla mizerná, za každou 
chybu typu (grafickou !) body dolů. Mnohem užitečnější by bylo naučit se jen ty 
značky, kótování, drsnost povrchu atd. , ušetřilo by to časi i nervy. I když to 
opět elektrikářovi je platné asi jako ohmův zákon strojařovi nebo zedníkovi. 
Když jsem se prvně v praxi setkal s technickým výkresem, nebyla na něm jediná 
čára podle pravítka, ale jinak tam bylo všechno.<BR><BR></DIV>Pak mi zatuhlo 
pero 0,25, tak jsem ho nahradil 0,35, což bylo sice možné, ale v praxi ta čára 
byla skoro stejně tlustá jako 0,5, což se soudružce nelíbilo. Navíc, tuší už se 
v té době moc nekreslilo, tenké fixy už tehdy byly, vyhověly by stejně. A 
nastupovaly počítače a o pár let později už všude byly různé CADy. Prostě opět 
jeden z mnoha příkladů učení se ve škole něčeho, co bylo pro praxi naprosto 
nepoužitelné.<BR><BR></DIV>
<DIV>Takže nářky o úrovni maturantů beru s rezervou. Polovina z nich se stejně 
bude živit něčím úplně jiným (a holky se vdají a bude je živit manžel), 
budoucímu zaměstnavateli stačí, že mají maturitu.<BR></DIV>
<DIV> </DIV>P.K.<BR>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV 
class=gmail_extra><BR> </DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>