<div dir="ltr"><div class="gmail_extra"><div class="gmail_quote">Zloděj je člověk, který vám z kapsy bere peníze a nedává za to žádnou protihodnotu.<br></div><div class="gmail_quote">Prodavač je člověk, kterému ty peníze dáváte dobrovolně a on vám za to něco dá, obvykle nějaké zboží.<br>
</div><div class="gmail_quote">Proto já neuznávám pojem "zlodějská cena". Cena může být vysoká, vyšší než u konkurence, ale podle mě nemůže být zlodějská.<br></div><div class="gmail_quote">Snad jedině když vám obchodník něco nakuká, vy si od něj koupíte a pak se ukáže, že ten výrobek nesplňuje deklarované parametry nebo rovnou je to předražený šmejd, pak se dá mluvit o zlodějně. Ale to ty hodinky snad nejsou.<br>
</div><div class="gmail_quote"><br></div><div class="gmail_quote">Jistě, pokud výrobce nebo prodejce nasadí špatnou slevovou politiku, může na tom být ve finálu škodný. To je ale na něm, aby se to naučil tak, aby maximalizoval svůj zisk. Možná je pravda, co píšete, ale praxe ukazuje, že jsou pořád nějaké slevy a nějaké akce, proto nám ty supermarkety pořád posílají nějaký barevný denní tisk ;)<br>
<br></div><div class="gmail_quote">P.K.<br></div><div class="gmail_quote"><br>Dne 3. února 2014 15:11 Draček Fráček <span dir="ltr"><<a href="mailto:dracek.fracek@gmail.com" target="_blank">dracek.fracek@gmail.com</a>></span> napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div><div><div><div><div>A to je prave jeden z nejzasadnejsich omylu ceskeho pojeti kapitalismu po roce 1989. Tento omyl a jeho vseobecne rozsireni mimo jine vedl k tomu, ze CR ma vubec nejdrazsi bankvni sluzby v EU a obecne cenova hladina je povsechne vyssi nez v sousednich statech.<br>
</div>V nemecke odborne literature se bezne operuje s vyrazem die diebischen Preise, co z je asi tak ekvivalent zlodejske ceny.<br></div>Zmamy o tomto prednasi na univerzite v Drazdanech. Mimo jine se venuje i tomu co naznacujete , tedy nesmyslna cena a zdani slevy. Vehlas CR dosel i do saska a tak mezi priklady teto politiky figuruji i ceske znacky jako Hera ci Studentska pecet, kdy stanovym nesmyslnou cenu 49.9Kc/ks a nasledne v pravidelnych cyklech delam akcni "slevy" na 24.9 opet vsude. Rozborem realnych dat lze dokazat ze s timto postupen nejen ze neprodate vice, ale naopak vas trzni podil bude klesat protoze v case mezi "akcemi" se vase zbozi neprodava a zakaznici si o vas , vasi firme, znacnce vytvari nejaky obraz.<br>
</div>Tim se vracime k GME, je to jejich vec a poskozuji jen a jen sebe o to vice to plati u firmy ,která prodává na specializovanem trhu.<br></div><br></div>M.<br></div></blockquote></div></div></div>