<div dir="ltr"><div><div><div>Ale kulove, teplota je jen jedna polozka v soustave, nesmite zapominat na tlak.<br></div>Vas CO2 hasicak bude pri 31.1, ale i pri 60C celkem v pohode obsahovat kapalinu, jen tlak nad jeji hladinou bude stoupat a to tak dlouho dokud to nadoba hasicaku vydrzi. <br>
</div>Pro predstavu pri 10C je tlak par nad kaplnym CO2 44.4 baru, pri 20C jiz 56.5 baru a pri 30C 71.1 baru, nadoba hasicaku by mela vydrzet min. 200baru<br><br></div>M.</div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">
Dne 4. ledna 2014 20:23 Pavel Troller <span dir="ltr"><<a href="mailto:patrol@sinus.cz" target="_blank">patrol@sinus.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Zdravím,<br>
to je zajímavé. Na tomu určitě něco bude, fyzika je fyzika a o kritickém<br>
bodu jsme se učili, to si ještě pamatuji :-). Ovšem rozumím-li tomu<br>
správně, tak tedy při vystavení CO2 hasičáku teplotě vyšší než 31.1C by<br>
mělo dojít ke zplynování veškerého obsahu, a tedy nejspíše i ke prudkému<br>
vzrůstu tlaku uvnitř bomby. A CO2 hasičáky bývají třeba v autech, sám si<br>
plánuji jeden takový pořídit, mám teď diesel a po shlédnutí několika videí<br>
s "runaway" motorem si myslím, že mít po ruce CO2 a poslat ho do sání<br>
tomu motoru je jediná možnost, jak tuto situaci řešit. A v kufru auta bývá<br>
někdy i o dost více než 31.1C a zdá se, že to těm hasičákům nějak extrémně<br>
nevadí... To jsou zvyklé na tak vysoký tlak ?<br>
Zdraví Pavel<br>
<div class="HOEnZb"><div class="h5"><br>
> Celkem není o čem diskutovat - klíčové slovo je the phase diagram of<br>
> CO2. Takže nad 31.1 st.C už to kapalina být nemůže - kritický bod. Ale<br>
> už při pokojové teplotě je ta kapalina taková divná.<br>
><br>
> Mrazík<br>
><br>
> Kuba Jan píše v So 04. 01. 2014 v 20:09 +0100:<br>
> > Používám k vzduchové pistoli malé 0,5kg co2 tlakové lahvičky.<br>
> > Plním je přepouštěním z 10kg vyřazeného hasicího přístoje.<br>
> > Nedavno jsem narazil na tohle fórum:<br>
> > <a href="http://forum.military-paintball.cz/viewtopic.php?t=974&postdays=0&postorder=asc&start=0" target="_blank">http://forum.military-paintball.cz/viewtopic.php?t=974&postdays=0&postorder=asc&start=0</a><br>
> > Diskutuje se tam o tom, jestli je v hasicím přístroji kapalný, nebo<br>
> > plynný CO2.<br>
> > Docela by mě zajímalo , kde je pravda, ta diskuse je rozsáhlá a každý<br>
> > tam má svoji pravdu.<br>
> ><br>
> > Je tu někdo, kdo dokáže popsat jak to správně je? A proč v hasičáku je<br>
> > uvnitř ta trubička ?<br>
> ><br>
> > Díky JaKub<br>
><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>