<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix">Já u toho průběh neměřil, ale
      předpokládám, že AVR regulátor má nějakou modifikovanou sinusovku.<br>
      Důležité je to měřit alespoň při  nějakém zatížení, naprázdno z
      toho regulátoru může lézt všechno možné.<br>
      To samé měniče 12/230V. Bez zátěže je to úplně jiné, než zatížené,
      navíc se pruběh se zátěží dost mění.<br>
      U elektrocentrály Honda GX2500 , kde je "obyčejný"  asynchronní
      generátor je sice na výstupu pěkná sinusovka, ale kmitočet a
      napětí docela courá<br>
      podle zátěže. Nejhorší je odlehčení agregátu - krátkodobě napětí
      vyskočí. Regulace je tam dělaná pouze zpětnou vazbou na plyn
      motoru.<br>
      Jestli ta centrála má dělat "úplně dokonalou sinusovku" a stabilní
      f a u tak bude třeba hodně  přitlačit.<br>
      Podle 
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.dumachalupa.cz/forum/naradi/elektrocentrala-4519/?kotva=elektrocentrala-6371">http://www.dumachalupa.cz/forum/naradi/elektrocentrala-4519/?kotva=elektrocentrala-6371</a><br>
      tak 10-16 kKč  :-(  ALe hlavně bude třeba si asi vzít do obchodu
      osciloskop :-(<br>
      Nemám přesné požadavky z původního dotazu, ale myslím, že ty
      uvedené jsou poměrně zbytečně přísné.<br>
      Dalo by se to analyzovat, kdyby se přesně vědělo, jak je napájené
      zařízení konstruované, jeho zdrojová část.<br>
      <br>
      Dne 15.5.2014 23:13, AZE napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:7C2A0FA7E42149A2BF549A62EC951B68@HP"
      type="cite">
      <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
        http-equiv="Content-Type">
      <meta name="GENERATOR" content="MSHTML 8.00.6001.18812">
      <style></style>
      <div>Tady <a moz-do-not-send="true"
          href="http://www.seznamzbozi.cz/elektrocentraly/44765772/">http://www.seznamzbozi.cz/elektrocentraly/44765772/</a> se
        píše, že to má k sinusovce poměrně daleko...</div>
      <div>aze</div>
      <blockquote style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT:
        5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
        <div style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </div>
        <div style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color:
          black"><b>From:</b> <a moz-do-not-send="true"
            title="honza.kuba@gmail.com"
            href="mailto:honza.kuba@gmail.com">Kuba Jan</a> </div>
        <div style="FONT: 10pt arial"><b>To:</b> <a
            moz-do-not-send="true" title="hw-list@list.hw.cz"
            href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
        <div style="FONT: 10pt arial"><b>Sent:</b> Thursday, May 15,
          2014 10:39 PM</div>
        <div style="FONT: 10pt arial"><b>Subject:</b> Re:
          Elektrocentrála</div>
        <div><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">OK, já původně četl jej 8 hodin
          100W, to že do bude více dnů a dovoz baterek problém jsem
          nepočítal.<br>
          <br>
           Jestli chcete ušetrit, da se za cenu okolo 3kKč pořídit 
          Matrix D-PD 1000   - má to AVR regulaci.<br>
          <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext"
href="http://diskont-naradi.ekosik.cz/elektrocentrala-invertorova-matrix-d-pd-1000-karton-13/">http://diskont-naradi.ekosik.cz/elektrocentrala-invertorova-matrix-d-pd-1000-karton-13/</a><br>
          Sice je to dvouktakt, ale pro tyhle malé výkony lepší  -
          jednoduchý a bezproblémový motor, nemá ventily, rozvody....<br>
          není na tom co by se po.... ( v analogii na tohle jsem nedavno
          zjistil, že "loďaři" mají mnohem raději závěsné dvoutakty
          kvůli<br>
          spolehlivosti a hmotnosti, ovšem již se nové nesmí prodávat)<br>
          <br>
          Velká výhoda jen 12kg hmotnost,  cena.<br>
          Nevýhoda používat olej do benzínu, určitě ale větší hluk než
          4-taktní centrály a olej v benzínu víc smrdí.<br>
           Ale to se dá vyřešit trochu delší prodlužovačkou.<br>
          Při zátěži do cca 50W motor "tarokuje" ale pro dvoutakt je to
          běžná věc, při větší zátěži je to už "spojitý" zvuk.<br>
          Vyzkoušena loňskou zimu cca 2 týdny běhu v kuse s malými
          přestávkami. Spotřeba byla při cca 250W odběru<br>
          asi 0,3-0,5 l/hod.<br>
          <br>
          Za větší peníze pak určitě jž zmíněný Heron  s 4-taktním
          motorem. <br>
          Důrazně ale varuji před levnými neznačkovými 4-taktními no
          name "marketovkami".  <br>
          Moc to nevydrží . Asist AE8G110 mám v garáži - odešel
          motor/popraskaný táhla(o) ventilů,<br>
          a další Zipper -4 takt 1000W utržený čep s vačkovou hřídelkou.
          Oba agregáty jsem dostal coby neopravitelné.<br>
          U toho Zippera nebyla uznána záruka, že prý nebyla dodržena
          maximální doba běhu motoru 4 hodiny :-(<br>
          <br>
          <h1><br>
          </h1>
          <br>
          Dne 15.5.2014 21:59, Jan Matuška napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote cite="mid:53751CA0.7040107@starhill.org" type="cite">Takto:
          <br>
          <br>
          1) Po dobu 8-mi hodin potřebuji živit zařízení se spotřebou
          100W a to po dva až tři po sobě následující dny. <br>
          2) Místo, kde se dá akumulátor nabít je vzdálené 27km. <br>
          3) Během těchto tří dní se "obsluha" nevrací, neboť musí
          hlídat přítomné zařízení před krádeží a nikdo jiný baterky
          vozit nemůže (není kdo). <br>
          <br>
          100/12 = 8.4A <br>
          <br>
          Pokud bych koupil 100Ah autobaterky (ty mají okolo 25kg, tzn.
          dají se unést), tak jedna vydrží stěží těch 8 hodin. Provedl
          jsem test z 1/4 starou a dostal jsem se na čas 7:45 a pak to
          chcíplo. Pokud bych chtěl mít jistotu, musel bych pořídit
          150Ah. A to prosím 3x. Když se podíváte na cenu, pohybuje se
          to okolo 4000 a výše. <br>
          K tomu bych potřeboval tři nabíječky, aby se daly nabít za
          jeden den všechny, měnič na "snímač", měnič na notebook a
          stabilizátor na WiFi. Suma náklady na baterie se vším všudy
          17-18 tis. Za 4 měsíce to nepotřebuju. Co s baterkami, co s
          měniči? <br>
          <br>
          Centrálu hodím do kufru a jednou za 14 dní koupím 20l benzínu.
          Jinak vše je. Po létě mi zbyce centrála, která je použitelná i
          v jiném případě. Teď mi jde jen o to, jakou centrálu vybrat
          tak, aby si držela stabilní napětí a průběh. <br>
          <br>
          JM. <br>
          <br>
          <br>
          <br>
          <br>
          Dne 15.5.2014 21:35, Kuba Jan napsal(a): <br>
          <blockquote type="cite"><br>
            Jak jste k tomuhle závěru dospěl? Zajímá mne hlavně ten
            "kapacitní nesmysl".... <br>
            <br>
            Jan Matuška píše v Čt 15. 05. 2014 v 20:00 +0200: <br>
            <blockquote type="cite">
              <blockquote type="cite">Zdravím, <br>
                <br>
                  Baterie je kapacitní a provozní nesmysl - bohužel. <br>
                <br>
                Jan Matuška <br>
                <br>
              </blockquote>
              <br>
              _______________________________________________ <br>
              HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
                href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a> <br>
              <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
                href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
              <br>
              <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext"
                href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
              <br>
            </blockquote>
            <br>
            _______________________________________________ <br>
            HW-list mailing list  -  sponsored by <a
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
              href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a> <br>
            <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
              href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a> <br>
            <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext"
              href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
            <br>
          </blockquote>
          <br>
          _______________________________________________ <br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
            href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a> <br>
          <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
            href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a> <br>
          <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext"
            href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        <p> </p>
        <hr> _______________________________________________<br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>