<html><body>Podle mých zkušeností, je jakékoliv úsilí marné, pár článků se z takového šoku vzpamatovalo, ale jako pohonná baterie to už nikdy použitelné nebylo.<div>Měli velmi vysoký vnitřní odpor, často až desítky ohmu, takže svůj bídný a krátký život dožívají na podružných místech - napájení ledkového lampionu.</div><div><br></div><div>Petr<br><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Pavel Hudecek &lt;edizon@seznam.cz&gt;<br>Datum: 31. 1. 2013<br>Předmět: Vybita Li-pol v mrazu :-)</p><br><blockquote>Dobrý den všem,<br><br>Krátce po založení tématu "Li-pol v mrazu" jsem s letadlem "přistál" cca 17 <br>m vysoko ve stromě, asi 5 m od kmenu. Tam ještě nekolik hodin svítilo a <br>pípalo, okolí bylo hezky osvětlené:-). Následovaly různé pokusy s házením, <br>kdy se občas povedl i dost silný zásah klackem, ale ani se nehnulo. Druhý <br>den následoval pokus o šplhání, který po značném úsilí zkončil ve 4 m ... No <br>a dnes při nočním výletu s podnájemníkovým psem jsem zjistil, že tam již <br>není. Když jsem přišel blíž (před tím bylo z dálky vidět), ukázalo se, že je <br>4 m vysoko. Došel jsem domů pro Al trubky a cca ve 3 h jsem se vrátil s <br>letadlem, které je prakticky nepoškozené, jen články měly 0,02-0,3 V.<br><br>Teď se baterie nabíjí zatím asi 10 mA, krajní články již mají kolem 3 V, <br>prostřední ale jen 0,8.<br>- Jaké jsou šance, že baterie, či alespoň ty 2 články budou použitelné?<br>- Jak nejlépe pokračovat s oživováním?<br><br>Děkuji,<br>PH <br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></div></body></html>