<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix">Zdravim,<br>
      jeste jednou openocd je dle meho soudu dobre odladeny, samotne
      openocd chyby nema. Nicmene potrebuji hodne znalosti ! Prokousat
      se temi znalostmi znamena se neco naucit. Je jen otazkou, zda to
      je Vasem zameru.<br>
      Uvedu priklad:<br>
      - musim si rozmyslte jaky JTAG (napr. ten od Kramara ma prehazene
      piny nez vetsina stnadardnich JTAG a musi se v kodu upravit)<br>
      - musim se pri FTDI rozhodnout jakou potrebuji usb knihovnu,<br>
      - musim znat Cortex, napr preruseni, aby se dokazala dobre udelat
      inicilazace na nejakem testu,<br>
      - musim znat Cortex a to z casti instrukcni sadu ci rozdeleni
      thumb2, adresni prostor, sude a liche cisla adress .. btw na
      mcusimply je v CJ pekne povidani<br>
      - musim znat prikazy GDB,<br>
      - musim se OPENONCD dozvedet verze a nastaveni config,<br>
      ...<br>
      - nakonec musim znat konfiguraci v IDE.<br>
      <br>
      Ano, tim se musim prokousat, pokud to neznam. Je otazka zda to mam
      znat a nebo jit  do jednodussiho procesoru. Nebo si koupit od
      ST-link levne JTAG dongle a na webu je preklad od freechoplin nebo
      jak se to jmenuje a jsem o kus znalosti dal.<br>
      Rozhodne si myslim, ze spoustu uvedenych znalosti pokud chce nekdo
      delat s Cortex, atp. vyuzije. Pokud bych chtel nekoho naucit
      programovani, tak to na to neni, tam skoncim u arduino, jeho
      prostredi, par senzoru, cyklu, matematicky, fyziky a bude to z
      meho pohledu zajimavejsi. Ucit se programovat Cortex je se
      pripravat na toto cpu do realneho zivota nyni, jenze za 5 let zde
      bude jine cpu.<br>
      <br>
      Jirka<br>
      <br>
      Dne 31. 8. 2013 11:01, František Burian napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:4pn.2TUz.5K3bjLjkvI1.1I8R3Y@seznam.cz"
      type="cite">Souhlasím, parser je dobrá věc. A nic nebrání někomu
      připravit kompilační prostředí do VS. <br>
      Možná je to dobrý tip na nějaký studentský projektík ... no
      popřemýšlím o tom.<br>
      <br>
      P.S. Zkompilovat openocd tak aby fungovalo opravdu není sranda,
      chce to hodiny, či dny <br>
      hledání, které patche patří ke gcc-arm, které knihovny je potřeba
      přilinkovat ... následné <br>
      ladění a hledání proč to zase nefunguje, padá to když se k tomu
      gdb připojí atd ... Vím že <br>
      nejsem dokonalý, studenti ale potřebují programovat jako pomůcku k
      tomu aby mohli dělat <br>
      na svých projektech, nejsme informatici.<br>
      <br>
      Franta.<br>
      <br>
      <br>
      <p>---------- Původní zpráva ----------<br>
        Od: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:nesvacil@posys.cz">nesvacil@posys.cz</a> <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:nesvacil@posys.eu">&lt;nesvacil@posys.eu&gt;</a><br>
        Datum: 31. 8. 2013<br>
        Předmět: Re: STM32: STM32F051 discovery UART</p>
      <br>
      <blockquote>
        <div style="background-color: #FFFFFF; color: #000000">
          <div>Zdravim,<br>
            pokud IDE nema dobrou intelisence, tak je to malo
            produktivni. V
            dnesni dobe pri pouzivani ruznych knihoven, praci v
            kolektivu se
            ucit všechny průkazy nazpaměť je prežitek dávnych dob. Je
            lepe
            pokud se clovek soustredi pouze na problematiku co ma resit
            a ne
            na hledani prikazu v IDE. To plati pro studenty dvojnasob.<br>
            C::B,Eclipse na to meni tak dobre jako VS. Napr atmelstudio,
            ktere
            je na tom zalozene. Zobrazit prikaz (metodu, ci funkci)
            pripadne i
            s napovedou je zaklad.<br>
            Jirka<br>
            <br>
            Dne 29. 8. 2013 17:14, František Burian napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote>Jop přesně jak říkáte, jsou tam procesorově
            závislé
            části (minimálně detekce CPU a dostupných<br>
            pamětí, a jejich programování), které mají TODO v
            komentářích.
            Plně odladěná je podpora prozatím<br>
            jen stm32<br>
            <br>
            S Vaším přístupem k IDE souhlasím, taky nemám rád one-IDE
            show,
            proto nemám rád KEILy a<br>
            podobné zvěrstva z jejichž projektových souborů nelze ani
            vyčíst
            co a jak bylo nastaveno bez toho<br>
            aby si člověk někde ukradl licenci a tento kompilátor
            nainstaloval. <br>
            Proto je v tom template makefile napsán tak, aby byl
            čitelný, bez
            absolutních cest a není problém jej <br>
            používat ani v jiném IDE (je to standardní makefile
            projekt). Je
            bohužel závislý na gcc-arm-embedded, <br>
            s jinými gcc (např z yagarto nebo codesourcery mám špatné
            zkušenosti).<br>
            <br>
            S makefile projektem v C::B nemám jediný problém, nevidím v
            tom
            utrpení :-) C::B už s novým<br>
            parserem informaci o tom zdali typ před tečkou je pointer
            nebo
            statický objekt má. Ale nemyslím si<br>
            že by to kdy někdo implementoval, ony tady tyhle vychytávky
            člověka většinou matou. Programátor<br>
            sám by měl vědět co píše a jak to píše, protože jedině tak
            má kód
            pod kontrolou. Nejlépe frustrující <br>
            jsou funkce Codewarrioru, kdy po stisknutí klávesy zavírací
            závorky smaže všechny závorky vpravo <br>
            od kurzoru, a snaží se pak neúspěšně napárovat závorku na
            některou
            otevírací nalevo. Nebo když <br>
            chci napsat prázdnou funkci, prázdné závorky mi ignoruje a
            vnutí
            mi kurzor mezi ně, takže tam <br>
            - myšlenkama již za závorkama píšíc tělo funkce - napíšu
            tělo
            funkce a pak to musím složitě zase<br>
            opravovat protože mi to poskáče chybným odsazením ...<br>
            <br>
            Každý má svůj styl a své oblíbené IDE :-) No a když je
            nejhůř, i
            ten PSPad toho zvládne hodně :-)<br>
            <br>
            Franta.<br>
            <br>
            <p>---------- Původní zpráva ----------<br>
              Od: Miroslav Mraz <a moz-do-not-send="true"
                href="mailto:mraz@seznam.cz">&lt;mraz@seznam.cz&gt;</a><br>
              Datum: 29. 8. 2013<br>
              Předmět: Re: STM32: STM32F051 discovery UART</p>
            <br>
            <blockquote>Debug asi není celkem problém, ta jádra by měla
              být
              dost podobná, jediné<br>
              co se liší dost je zápis do flash. Pokud jsem to správně
              pochopil, SWD<br>
              umí zapsat (rozumně) do RAM, takže se zapíše blok do RAM,
              krátký<br>
              prográmek rovněž do RAM a ten se pak spustí, čímž se
              zapíše do
              flash. A<br>
              protože se řadiče flash u jednotlivých procesorů liší, je
              to
              problém.<br>
              <br>
              Co se týče IDE (pracuji na Linuxu), nakonec jsem skončil u
              toho,
              že si<br>
              napíšu vlastní Makefile a používám obecné IDE, na které
              jsem
              zvyklý.<br>
              C::B se mi celkem líbí, ale spojit ho s vlastním Makefile
              je
              dost<br>
              utrpení a to mi vadí. Nehledě na to, že IDE co používám
              automaticky<br>
              změní . na -&gt;, pokud napíšu název struktury a on je to
              ukazatel. C::B<br>
              tohle neumí. Prostě výběr IDE je spíš záležitost zvyku,
              důležitý
              je jen<br>
              ten Makefile. Z těch automaticky generovaných mě vždycky
              bere
              čert,<br>
              protože používají většinou absolutní cesty. Dát to pak
              dohromady
              v jiném<br>
              IDE vyžaduje pak příliš mnoho úsilí.<br>
              <br>
              Mrazík<br>
              <br>
              Stano píše v Čt 29. 08. 2013 v 14:36 +0200:<br>
              &gt; Skusali ste rozbehnut tento hw-debugger aj v
              kombinacii s
              code:blocks?<br>
              &gt; Keby to slo bolo by z toho vyslovene luxusne IDE.
              Osobne
              Javu zdovna <br>
              &gt; nemusim a po par skusenostiach s eclipse som si nan
              vypestoval celkom <br>
              &gt; slusnu alergiu.<br>
              &gt; <br>
              &gt; František Burian wrote / napísal(a):<br>
              &gt; &gt; No ... po pravdě v kódu to je, ale nevím jak
              plnohodnotný debug to bude. Spíš bych si iluze nedělal. <br>
              &gt; &gt; Kompletně je pouze stm32, arm7tdmi vypadá docela
              dokončeně též, u všeho ostatního vždycky<br>
              &gt; &gt; něco chybí - jsou tam komentáře s TODO. Nejmíň
              na
              dokončení je toho u lpc.<br>
              &gt; &gt;<br>
              <br>
              <br>
              _______________________________________________<br>
              HW-list mailing list - sponsored by <a
                moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
              <a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
              <a moz-do-not-send="true"
                href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></blockquote>
            <br>
            <br>
            <pre>_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
          </blockquote>
          <br>
        </div>
        _______________________________________________<br>
        HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></blockquote>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>