<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix">OK, já původně četl jej 8 hodin 100W,
      to že do bude více dnů a dovoz baterek problém jsem nepočítal.<br>
      <br>
       Jestli chcete ušetrit, da se za cenu okolo 3kKč pořídit  Matrix
      D-PD 1000   - má to AVR regulaci.<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://diskont-naradi.ekosik.cz/elektrocentrala-invertorova-matrix-d-pd-1000-karton-13/">http://diskont-naradi.ekosik.cz/elektrocentrala-invertorova-matrix-d-pd-1000-karton-13/</a><br>
      Sice je to dvouktakt, ale pro tyhle malé výkony lepší  -
      jednoduchý a bezproblémový motor, nemá ventily, rozvody....<br>
      není na tom co by se po.... ( v analogii na tohle jsem nedavno
      zjistil, že "loďaři" mají mnohem raději závěsné dvoutakty kvůli<br>
      spolehlivosti a hmotnosti, ovšem již se nové nesmí prodávat)<br>
      <br>
      Velká výhoda jen 12kg hmotnost,  cena.<br>
      Nevýhoda používat olej do benzínu, určitě ale větší hluk než
      4-taktní centrály a olej v benzínu víc smrdí.<br>
       Ale to se dá vyřešit trochu delší prodlužovačkou.<br>
      Při zátěži do cca 50W motor "tarokuje" ale pro dvoutakt je to
      běžná věc, při větší zátěži je to už "spojitý" zvuk.<br>
      Vyzkoušena loňskou zimu cca 2 týdny běhu v kuse s malými
      přestávkami. Spotřeba byla při cca 250W odběru<br>
      asi 0,3-0,5 l/hod.<br>
      <br>
      Za větší peníze pak určitě jž zmíněný Heron  s 4-taktním motorem.
      <br>
      Důrazně ale varuji před levnými neznačkovými 4-taktními no name
      "marketovkami".  <br>
      Moc to nevydrží . Asist AE8G110 mám v garáži - odešel
      motor/popraskaný táhla(o) ventilů,<br>
      a další Zipper -4 takt 1000W utržený čep s vačkovou hřídelkou. Oba
      agregáty jsem dostal coby neopravitelné.<br>
      U toho Zippera nebyla uznána záruka, že prý nebyla dodržena
      maximální doba běhu motoru 4 hodiny :-(<br>
      <br>
      <h1><br>
      </h1>
      <br>
      Dne 15.5.2014 21:59, Jan Matuška napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:53751CA0.7040107@starhill.org" type="cite">Takto:
      <br>
      <br>
      1) Po dobu 8-mi hodin potřebuji živit zařízení se spotřebou 100W a
      to po dva až tři po sobě následující dny.
      <br>
      2) Místo, kde se dá akumulátor nabít je vzdálené 27km.
      <br>
      3) Během těchto tří dní se "obsluha" nevrací, neboť musí hlídat
      přítomné zařízení před krádeží a nikdo jiný baterky vozit nemůže
      (není kdo).
      <br>
      <br>
      100/12 = 8.4A
      <br>
      <br>
      Pokud bych koupil 100Ah autobaterky (ty mají okolo 25kg, tzn. dají
      se unést), tak jedna vydrží stěží těch 8 hodin. Provedl jsem test
      z 1/4 starou a dostal jsem se na čas 7:45 a pak to chcíplo. Pokud
      bych chtěl mít jistotu, musel bych pořídit 150Ah. A to prosím 3x.
      Když se podíváte na cenu, pohybuje se to okolo 4000 a výše.
      <br>
      K tomu bych potřeboval tři nabíječky, aby se daly nabít za jeden
      den všechny, měnič na "snímač", měnič na notebook a stabilizátor
      na WiFi. Suma náklady na baterie se vším všudy 17-18 tis. Za 4
      měsíce to nepotřebuju. Co s baterkami, co s měniči?
      <br>
      <br>
      Centrálu hodím do kufru a jednou za 14 dní koupím 20l benzínu.
      Jinak vše je. Po létě mi zbyce centrála, která je použitelná i v
      jiném případě. Teď mi jde jen o to, jakou centrálu vybrat tak, aby
      si držela stabilní napětí a průběh.
      <br>
      <br>
      JM.
      <br>
      <br>
      <br>
      <br>
      <br>
      Dne 15.5.2014 21:35, Kuba Jan napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">
        <br>
        Jak jste k tomuhle závěru dospěl? Zajímá mne hlavně ten
        "kapacitní nesmysl"....
        <br>
        <br>
        Jan Matuška píše v Čt 15. 05. 2014 v 20:00 +0200:
        <br>
        <blockquote type="cite">
          <blockquote type="cite">Zdravím,
            <br>
            <br>
              Baterie je kapacitní a provozní nesmysl - bohužel.
            <br>
            <br>
            Jan Matuška
            <br>
            <br>
          </blockquote>
          <br>
          _______________________________________________
          <br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        _______________________________________________
        <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
      <br>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>