<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
S tímto musím nyní maximálně souhlasit, byť jsem měl v 15-18-ti
letech názor zcela opačný a značně radikální. Napamatuji si fakta,
ale naučili mě, že kromě techniky a jedniček či nul existuje i jiný
svět a že je taky hodně zajímavý - prostě dalo mě to přehled. Nyní
mám historii jako druhého oddechového koníčka a bez SŠ bych se k
tomu asi nikdy nedostal.<br>
<br>
K té úrovni: Na SPŠE nás bylo okolo 30-ti, ale těch, kteří dokázali
něco bastlit, resp. měli elektroniku jako koníčka, těch bych
spočítal na prstech jedné ruky. Ostatní se to naučili, bez zájmu,
bez nadšení. To samé pak na FEKTu, nadrtit, nepřemýšet, udělat
zkoušky a hotovo - inženýr elektro a schpnosti nula. Ti co v tom
všem chtěli najít něco víc, věci pochopit jinak než ukázkový
příklad, tak ti měli problémy - včetně mě. Už bych tam znovu nešel.<br>
<br>
J.Matuška<br>
<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.5.2014 19:42, Pavel Kořenský
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:537B93FF.8000801@dator3.cz" type="cite">
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
<div class="moz-cite-prefix">Tak ono se té češtině, literatuře,
dějepisu, zeměpisu a dalším drobnostem říká "všeobecné vzdělání"
a je dobré jej nepodceňovat.<br>
<br>
Kupříkladu svou celoživotní družku jsem kdysi zaujal tím, že
jsem s ní (coby student FEL ČVUT) uměl hovořit o literatuře,
zvířatech, dějinách Egypta a starého Řecka a uměl jsem citovat
Kanta. Co taky jiného zbývalo, ona totiž programovat neuměla a
pod pojmem hradlo si představila leda malý baráček u kolejí,
nedaleko nádraží a transistor bylo pro ní takové to malé rádio
na tužkové baterie.<br>
<br>
Takže ne, klasické vzdělání alespoň určitého rozsahu nelze
jednoznačně zavrhnout ani u technických oborů :) :)<br>
<br>
<br>
Zdraví PavelK<br>
<br>
<br>
Dne 20.5.2014 19:02, AZe napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:D83553E755DF438F95F47DD69D5A244E@AZPC"
type="cite">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=ISO-8859-2">
<div dir="ltr">
<div style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR:
#000000">
<div>U předmětů jako dějepis či dějiny literatury nebo jak
se to jmenovalo mne také na SPŠE nebylo jasné, k čemu
jsou. Pravda, naštěstí to bylo jen v prváku. Na SPŠE bych
uvítal něco jako dějiny elektrotechniky, od Volta přes
různé vynálezce jako Tesla atd. včetně různých významných
fyziků až po současnost. Bohužel. O tom, že by se někde
vyučoval předmět dějiny techniky a vynálezů jsem zatím
neslyšel.</div>
<div>aze</div>
<div> </div>
<div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
<div style="FONT: 10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
moz-do-not-send="true"
title="pavel.kadecka@gmail.com"
href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">Pavel
Kadečka</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Tuesday, May 20, 2014 4:30 PM</div>
<div><b>To:</b> <a moz-do-not-send="true"
title="hw-list@list.hw.cz"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: Úroveň maturantů</div>
</div>
</div>
<div> </div>
</div>
<div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
<div dir="ltr">
<div>
<div>
<div>
<div>Tehdy se šířil jako příprava k maturitě
vykopírovaný text se stručným obsahem různých
knížek. K čemu bylo dobré se to naučit? Ve
vztahu k budoucímu zaměstnání? Vůbec k ničemu.<br>
<br>
</div>
A co ten dějepis? Naštěstí jsme ho měli jenom v
prváku, ale opět, k čemu je dobré se na SPŠE učit
nějaké dějiny Egypta nebo co to bylo?<br>
<br>
</div>
Taky se pamatuju na technické kreslení - kreslili
jsme technickými pery na čtvrtku nebo pauzák, práce
to byla mizerná, za každou chybu typu (grafickou !)
body dolů. Mnohem užitečnější by bylo naučit se jen
ty značky, kótování, drsnost povrchu atd. , ušetřilo
by to časi i nervy. I když to opět elektrikářovi je
platné asi jako ohmův zákon strojařovi nebo
zedníkovi. Když jsem se prvně v praxi setkal s
technickým výkresem, nebyla na něm jediná čára podle
pravítka, ale jinak tam bylo všechno.<br>
<br>
</div>
Pak mi zatuhlo pero 0,25, tak jsem ho nahradil 0,35,
což bylo sice možné, ale v praxi ta čára byla skoro
stejně tlustá jako 0,5, což se soudružce nelíbilo.
Navíc, tuší už se v té době moc nekreslilo, tenké fixy
už tehdy byly, vyhověly by stejně. A nastupovaly
počítače a o pár let později už všude byly různé CADy.
Prostě opět jeden z mnoha příkladů učení se ve škole
něčeho, co bylo pro praxi naprosto nepoužitelné.<br>
<br>
</div>
<div>Takže nářky o úrovni maturantů beru s rezervou.
Polovina z nich se stejně bude živit něčím úplně jiným
(a holky se vdají a bude je živit manžel), budoucímu
zaměstnavateli stačí, že mají maturitu.<br>
</div>
<div> </div>
P.K.<br>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div class="gmail_extra"><br>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>