<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">Já u toho průběh neměřil, ale
předpokládám, že AVR regulátor má nějakou modifikovanou sinusovku.<br>
Důležité je to měřit alespoň při nějakém zatížení, naprázdno z
toho regulátoru může lézt všechno možné.<br>
To samé měniče 12/230V. Bez zátěže je to úplně jiné, než zatížené,
navíc se pruběh se zátěží dost mění.<br>
U elektrocentrály Honda GX2500 , kde je "obyčejný" asynchronní
generátor je sice na výstupu pěkná sinusovka, ale kmitočet a
napětí docela courá<br>
podle zátěže. Nejhorší je odlehčení agregátu - krátkodobě napětí
vyskočí. Regulace je tam dělaná pouze zpětnou vazbou na plyn
motoru.<br>
Jestli ta centrála má dělat "úplně dokonalou sinusovku" a stabilní
f a u tak bude třeba hodně přitlačit.<br>
Podle
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.dumachalupa.cz/forum/naradi/elektrocentrala-4519/?kotva=elektrocentrala-6371">http://www.dumachalupa.cz/forum/naradi/elektrocentrala-4519/?kotva=elektrocentrala-6371</a><br>
tak 10-16 kKč :-( ALe hlavně bude třeba si asi vzít do obchodu
osciloskop :-(<br>
Nemám přesné požadavky z původního dotazu, ale myslím, že ty
uvedené jsou poměrně zbytečně přísné.<br>
Dalo by se to analyzovat, kdyby se přesně vědělo, jak je napájené
zařízení konstruované, jeho zdrojová část.<br>
<br>
Dne 15.5.2014 23:13, AZE napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:7C2A0FA7E42149A2BF549A62EC951B68@HP"
type="cite">
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
<meta name="GENERATOR" content="MSHTML 8.00.6001.18812">
<style></style>
<div>Tady <a moz-do-not-send="true"
href="http://www.seznamzbozi.cz/elektrocentraly/44765772/">http://www.seznamzbozi.cz/elektrocentraly/44765772/</a> se
píše, že to má k sinusovce poměrně daleko...</div>
<div>aze</div>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT:
5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<div style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </div>
<div style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color:
black"><b>From:</b> <a moz-do-not-send="true"
title="honza.kuba@gmail.com"
href="mailto:honza.kuba@gmail.com">Kuba Jan</a> </div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>To:</b> <a
moz-do-not-send="true" title="hw-list@list.hw.cz"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Sent:</b> Thursday, May 15,
2014 10:39 PM</div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Subject:</b> Re:
Elektrocentrála</div>
<div><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">OK, já původně četl jej 8 hodin
100W, to že do bude více dnů a dovoz baterek problém jsem
nepočítal.<br>
<br>
Jestli chcete ušetrit, da se za cenu okolo 3kKč pořídit
Matrix D-PD 1000 - má to AVR regulaci.<br>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext"
href="http://diskont-naradi.ekosik.cz/elektrocentrala-invertorova-matrix-d-pd-1000-karton-13/">http://diskont-naradi.ekosik.cz/elektrocentrala-invertorova-matrix-d-pd-1000-karton-13/</a><br>
Sice je to dvouktakt, ale pro tyhle malé výkony lepší -
jednoduchý a bezproblémový motor, nemá ventily, rozvody....<br>
není na tom co by se po.... ( v analogii na tohle jsem nedavno
zjistil, že "loďaři" mají mnohem raději závěsné dvoutakty
kvůli<br>
spolehlivosti a hmotnosti, ovšem již se nové nesmí prodávat)<br>
<br>
Velká výhoda jen 12kg hmotnost, cena.<br>
Nevýhoda používat olej do benzínu, určitě ale větší hluk než
4-taktní centrály a olej v benzínu víc smrdí.<br>
Ale to se dá vyřešit trochu delší prodlužovačkou.<br>
Při zátěži do cca 50W motor "tarokuje" ale pro dvoutakt je to
běžná věc, při větší zátěži je to už "spojitý" zvuk.<br>
Vyzkoušena loňskou zimu cca 2 týdny běhu v kuse s malými
přestávkami. Spotřeba byla při cca 250W odběru<br>
asi 0,3-0,5 l/hod.<br>
<br>
Za větší peníze pak určitě jž zmíněný Heron s 4-taktním
motorem. <br>
Důrazně ale varuji před levnými neznačkovými 4-taktními no
name "marketovkami". <br>
Moc to nevydrží . Asist AE8G110 mám v garáži - odešel
motor/popraskaný táhla(o) ventilů,<br>
a další Zipper -4 takt 1000W utržený čep s vačkovou hřídelkou.
Oba agregáty jsem dostal coby neopravitelné.<br>
U toho Zippera nebyla uznána záruka, že prý nebyla dodržena
maximální doba běhu motoru 4 hodiny :-(<br>
<br>
<h1><br>
</h1>
<br>
Dne 15.5.2014 21:59, Jan Matuška napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:53751CA0.7040107@starhill.org" type="cite">Takto:
<br>
<br>
1) Po dobu 8-mi hodin potřebuji živit zařízení se spotřebou
100W a to po dva až tři po sobě následující dny. <br>
2) Místo, kde se dá akumulátor nabít je vzdálené 27km. <br>
3) Během těchto tří dní se "obsluha" nevrací, neboť musí
hlídat přítomné zařízení před krádeží a nikdo jiný baterky
vozit nemůže (není kdo). <br>
<br>
100/12 = 8.4A <br>
<br>
Pokud bych koupil 100Ah autobaterky (ty mají okolo 25kg, tzn.
dají se unést), tak jedna vydrží stěží těch 8 hodin. Provedl
jsem test z 1/4 starou a dostal jsem se na čas 7:45 a pak to
chcíplo. Pokud bych chtěl mít jistotu, musel bych pořídit
150Ah. A to prosím 3x. Když se podíváte na cenu, pohybuje se
to okolo 4000 a výše. <br>
K tomu bych potřeboval tři nabíječky, aby se daly nabít za
jeden den všechny, měnič na "snímač", měnič na notebook a
stabilizátor na WiFi. Suma náklady na baterie se vším všudy
17-18 tis. Za 4 měsíce to nepotřebuju. Co s baterkami, co s
měniči? <br>
<br>
Centrálu hodím do kufru a jednou za 14 dní koupím 20l benzínu.
Jinak vše je. Po létě mi zbyce centrála, která je použitelná i
v jiném případě. Teď mi jde jen o to, jakou centrálu vybrat
tak, aby si držela stabilní napětí a průběh. <br>
<br>
JM. <br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Dne 15.5.2014 21:35, Kuba Jan napsal(a): <br>
<blockquote type="cite"><br>
Jak jste k tomuhle závěru dospěl? Zajímá mne hlavně ten
"kapacitní nesmysl".... <br>
<br>
Jan Matuška píše v Čt 15. 05. 2014 v 20:00 +0200: <br>
<blockquote type="cite">
<blockquote type="cite">Zdravím, <br>
<br>
Baterie je kapacitní a provozní nesmysl - bohužel. <br>
<br>
Jan Matuška <br>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________ <br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a> <br>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________ <br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a> <br>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a> <br>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________ <br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a> <br>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a> <br>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
<p> </p>
<hr> _______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>