<div dir="ltr"><div><div><div><div><div><div><div><div>Tohle je známá věc. Když jsem v 80 letech dělal řídící systémy pro textilní stroje,<br></div>bylo možné pracovat pouze s I8080, Z80 ( ty se dělaly v NDR ) a s 6800 z Bulharska.<br>
</div>Na vývoj jsme byli schopni dostat originály, rozhodli jsme se pro Z80, napsal jsem stovky a možná tisíce<br></div>řádků v assembleru Z80.  Od 6800 jsem měl  originální manuál, což byla kniha asi 5 cm tlustá<br></div>
formátu většího než A4, ale nikdy jsme s tím nic neudělali.<br></div>Pak přišly 8051, 8044,  8085 no a pak přišla revoluce. <br><br></div>Dobrou zkušenost jsem udělal s ruským klonem EPROM 2716 .  Jeden bit byl přes mazací okénko citlivý na světlo. <br>
</div>Když jsem měl nad okénkem ruku, zařízení fungovalo, když jsem ruku oddělal, SW se zhroutil. <br></div>Hledal jsem to týden , naštěstí tyhle procesory šly hardwaerově krokovat a v klidu měřit logickou sondou úrovně.<br>
<br></div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">Dne 3. října 2013 13:12 Pavel Troller <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:patrol@sinus.cz" target="_blank">patrol@sinus.cz</a>&gt;</span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Zdravím,<br>
  ještě malý dodatek k té součástkové základně - jestlipak víte, že se v paktu<br>
RVHP vyráběly klony Motorol ? Já to donedávna nevěděl, až mne o tom přesvědčil<br>
jeden kamarád, rovněž člen této konference, kterého tímto zde zdravím a jehož<br>
laskavostí zde mohu dát i odkaz na jím pořízenou fotografii. Bylo to<br>
v Bulharsku, ve firmě zvané IME (tuším Institut MikroElektroniky) a zde<br>
<a href="http://pabx.cz/foto/dsc01745.jpg" target="_blank">http://pabx.cz/foto/dsc01745.jpg</a> můžete vidět 3 verze téhož - pravé Moto,<br>
bulharský klon (prostřední, keramický) a AMI klon (osazený). V ústřednách se<br>
používaly na střídačku víceméně všechny a experimentálně bylo prokázáno, že<br>
jsou záměnné.<br>
  Zdraví Pavel<br>
<br>
&gt; Když jsem svého času študoval v Žilině TPT, tak jsme byli na exkurzi v<br>
&gt; Liptovském hrádku na staré výrobě, tak mě překvapilo, že ústředny byly osazeny<br>
&gt; cpu I8080, ale už si přesně nepamatuju jaký to byl typ ústředny. Bylo to tak v<br>
&gt; roce 92. také jsme se dostali do &quot;nové&quot; výroby, kde de fakto jen dělali<br>
&gt; skříňovou kabeláž a desky se již vozili hotové.<br>
&gt;<br>
&gt; lehce mě s tou motorolou matete :-)<br>
&gt;<br>
&gt; Petr<br>
&gt;<br>
&gt; Dne Čt 3. Říjen 2013 09:36:55, Andrej Jancura napsal(a):<br>
&gt; &gt; Dobry den,<br>
&gt; &gt;<br>
&gt; &gt; pre mna bol zaujimavy ten datum, kedze som nevedel, ze s tou MC68xxx robili<br>
&gt; &gt; uz v 80 rokoch, teda v case pred revoluciou. Fakt je ale ten, ze z historie<br>
&gt; &gt; elektrotechnickej vyroby u nas moc toho neviem a moc sa toho neda najst ani<br>
&gt; &gt; pri robeni resersi.<br>
&gt; &gt;<br>
&gt; &gt; A.<br>
&gt; &gt;<br>
&gt; &gt; Dňa 3. októbra 2013 7:49, Juraj Michálek &lt;<a href="mailto:michalek.jm@gmail.com">michalek.jm@gmail.com</a>&gt;napísal(-a):<br>
&gt; &gt; &gt; Tesla kupila viac licencii firmy Mittel - Liptovsky Hradok ustredne,<br>
&gt; &gt; &gt; Piestany pamate. A co nevyrabal nas pokrokovy polovodicovy priemysel sa<br>
&gt; &gt; &gt; holt muselo doviest. Motorola prejavovala znacny zaujem o spolupracu tesne<br>
&gt; &gt; &gt; po revolucii, ale vtedy u nas platilo heslo: &quot;cudzie nechceme, svoje si<br>
&gt; &gt; &gt; nedame&quot; tak museli pockat kym nasa kapitalotvorna vrstva dobacuje<br>
&gt; &gt; &gt; (rozkradne...).<br>
&gt; &gt; &gt;<br>
&gt; &gt; &gt;<br>
&gt; &gt; &gt; 2013/10/2 Andrej Jancura &lt;<a href="mailto:aj.hwlist@gmail.com">aj.hwlist@gmail.com</a>&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; Dobry vecer,<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; tak by som si dovolil pridat sa k zastupu gratulantov a pogratulovat Vam<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; k uspesnej repasacii dosky.<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; Na celom tomto Vasom pocine som sa dozvedel zaujimavy fakt, ze v Tesle<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; robili s Motorolou. Zaujimavy fakt... Asi sa budem musiet niekedy vybrat<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; do<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; nejakeho muzea s vyrobkami Tesly. Myslim si, ze by sa naslo ovela viac<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; zaujimavosti.<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; A.<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt; 2013/10/1 Pavel Troller &lt;<a href="mailto:patrol@sinus.cz">patrol@sinus.cz</a>&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt; Zdravím,<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt;   nechval dne před večerem se říká, ale večer už tu máme a deska JEDE! A<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt;<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt; to<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt; od cca 11 hodin v kuse, s krátkými výjimkami, kdy v ní byl (konečně)<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt; vyměněn<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt; software za nový, kvůli kterému byla celá úprava podstoupena. A jede i s<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;&gt; ním!<br>
&gt; &gt; &gt;&gt;<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div><br><br clear="all"><br>-- <br>Zdravi<br>Jirka OK1MWW
</div>