<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2"><meta name=Generator content="Microsoft Word 14 (filtered medium)"><!--[if !mso]><style>v\:* {behavior:url(#default#VML);}
o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}
</style><![endif]--><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
{font-family:Tahoma;
panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman","serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
{mso-style-priority:99;
color:blue;
text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{mso-style-priority:99;
color:purple;
text-decoration:underline;}
p
{mso-style-priority:99;
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman","serif";}
p.MsoAcetate, li.MsoAcetate, div.MsoAcetate
{mso-style-priority:99;
mso-style-link:"Text bubliny Char";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
font-size:8.0pt;
font-family:"Tahoma","sans-serif";}
span.TextbublinyChar
{mso-style-name:"Text bubliny Char";
mso-style-priority:99;
mso-style-link:"Text bubliny";
font-family:"Tahoma","sans-serif";}
span.StylE-mailovZprvy20
{mso-style-type:personal-reply;
font-family:"Calibri","sans-serif";
color:#1F497D;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
font-size:10.0pt;}
@page WordSection1
{size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=CS link=blue vlink=purple><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>To je rozdíl mezi teoriemi a praxí. Dělám to tak (byla to moje rada) řadu let u řady noteboků a nikdy to ventilátoru a ani ničemu jinému neuškodilo. I kdyby to na ložiska mělo negativní vliv, tak několikasekundové rychlé roztočení vysavačem rozhodně uškodí méně, než třeba mnohaměsíční ventilátor na plné obrátky, když chlazení pravidelně nečistíte. <o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Jakub Šerých<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><div style='border:none;border-left:solid blue 1.5pt;padding:0cm 0cm 0cm 4.0pt'><div><div style='border:none;border-top:solid #B5C4DF 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'> Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <b>On Behalf Of </b>Michal Grunt<br><b>Sent:</b> Tuesday, December 03, 2013 1:17 PM<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> RE: Mereni teploty notebooku DELL E6410<o:p></o:p></span></p></div></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif";color:black'>V každém připadě určitě ne (jak někdo radil) pustit na ventilátor vysavač. Ten pak roztočí ventilátor na vysoké otáčky na které není stavěn a ve ventilátoru odrovnáte ložiska. Vysavač se použít dá, ale buďto musíte ventilátor rukou držet, aby se netočil nebo ho hodně přibržďovat.<o:p></o:p></span></p><div><div class=MsoNormal align=center style='text-align:center'><span style='color:black'><hr size=2 width="100%" align=center></span></div><div id=divRpF995745><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif";color:black'>Od:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif";color:black'> Hw-list [hw-list-bounces@list.hw.cz] za uživatele Michal Grunt [michal.grunt@vynet.cz]<br><b>Odesláno:</b> 3. prosince 2013 13:11<br><b>Komu:</b> HW-news<br><b>Předmět:</b> RE: Mereni teploty notebooku DELL E6410</span><span style='color:black'><o:p></o:p></span></p></div><div><div><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif";color:black'>1. Notebook rozebrat (na webu DELLu jsou servisní manuály, které vás provedou šroubek po šroubku a jak se k čemu dostat) a vyndat ventilátor. Myslím, že u E6410 stačí odšroubovat jeden šroubek zespodu a dostanete se všude. Pak už jenom stačí polovil asi tři šroubky, které drží ventilátor a máte ho venku. Chladič bych asi nedemontoval, jenom sundal ventilátor. Na chladiči jsou přilepené takové mechové dilatační teplovodivé podložky (většinou mezi chipsetem a chladičem nebo VGA a chladičem, CPU je spojen s chladičem přímo) a pokud se tyto podložky demontáží chladiče poruší, bude to ještě horší. Po vymontování ventilátoru vše pořádně vyčistit (kolikrát je mezi ventilátorem a žebrama chladče i 1cm nános prachu).<br>2. Aktualizovat BIOS. Některé řeší management ventilátoru. Případně ovladače na chipset atd.<br>3. Občas vyprchá kapalina v chladiči a ten pak přestává plnit svoji funkci...<br>4. V systému se podívat do správce úloh, jestli tam neběží nějaký proces, který by CPU nadměrně zatěžoval (dělají to některé viry).<br>5. Případně spustit DELL diagnostiku (ke stažení na stránkach DELLu), která otestuje i chování ventilátoru.<br><br>MG<o:p></o:p></span></p><div><div class=MsoNormal align=center style='text-align:center'><span style='color:black'><hr size=2 width="100%" align=center></span></div><div id=divRpF913053><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif";color:black'>Od:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif";color:black'> Hw-list [hw-list-bounces@list.hw.cz] za uživatele Jirka Mww [jirka.mww@gmail.com]<br><b>Odesláno:</b> 30. listopadu 2013 10:28<br><b>Komu:</b> HW konference<br><b>Předmět:</b> OT: Mereni teploty notebooku DELL E6410</span><span style='color:black'><o:p></o:p></span></p></div><div><div><div><div><div><div><div><div><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><span style='color:black'>Dobrý den,<o:p></o:p></span></p></div><p class=MsoNormal><span style='color:black'>mám pocit, že mi u mého notebooku DELL E6410 nefunguje správně <o:p></o:p></span></p></div><p class=MsoNormal><span style='color:black'>chlazení. Ventilátor je buď vypnutý a nebo velmi hlučný. <o:p></o:p></span></p></div><p class=MsoNormal><span style='color:black'>Na <a href="http://www.diefer.de/i8kfan/" target="_blank">http://www.diefer.de/i8kfan/</a> jsem našel nějakou rutinu na měření teploty <o:p></o:p></span></p></div><p class=MsoNormal><span style='color:black'>a ovladani ventilátoru, ale moje Windows7-64 vyžadují digitálně podepsaný<o:p></o:p></span></p></div><p class=MsoNormal><span style='color:black'>ovladač, který na tom webu není. <o:p></o:p></span></p></div><p class=MsoNormal><span style='color:black'>Můžete mi nějak poradit jak postupovat při analýze problému ?<br clear=all><o:p></o:p></span></p><div><div><div><div><div><div><div><p class=MsoNormal><span style='color:black'><br>-- <br>Zdravi<br>Jirka OK1MWW <o:p></o:p></span></p></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></body></html>