<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">Velmi zajimava konstrukce, tady
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.jirzy.webzdarma.cz/1.html">http://www.jirzy.webzdarma.cz/1.html</a> jsem nasel docela hezky popis
vsech systemu - respekt, co v te dobe dokazali... <br>
Jaky je vlastne asi tak tlak ve spalovaci komore - co museji
cerpadla pretlacit? Pokud by se tam poustel i rozlozeny peroxid,
tak asi par MPA coz mi prijde dost malo...<br>
<br>
<br>
Dne 24. 5. 2013 13:57, Draček Fráček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:CABwX24pdKCH2eNv3LS3PeFxRvOVEp7=NbO1kU4VBDSFmWVCdeQ@mail.gmail.com"
type="cite">
<div dir="ltr">
<div>
<div>
<div>
<div>Ale nebyl,dovolim si maly exkurz do raketovym motoru
<br>
Motor V2 <a moz-do-not-send="true"
href="http://i.imgur.com/so38s2W.jpg">http://i.imgur.com/so38s2W.jpg</a><br>
</div>
Velke cerne je spalovaci komora, je to dvouplastovy
svarenec z vysokoteplotnich plechu,ktery se na zaver jeste
cca 2 hodiny ziha v 800C, palivo (ethanol) je priveden 6
trubkami do dolniho prstence a tece mesi stenami spalovaci
komory nahoru, tim ji ochlazuje V horni casti je pak
takovy sberac a pneumaticky ovladany ventil , ktery ridi
privod alkoholu do 18 misicich predkomor, kam je vstrikuji
prime a odstredive vstrikovace. Jako okyslicovadlo je
pouzit kapalny kyslik, ktery privadi tech 18 trubek v
horni casti, Kyslik se vstrukuje proti vstrikum paliva .
To zelene je klasicky trubkovy ram pres ktery se sila
prevadi na raketu, na nem je prave zavesen turbocerpadlovy
agregat, tedy dve cerpadla a jedna plynova turbina.
Turbina ma dve rady lopatek a pohani ji parokyslikova smes
o tlaku 2,1MPa teplota tesne pod 400C. Pro stlaceny
vzduch bylo nad motorem 7 7l lahvi na stlaceny vzduch. Pro
pohon tohoto parogeneratoru se pouzivala 80% H2O2, ktera
se misila s manganistanem.<br>
</div>
Suma sumarum , raketove palivo je ethanol V2 ho nesla
3.8tuny , okyslicovadelm je kapalny kyslik, V2 nesla 4.9
tuny. H2O2 pohani cerpadl,ktera tlaci palivo do motoru.
Pokud si pamatuji motor pracoval 68s a max rychlost V2 byla
1400m/s<br>
</div>
Tak asi tak. Jsem si tim celkem jist, lopaktove kolo z
paroplynove turbiny motoru V2 mame nekde na chate :-)<br>
<br>
</div>
<div>
<div>
<div>Martin<br>
<br>
</div>
</div>
</div>
</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<br>
<div class="gmail_quote">
Dne 24. května 2013 11:17 RV <span dir="ltr"><<a
moz-do-not-send="true" href="mailto:vicek.radek@cpost.cz"
target="_blank">vicek.radek@cpost.cz</a>></span>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Ale jo pouzival se i k pohonu te V2 - palivem byl hydrazin
prave s peroxidem jako okyslicovadlem. Melo to nekolik vyhod
- jednak ta smes je samovznitiva a druhak ten peroxid uz tam
byl prave k pohonu tech cerpadel.<br>
<br>
Doporucuji knihu Smrt se uci letat<br>
<br>
Radek Vicek<br>
<br>
Dne 24.5.2013 13:00, Draček Fráček napsal(a):
<div class="im HOEnZb"><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
P.S. Peroxid neni v Sojuzu a ani nebyl ve V2 raketovym
palivem, tedy<br>
raketa na nej neleta, jen se pouziva k pohonu cerpadel.<br>
</blockquote>
</div>
<div class="im HOEnZb">
Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné
informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto
e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování,
distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh
je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem,
oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento
e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému.
Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu
způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.<br>
<br>
<br>
<br>
This e-mail and any attached files may contain
confidential information. If you are not the intended
addressee of this e-mail, you are hereby notified that any
disclosure, printing, copying, distribution or
dissemination of this e-mail and any attached files is
strictly prohibited. If you receive this e-mail in error,
please immediately notify the sender and permanently
delete this e-mail and its attachments from your system.
The sender of this e-mail does not accept liability for
any damage that may be caused by any modifications or
delay in the transmission of it.<br>
<br>
</div>
<div class="HOEnZb">
<div class="h5">
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>