<div dir="ltr"><div><div><div><div>Tehdy se ąířil jako příprava k maturitě vykopírovaný text se stručným obsahem různých kníľek. K čemu bylo dobré se to naučit? Ve vztahu k budoucímu zaměstnání? Vůbec k ničemu.<br><br></div>
A co ten dějepis? Naątěstí jsme ho měli jenom v prváku, ale opět, k čemu je dobré se na SP©E učit nějaké dějiny Egypta nebo co to bylo?<br><br></div>Taky se pamatuju na technické kreslení - kreslili jsme technickými pery na čtvrtku nebo pauzák, práce to byla mizerná, za kaľdou chybu typu (grafickou !) body dolů. Mnohem uľitečnějąí by bylo naučit se jen ty značky, kótování, drsnost povrchu atd. , uąetřilo by to časi i nervy. I kdyľ to opět elektrikářovi je platné asi jako ohmův zákon strojařovi nebo zedníkovi. Kdyľ jsem se prvně v praxi setkal s technickým výkresem, nebyla na něm jediná čára podle pravítka, ale jinak tam bylo vąechno.<br>
<br></div>Pak mi zatuhlo pero 0,25, tak jsem ho nahradil 0,35, coľ bylo sice 
moľné, ale v praxi ta čára byla skoro stejně tlustá jako 0,5, coľ se 
soudruľce nelíbilo. Navíc, tuąí uľ se v té době moc nekreslilo, tenké fixy uľ tehdy byly, vyhověly by stejně. A nastupovaly počítače a o pár let později uľ vąude byly různé CADy. Prostě opět jeden z mnoha příkladů učení se ve ąkole něčeho, co bylo pro praxi naprosto nepouľitelné.<br>
<br></div><div>Takľe nářky o úrovni maturantů beru s rezervou. Polovina z nich se stejně bude ľivit něčím úplně jiným (a holky se vdají a bude je ľivit manľel), budoucímu zaměstnavateli stačí, ľe mají maturitu.<br></div><div>
<br></div>P.K.<br><div><div><div><div><div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">Dne 20. května 2014 15:22 RV <span dir="ltr"><<a href="mailto:vicek.radek@cpost.cz" target="_blank">vicek.radek@cpost.cz</a>></span> napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Ac se vetsinou s PT moc neshodujeme ;-) tak tady jsem jednoznacne s nim za jedno. Dokonce jsem urcite nekdy drive vyznaval podobne nazory jako PK. S vekem mi doslo jak tragicky to je omyl.<br>

<br>
Ale obavam se, ze to vysvetlit nelze.<br>
<br>
Radek Vicek<br>
<br>
Dne 20.5.2014 14:45, Petr Tomasek napsal(a):<div class=""><div class="h5"><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
On Tue, May 20, 2014 at 11:03:25AM +0200, Pavel Kadečka wrote:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
Pravopis se snad učí uľ na základní ąkole... a jinak biflovat se obsah<br>
nějaké literatury nebo povinná četba, to je pro budoucího technika ztráta<br>
času. Podobně nutit ho, aby si pamatoval, kdo to byl nějaký Hrabal... kdo<br>
chce, ten si ho najde i pozdějc, kdo ne, bude mu ukradený i kdyľ to dostane<br>
befehlem od soudruľky učitelky.<br>
<br>
P.K.<br>
</blockquote>
<br>
No, to je bohuľel právě to nedorozumnění, ľe „Čeątina“ == „Pravopis“ + „Seznam<br>
děl význačných autorů“. To je ale naprostá ptákovina :-/.<br>
<br>
P.T.<br></blockquote></div></div></blockquote></div><br></div></div></div></div></div></div></div>