<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">OK, já původně četl jej 8 hodin 100W,
to že do bude více dnů a dovoz baterek problém jsem nepočítal.<br>
<br>
Jestli chcete ušetrit, da se za cenu okolo 3kKč pořídit Matrix
D-PD 1000 - má to AVR regulaci.<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://diskont-naradi.ekosik.cz/elektrocentrala-invertorova-matrix-d-pd-1000-karton-13/">http://diskont-naradi.ekosik.cz/elektrocentrala-invertorova-matrix-d-pd-1000-karton-13/</a><br>
Sice je to dvouktakt, ale pro tyhle malé výkony lepší -
jednoduchý a bezproblémový motor, nemá ventily, rozvody....<br>
není na tom co by se po.... ( v analogii na tohle jsem nedavno
zjistil, že "loďaři" mají mnohem raději závěsné dvoutakty kvůli<br>
spolehlivosti a hmotnosti, ovšem již se nové nesmí prodávat)<br>
<br>
Velká výhoda jen 12kg hmotnost, cena.<br>
Nevýhoda používat olej do benzínu, určitě ale větší hluk než
4-taktní centrály a olej v benzínu víc smrdí.<br>
Ale to se dá vyřešit trochu delší prodlužovačkou.<br>
Při zátěži do cca 50W motor "tarokuje" ale pro dvoutakt je to
běžná věc, při větší zátěži je to už "spojitý" zvuk.<br>
Vyzkoušena loňskou zimu cca 2 týdny běhu v kuse s malými
přestávkami. Spotřeba byla při cca 250W odběru<br>
asi 0,3-0,5 l/hod.<br>
<br>
Za větší peníze pak určitě jž zmíněný Heron s 4-taktním motorem.
<br>
Důrazně ale varuji před levnými neznačkovými 4-taktními no name
"marketovkami". <br>
Moc to nevydrží . Asist AE8G110 mám v garáži - odešel
motor/popraskaný táhla(o) ventilů,<br>
a další Zipper -4 takt 1000W utržený čep s vačkovou hřídelkou. Oba
agregáty jsem dostal coby neopravitelné.<br>
U toho Zippera nebyla uznána záruka, že prý nebyla dodržena
maximální doba běhu motoru 4 hodiny :-(<br>
<br>
<h1><br>
</h1>
<br>
Dne 15.5.2014 21:59, Jan Matuška napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:53751CA0.7040107@starhill.org" type="cite">Takto:
<br>
<br>
1) Po dobu 8-mi hodin potřebuji živit zařízení se spotřebou 100W a
to po dva až tři po sobě následující dny.
<br>
2) Místo, kde se dá akumulátor nabít je vzdálené 27km.
<br>
3) Během těchto tří dní se "obsluha" nevrací, neboť musí hlídat
přítomné zařízení před krádeží a nikdo jiný baterky vozit nemůže
(není kdo).
<br>
<br>
100/12 = 8.4A
<br>
<br>
Pokud bych koupil 100Ah autobaterky (ty mají okolo 25kg, tzn. dají
se unést), tak jedna vydrží stěží těch 8 hodin. Provedl jsem test
z 1/4 starou a dostal jsem se na čas 7:45 a pak to chcíplo. Pokud
bych chtěl mít jistotu, musel bych pořídit 150Ah. A to prosím 3x.
Když se podíváte na cenu, pohybuje se to okolo 4000 a výše.
<br>
K tomu bych potřeboval tři nabíječky, aby se daly nabít za jeden
den všechny, měnič na "snímač", měnič na notebook a stabilizátor
na WiFi. Suma náklady na baterie se vším všudy 17-18 tis. Za 4
měsíce to nepotřebuju. Co s baterkami, co s měniči?
<br>
<br>
Centrálu hodím do kufru a jednou za 14 dní koupím 20l benzínu.
Jinak vše je. Po létě mi zbyce centrála, která je použitelná i v
jiném případě. Teď mi jde jen o to, jakou centrálu vybrat tak, aby
si držela stabilní napětí a průběh.
<br>
<br>
JM.
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Dne 15.5.2014 21:35, Kuba Jan napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">
<br>
Jak jste k tomuhle závěru dospěl? Zajímá mne hlavně ten
"kapacitní nesmysl"....
<br>
<br>
Jan Matuška píše v Čt 15. 05. 2014 v 20:00 +0200:
<br>
<blockquote type="cite">
<blockquote type="cite">Zdravím,
<br>
<br>
Baterie je kapacitní a provozní nesmysl - bohužel.
<br>
<br>
Jan Matuška
<br>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>