<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>U předmětů jako dějepis či dějiny literatury nebo jak se to jmenovalo mne
také na SPŠE nebylo jasné, k čemu jsou. Pravda, naštěstí to bylo jen v prváku.
Na SPŠE bych uvítal něco jako dějiny elektrotechniky, od Volta přes různé
vynálezce jako Tesla atd. včetně různých významných fyziků až po současnost.
Bohužel. O tom, že by se někde vyučoval předmět dějiny techniky a vynálezů jsem
zatím neslyšel.</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=pavel.kadecka@gmail.com
href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel Kadečka</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Tuesday, May 20, 2014 4:30 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Úroveň maturantů</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>Tehdy se šířil jako příprava k maturitě vykopírovaný text se stručným
obsahem různých knížek. K čemu bylo dobré se to naučit? Ve vztahu k budoucímu
zaměstnání? Vůbec k ničemu.<BR><BR></DIV>A co ten dějepis? Naštěstí jsme ho měli
jenom v prváku, ale opět, k čemu je dobré se na SPŠE učit nějaké dějiny Egypta
nebo co to bylo?<BR><BR></DIV>Taky se pamatuju na technické kreslení - kreslili
jsme technickými pery na čtvrtku nebo pauzák, práce to byla mizerná, za každou
chybu typu (grafickou !) body dolů. Mnohem užitečnější by bylo naučit se jen ty
značky, kótování, drsnost povrchu atd. , ušetřilo by to časi i nervy. I když to
opět elektrikářovi je platné asi jako ohmův zákon strojařovi nebo zedníkovi.
Když jsem se prvně v praxi setkal s technickým výkresem, nebyla na něm jediná
čára podle pravítka, ale jinak tam bylo všechno.<BR><BR></DIV>Pak mi zatuhlo
pero 0,25, tak jsem ho nahradil 0,35, což bylo sice možné, ale v praxi ta čára
byla skoro stejně tlustá jako 0,5, což se soudružce nelíbilo. Navíc, tuší už se
v té době moc nekreslilo, tenké fixy už tehdy byly, vyhověly by stejně. A
nastupovaly počítače a o pár let později už všude byly různé CADy. Prostě opět
jeden z mnoha příkladů učení se ve škole něčeho, co bylo pro praxi naprosto
nepoužitelné.<BR><BR></DIV>
<DIV>Takže nářky o úrovni maturantů beru s rezervou. Polovina z nich se stejně
bude živit něčím úplně jiným (a holky se vdají a bude je živit manžel),
budoucímu zaměstnavateli stačí, že mají maturitu.<BR></DIV>
<DIV> </DIV>P.K.<BR>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV
class=gmail_extra><BR> </DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>