<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-2">
<TITLE>Zpráva</TITLE>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 9.00.8112.16476"></HEAD>
<BODY>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN class=288530709-11042013>No já
nevím, jste si JISTÝ že někde opravdu ve větším měřítku rekuperaci využívají
? Já nikdy o ničem takovém neslyšel (netvrdím že je to
nemožné).</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013></SPAN></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN class=288530709-11042013>Pokud
já vím, tak rekuperace se k brždění nepoužívá z bezpečnostních důvodů. Je
to proto, že není možné ZAJISTIT ve chvíli, kdy jeden vlak bude chtít
brzdit odpovídající odběr dalších vlaků (lokomotiv). Představte si že bude
strojvedoucí chtít zastavit a ono nic protože pro jím vyrobenou elektřinu zrovna
není odběr. Pokud vím NIKDY se neuvažovalo o dodávkách této elektřiny do veřejné
sítě. Pro to by se musely postavit nové měnírny které by to umožnily.
Nejsem ekonom, ale ekonomická návratnost takové investice by mě opravdu
překvapila. A otázka je jak by se na to tvářili energetici. Uvědomte si že
taková lokomotiva může hravě brzdit výkonem přes 10MW a tento výkon začne do
sítě dodávat během 1s.</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013></SPAN></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN class=288530709-11042013>Na
druhé straně byla by to ekologická elektřina a třeba by káply dotace
:-)))</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013></SPAN></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013> Martin.</SPAN></FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px"
dir=ltr>
<DIV></DIV>
<DIV dir=ltr lang=cs class=OutlookMessageHeader align=left><FONT size=2
face=Tahoma>-----Original Message-----<BR><B>From:</B>
hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <B>On Behalf Of
</B>Juraj Michálek<BR><B>Sent:</B> Thursday, April 11, 2013 10:55
AM<BR><B>To:</B> HW-news<BR><B>Subject:</B> Re: OT - Prispevek na
solary<BR><BR></FONT></DIV>
<DIV dir=ltr>Je to pravda, rekuperacia od el. lokomotiv je zakazana.
Technickym dovodom je pouzitie prevodnych transformatorov pri prevode verejna
siet/trolejove vedenie. V zapadnych krajinach pouzivali a pouzivaju vlastnu,
oddelenu siet napajanu menicmi na f 16 cosi Hz, cize na rekuperaciu su schopny
rychlo reagovat.<BR></DIV>
<DIV class=gmail_extra><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial></FONT><FONT
color=#0000ff size=2 face=Arial></FONT><BR><BR>
<DIV class=gmail_quote>2013/4/11 Jakub Ladman <SPAN dir=ltr><<A
href="mailto:ladmanj@volny.cz"
target=_blank>ladmanj@volny.cz</A>></SPAN><BR>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>Nevim jestli se neco nezmenilo za posledni cca dva roky,
ale predtim byla<BR>rekuperace na ceskycha slovenskych drahach
zakazana.<BR><BR>A to zakazana ze strany provozovatelu elektrorozvodnych
siti, kvuli tomu ze<BR>nahodne se objevivsi MW elektrarna uprostred site by
byla pro sit problem.<BR><BR>V nemecku tusim rekuperuji, protoze zeleznice
ma svoji vlastni<BR>elektrorozvodnou sit, takze se energie dostane driv k
jine, tahnouci<BR>lokomotive, nez do verejne site.<BR><BR>Ale priznavam, ze
zprava je od agentury JPP<BR><BR>J
Ladman<BR></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>