<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-2">
<TITLE>Zpráva</TITLE>

<META name=GENERATOR content="MSHTML 9.00.8112.16476"></HEAD>
<BODY>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN class=288530709-11042013>No já 
nevím, jste si JISTÝ že někde opravdu ve větším měřítku rekuperaci využívají 
?&nbsp; Já nikdy o ničem takovém neslyšel (netvrdím že je to 
nemožné).</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN 
class=288530709-11042013></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN class=288530709-11042013>Pokud 
já vím, tak rekuperace se k brždění&nbsp;nepoužívá z bezpečnostních důvodů. Je 
to&nbsp;proto, že není možné ZAJISTIT ve chvíli, kdy jeden vlak bude chtít 
brzdit odpovídající odběr dalších vlaků (lokomotiv). Představte si že bude 
strojvedoucí chtít zastavit a ono nic protože pro jím vyrobenou elektřinu zrovna 
není odběr. Pokud vím NIKDY se neuvažovalo o dodávkách této elektřiny do veřejné 
sítě. Pro to by se musely postavit&nbsp;nové měnírny které by to umožnily. 
Nejsem ekonom, ale ekonomická návratnost takové investice by mě opravdu 
překvapila.&nbsp;A otázka je jak by se na to tvářili energetici. Uvědomte si že 
taková lokomotiva může hravě brzdit výkonem přes 10MW a tento výkon začne do 
sítě dodávat během 1s.</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN 
class=288530709-11042013></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN class=288530709-11042013>Na 
druhé straně byla by to ekologická elektřina a třeba by káply dotace 
:-)))</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN 
class=288530709-11042013></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN 
class=288530709-11042013>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Martin.</SPAN></FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px" 
dir=ltr>
  <DIV></DIV>
  <DIV dir=ltr lang=cs class=OutlookMessageHeader align=left><FONT size=2 
  face=Tahoma>-----Original Message-----<BR><B>From:</B> 
  hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <B>On Behalf Of 
  </B>Juraj Michálek<BR><B>Sent:</B> Thursday, April 11, 2013 10:55 
  AM<BR><B>To:</B> HW-news<BR><B>Subject:</B> Re: OT - Prispevek na 
  solary<BR><BR></FONT></DIV>
  <DIV dir=ltr>Je to pravda, rekuperacia od el. lokomotiv je zakazana. 
  Technickym dovodom je pouzitie prevodnych transformatorov pri prevode verejna 
  siet/trolejove vedenie. V zapadnych krajinach pouzivali a pouzivaju vlastnu, 
  oddelenu siet napajanu menicmi na f 16 cosi Hz, cize na rekuperaciu su schopny 
  rychlo reagovat.<BR></DIV>
  <DIV class=gmail_extra><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial></FONT><FONT 
  color=#0000ff size=2 face=Arial></FONT><BR><BR>
  <DIV class=gmail_quote>2013/4/11 Jakub Ladman <SPAN dir=ltr>&lt;<A 
  href="mailto:ladmanj@volny.cz" 
  target=_blank>ladmanj@volny.cz</A>&gt;</SPAN><BR>
  <BLOCKQUOTE 
  style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" 
  class=gmail_quote>Nevim jestli se neco nezmenilo za posledni cca dva roky, 
    ale predtim byla<BR>rekuperace na ceskycha &nbsp;slovenskych drahach 
    zakazana.<BR><BR>A to zakazana ze strany provozovatelu elektrorozvodnych 
    siti, kvuli tomu ze<BR>nahodne se objevivsi MW elektrarna uprostred site by 
    byla pro sit problem.<BR><BR>V nemecku tusim rekuperuji, protoze zeleznice 
    ma svoji vlastni<BR>elektrorozvodnou sit, takze se energie dostane driv k 
    jine, tahnouci<BR>lokomotive, nez do verejne site.<BR><BR>Ale priznavam, ze 
    zprava je od agentury JPP<BR><BR>J 
Ladman<BR></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>